Οι καταστάσεις καθημερινής τρέλας στα σχολεία

🕔29/09/2016 14:30

Τα προγράμματα, η παιδαγωγική λειτουργία, η κανονικότητα και οι καταστάσεις καθημερινής τρέλας στα

Όλοι στην κινητοποίηση στο Υπ Παιδείας την Παρασκευή 30/9, στις 2μμ

για το ΔΣ Κώστας Τουλγαρίδης

ΑΠ 72 - 27/9/16 Προς: ΔΟΕ, μέλη

Τα προγράμματα, η παιδαγωγική λειτουργία, η κανονικότητα και οι καταστάσεις καθημερινής τρέλας στα σχολεία

Όλοι στην κινητοποίηση στο Υπ Παιδείας την Παρασκευή 30/9, στις 2μμ

Πέρα από τα κενά και την κινητικότητα των εκπαιδευτικών που ακόμα δεν έχει τελειώσει, καταστάσεις καθημερινής τρέλας βιώνουν τα σχολεία στη διαμόρφωση των προγραμμάτων που αποδεικνύονται άλυτο σταυρόλεξο.

Πέρα από τις διακηρύξεις του Υπ. Παιδείας για τα μεγάλα επιτεύγματα τουτην σπουδαία παιδαγωγική και προτεραιότητα στους μαθητές, το νέο "σχολείο Φίλη", αποδεικνύεται ένα εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έγκλημα που διαλύει κάθε παιδαγωγική αρχή και λειτουργία ως αποτέλεσμα των αυστηρών περιορισμών και περικοπών που προσπαθεί να επιβάλει στη λειτουργία του.

  • Η "λογιστική των ωρών" και οι αυστηρές υποδείξεις τόσο από τη Δ/νση όσο και εσχάτως από τους σχολικούς συμβούλους αναδεικνύεται στην υπέρτατη "παιδαγωγική" αρχή. Δεν πρέπει να "περισσεύει" ούτε μία ώρα ανεξάρτητα από ποιον εκπαιδευτικό προέρχεται.

  • Η εκβιαστική μετακίνηση σε 4 και 5 σχολεία με εκπαιδευτικούς "λάστιχο" να καλύπτουν ωράριο ακόμα και σε 3 πρωινά και 3 ολοήμερα και μάλιστα με δική τους αποκλειστικά επιβάρυνση του κόστους μετακίνησης καθώς και η προσπάθεια να βγει πρόγραμμα ακόμα και με 3 εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας σε ένα σχολείο ή μόνο με δασκάλους.

  • Η επιβολή κάλυψης του ολοήμερου με περισσεύματα, δασκάλων του πρωινού και ειδικοτήτων, χωρίς υπεύθυνο δάσκαλο που οδηγεί στην υποχρέωση να ξεκινούν με την τάξη τους στις 10.

  • Η απαγόρευση αντισταθμιστικών λειτουργιών - ενισχυτικής διδασκαλίας και κάθε άλλης εκπαιδευτικής δραστηριότητας - πολιτιστικοί όμιλοι κλπ, μη αναγνώριση των ωρών σίτισης για όλους κ. λ. π.

Οδηγούν σε ένα εκρηκτικό αντιπαιδαγωγικό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα στη λειτουργία των σχολείων όπου καταλύεται κάθε παιδαγωγική αρχή στη διαμόρφωση του προγράμματος, (συμπίπτουν πολλές ειδικότητες την ίδια μέρα, τάξεις με μέρες "μόνο με ειδικότητες" και μέρες "μόνο με δασκάλους", σπρώχνονται βασικά μαθήματα τις τελευταίες διδακτικές ώρες, συγκεντρώνεται η διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων ειδικοτήτων και άλλων χωρίς δυνατότητα της αναγκαίας διασποράς τους στο πρόγραμμα κλπ). Καταλήγουν να "τα κάνουν όλοι- όλα". Οδηγούνται οι εκπαιδευτικοί σε ένα "εμφύλιο" είτε με βάση τις οδηγίες της διοίκησης και των σχ. συμβούλων είτε για το ποιος θα πάρει ώρες "του άλλου" για να καλύψει το ωράριο του, για να μην πάει στο ολοήμερο κλπ. Διαμορφώνεται, έτσι, ένας "εκπαιδευτικός χυλός" όπου ανακατεύονται όλα χωρίς παιδαγωγικές αρχέςκαι με σεβασμό στις ανάγκες των μαθητών αλλά αποκλειστικά με βάση τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών ωρών από τους υπάρχοντες κατά περίπτωση εκπαιδευτικούς. Διαμορφώνονται στην πράξη σχολεία πολλών διαφορετικών ταχυτήτων με ουσιαστικά διαφορετική λειτουργία, σε πλήρη αντίθεση με την εικόνα που προσπαθεί να δείξει το Υπ. Παιδείας του "νέου ενιαίου σχολείου". Αυτή είναι στην πραγματικότητα, η περίφημη κανονικότητα για την οποία καμαρώνει το Υπ. Παιδείας.

Μεγάλη αντιδραστική τομή

Πρόκειται για μια μεγάλη τομή που τίθεται με συνολικό ενιαίο τρόπο σε όλα τα δημοτικά σχολεία της Π.Ε. και όχι με επιμέρους "πιλοτικά" προγράμματα όπως γινόταν στο παρελθόν για ομάδες σχολείων. Βασική της επιδίωξη είναι να επιβάλει τις επιταγές της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ όπως δεσμεύτηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με το 3ο Μνημόνιο, και επιχειρώντας να ανατρέψει τη βάση που γνωρίζαμε ως τώρα για την παιδαγωγική λειτουργία του Δημόσιου Δημοτικού σχολείου όσο και για τις εργασιακές σχέσεις όλων των εκπαιδευτικών. Θίγει όλους και καταργεί τα στοιχεία της μόνιμης και σταθερής εργασίας που υπάρχουν ακόμα, με την εγκαθίδρυση της μόνιμης κινητικότητας για όλους, της ελαστικοποίησης του ωραρίου και της αύξησης του εργάσιμου χρόνου, της επισφάλειας και της κατασκευής πλεονασμάτωνγια την μονιμοποίηση της πολιτικής των μηδενικών διορισμών και της επαναφοράς με άλλο τρόπο και άλλο περιτύλιγμα της πολιτικής "του Μητσοτάκη" για κινητικότητα και αύριο όταν τα "πλεονάσματα" θα μεγαλώνουν, διαθεσιμότητα.

Τα ίδια χαρακτηριστικά και στο Νηπιαγωγείο

.Ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά και επιδιώξεις έχουμε και στις αντίστοιχες αλλαγές στο δημόσιο Νηπιαγωγείο με τη σχολειοποίηση, το νέο πρόγραμμα και τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις με το "νέο ενιαίο τύπο ολοήμερου Νηπιαγωγείου". Είναι φανερό ότι μετά την προαιρετικότητα του ολοημέρου αύριο θα ανοίξει το ζήτημα για απαλλαγή του ολοήμερου από τη βασική δομή του Νηπιαγωγείου, ενδεχόμενη μεταφορά της ευθύνης στο Δήμο, και την απαλλαγή από τη μόνιμη νηπιαγωγό είτε με ωρομίσθιους ή οφελούμενους νηπιαγωγούς ή και με την εισαγωγή ειδικοτήτων και στο νηπιαγωγείο.

Η Υπ. Απόφαση είναι η αιτία για τις κάθε είδους αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών

Πρέπει να αντιταχτούμε στην αντιπαλότητα και στη δημιουργία εμφύλιου ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς όποια μορφή και αν αυτή παίρνει. (δάσκαλοι εναντίον ειδικοτήτων και ειδικοτήτων εναντίον δάσκαλων, δάσκαλοι εναντίον δασκάλων και ειδικότητα εναντίον ειδικότητας). Το πρόβλημα είναι στη βάση του το ίδιο για όλους ανεξάρτητα πως εκφράζεται στη μία η την άλλη στιγμή, στη μία ή την άλλη περιοχή.

Το πρόβλημα είναι η συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου (ολοήμερου και πρωινής ζώνης, όχι κατ΄ ανάγκη το 7ωρο αλλά η συμπίεση προς τα πάνω και αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη και οι αντισταθμιστικές του λειτουργίες ενισχυτικής, πρόσθετης διδακτικής στήριξης, ώρες σίτισης για τον ένα εκπαιδευτικό κλπ).

Αφού "μικραίνει η πίτα" θα "περισσεύει κόσμος". Σήμερα ή σε κάποια περιοχή η μία κατηγορία και σε άλλο χρόνο και τόπο η άλλη.

Στην πραγματικότητα δεν έχουμε μια προσπάθεια να μειώσει απλά τους Θεατρολόγους ή τους εικαστικούς, δε θέλει απλά να περιορίσει τους εκπαιδευτικούς αγγλικών και ξένων γλωσσών που τους έκοψε τις περισσότερες ώρες αναλογικά, δε θέλει μόνο να απαλλαγεί από τους γυμναστές που "είναι πολλοί", δεν επιδιώκει κυρίως την "αποδασκαλοποίηση" - την κατάργηση του δάσκαλου όπως τον γνωρίζαμε. Θέλει να καταργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας για όλους και να επιβάλει μια κόλαση χωρίς τέλος (κινητικότητας και επιβάρυνσης με κάθε είδους έργο εκπαιδευτικό και όχι μόνο) για όσους λίγους μείνουν για να "τα κάνουν όλα".



Η μόνη διέξοδος από αυτή την κόλαση για όλους είναι :

1. Ο αγώνας για την ανατροπή των υπουργικών απόφασεων για το "νέο σχολείο" και "νέο νηπιαγωγείο"

2. Ο αγώνας για

  • να κατοχυρώσουμε στην πράξη διεύρυνση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο και να παρεμποδίσουμε την κινητικότητα και την ευελιξία των εκπαιδευτικών ώστε να υπερασπιστούμε περισσότερες θέσεις εργασίας και διεύρυνση των παροχών του δημόσιου σχολείου για τους μαθητές.

  • να είναι αδιαπραγμάτευτη η ύπαρξη τόσο του δάσκαλου τάξης όσο και όλων των προβλεπόμενων ειδικοτήτων.

  • να διεκδικήσουμε και να επιβάλουμε στην πράξη το ολοήμερο με πλήρη λειτουργία και υπεύθυνο δάσκαλο, ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη, ώρες για ομίλους πολιτιστικούς , αθλητικούς κλπ ώρες πρωινής ζώνης και προσμέτρηση των ωρών σίτισης για όλους, διοικητικό έργο - γραμματειακή υποστήριξη.

3. Συλλογική συναδελφική στάση στη δημιουργία των ωρολογίων προγραμμάτων και στην αντιμετώπιση των διαφορών και των επιβαρύνσεων που δε μπορούμε να αποφύγουμε ως αποτέλεσμα της λειτουργίας του νέου σχολείου. Όχι μονδιάστατη τοποθέτηση με βάση το ατομικό πρόβλημα του καθένα αλλά συνολική ματιά και ισοκατανομή των επιβαρύνσεων. π.χ. αναλογικό μοίρασμα στις μέρες και ώρες στο ολοήμερου σε όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και όχι μεγαλύτερη επιβάρυνση σε κάποιον/ους.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων με συλλογικές διαδικασίες να διαμορφώνουν το πρόγραμμα σεβόμενοι τις παιδαγωγικές αρχές - ανάγκες των μαθητών. Να προσμετρούν τις αναγκαίες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία, ώρες σίτισης, να μην αναθέτουν ώρες ειδικοτήτων σε δασκάλους και τις πρωινές ώρες του κορμού της τάξεις (πχ ευέλικτη ζώνη) στις ειδικότητες επιδιώκοντας να συμπληρώνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί το ωράριο τους το πρωί και να και να δηλώνουν όλα τα κενά που παραμένουν στο σχολείο π.χ. για ολοήμερο, ειδικότητες)

Να αποστέλλουμε τα πρακτικά στους σχολικούς συμβούλους και όταν αυτά προσδιορίζουν τα κενά για το σχολείο και στο ΠΥΣΠΕ, ενημερώνοντας το σύλλογο.

Το ΔΣ θα προχωρήσει άμεσα, σε συνάντηση με τους σχ. συμβούλους

Συνεχίζουμε αποφασιστικά τον αγώνα

Όλοι στην κινητοποίηση στο Υπ Παιδείας την Παρασκευή 30/9, στις 2μμ(2ωρη διευκολυντική σταση εργασίας από τη ΔΟΕ και για όσους χρειάζονται επέκταση κατά μία ώρα από το σύλλογο για να καλυφθούν και οι συνάδελφοι που μένουν στο ολοήμερο -1μμ έως 4μμ)

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !