Το ΥΠΠΕΘ ξεκινά εκπαίδευση παιδιών προσφύγων, συνεργασία με ΜΚΟ

🕔30/08/2016 21:23

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Το ΥΠΠΕΘ ξεκινά εκπαίδευση παιδιών προσφύγων, συνεργασία με ΜΚΟ

Τις γενικές κατευθύνσεις αλλά και επιμέρους λεπτομέρειες του προγράμματος εκπαίδευσης για τα των προσφύγων παρουσίασε τη Δευτέρα 29 Αυγούστου σε περισσότερους από 40 εκπροσώπους διεθνών οργανισμών και ΜΚΟ ( Unicef, Ύπατη Αρμοστεία, ΔΟΜ, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, Δίκτυο Για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Παιδικά Χωριά SOS, Open Cultural Center, Save the Children, ECHO, IRC Organization Earth, Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες (Πυξίδα), ΜΕΤΑδραση, Κέντρο ΑΝΤΙΓΟΝΗ, IHA, NRC, ΑΠΟΣΤΟΛΗ, Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών, ΕΛΙΞ ) που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Γιάννης Παντής, μαζί με τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες.

Στόχος του Υπουργείου είναι η εξασφάλιση της ψυχοκοινωνικής στήριξης και της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων και βεβαίως η ομαλή ένταξη όσων θα παραμείνουν στην Ελλάδα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μετά από ένα μεταβατικό διάστημα προετοιμασίας. Στη συνάντηση κατέστη σαφές ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε όλα τα παιδιά των προσφύγων χωρίς διακρίσεις. Στη πρώτη φάση της υλοποίησης του προγράμματος θα δοθεί έμφαση στις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης – από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο.
Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός του Υπουργείου διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικία των παιδιών: Για τις ηλικίες 4 έως 7 θα ιδρύσει παραρτήματα νηπιαγωγείων εντός των κέντρων φιλοξενίας, ενώ τα παιδιά ηλικίας 7 έως 15 ετών θα ενταχθούν σε τάξεις υποδοχής των γειτονικών δημόσιων σχολείων προκειμένου να μάθουν να μιλούν τα ελληνικά.
Στη συνάντηση διασαφηνίστηκε η αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας στην παροχή τυπικής εκπαίδευσης. Τονίστηκε ότι οι διεθνείς οργανώσεις και οι ΜΚΟ μπορούν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της εκπαίδευσης σε ώρες και μέρες που δεν θα συμπίπτουν με το ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων και των τάξεων υποδοχής αφού λάβουν σχετική πιστοποίηση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Το ΥΠΠΕΘ εκτιμά ότι οι ΜΚΟ μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο σε θέματα όπως : η παροχή υλικό-τεχνικής υποδομής, η επαγγελματική και τεχνική κατάρτιση, η εκπαίδευση ενηλίκων, η οργάνωση της εκμάθησης των μητρικών γλωσσών των παιδιών (όπως αραβική, φαρσί κ.λ.π.) αλλά και στην ενίσχυση του αριθμού των πολιτιστικών διαμεσολαβητών στα κέντρα φιλοξενίας και τις δομές εκπαίδευσης προσφύγων.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΠΕΘ Γιάννης Παντής κάλεσε τους εκπροσώπους των ΜΚΟ να αποστείλουν μέσα στις επόμενες μέρες τις προτάσεις τους για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που προγραμματίζουν, ώστε να διαμορφωθούν σχετικά μνημόνια συνεργασίας.
Οι εκπρόσωποι των διεθνών οργανισμών και των ΜΚΟ εξέφρασαν την στήριξή τους στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας και συμφώνησαν να συνεργαστούν με το Υπουργείο για την βέλτιστη αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων και προκλήσεων που μπορεί να ανακύψουν.
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !