| :  Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία αλλά και Νεοελληνική Γλώσσα εκτιμάται ότι θα φέρουν ανακατατάξεις στις εισαγωγής στα ΑΕΙ

«Βαρομετρικό χαμηλό» είναι η πρώτη εικόνα από τις βαθμολογίες των υποψηφίων στις φετινές . Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις τα Μαθηματικά αποδεικνύεται ότι δυσκόλεψαν πολύ τους υποψηφίους παρά το γεγονός ότι κρίθηκαν από τους εκπαιδευτικούς ως καλά . Τα πρώτα «μηνύματα» από τα βαθμολογικά κέντρα κάνουν λόγο για ποσοστά της τάξης άνω του 60% κάτω από τη βάση. Σύμφωνα με πληροφορίες από τις βαθμολογήσεις προκύπτει ότι βαθμολογία 19-20 συγκεντρώνει ποσοστό 0,2 των υποψηφίων ενώ λίγα γραπτά λαμβάνουν βαθμολογίες 17-18. Το «άριστά θα είναι από 18 και κάτω» ‘όπως έλεγαν οι καθηγητές.

Όπως εκτιμά μιλώντας στο Πρώτο Θέμα ο πρόεδρος της Γιάννης Βαφειαδάκης πτωτική αναμένεται η τάση στο 2ο και στο 3ο ενώ και οι περιζήτητες Ιατρικές σχολές ενδέχεται να πέσουν κάτω από το όριο των 19.000 .

Μαθηματικές Φυσικές και Πολυτεχνικές Σχολές φαίνεται ότι θα έχουν πτωτική πορεία ενώ αντίθετα Νομικές και Οικονομικές φαίνεται ότι θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις, ενώ δεν αποκλείεται και κάποια άνοδος.

Πτωτική αναμένεται η τάση και σε περιζήτητες Πολυτεχνικές σχολές που ενδέχεται να πέσουν και κάτω από τα 18.000 μόρια. Στο 4ο επιστημονικό αν και οι υποψήφιοι φαίνεται να έγραψαν χειρότερα από πέρυσι στα Μαθηματικά, η αύξηση των θέσεων φαίνεται να αποτρέπει την μεγάλη πτώση των βάσεων. Μικρή πτώση εκτιμάται ότι θα σημειωθεί στα υψηλόβαθμα οικονομικά .

Τα Μαθηματικά και η Φυσική φαίνεται ότι δυσκόλεψαν τους υποψηφίους , όπως άλλωστε και η Χημεία , η οποία κρίθηκε από την ΟΕΦΕ ως η δυσκολότερη της τελευταίας δεκαετίας.

Παρά το γεγονός ότι είναι νωρίς για να εκτιμηθεί αναλυτικά το αποτέλεσμα οι καθηγητές επισημαίνουν ότι οι χαμηλές έως τώρα επιδόσεις στα δύο αυτά επιστημονικά πεδία θα παρασύρουν προς τα κάτω την πορεία των .

Την πορεία των καθορίζουν παράγοντες όπως ο αριθµός των εισακτέων ανά σχολή που γενικότερα εφέτος είναι αυξημένος, και βέβαια οι επιθυμίες των εισακτέων όπως αυτές θα αποτυπωθούν στο , μετά το πέρας των εξετάσεων.

Ωστόσο από τη δυσκολία των θεµάτων, και από τις πρώτες εικόνες που μεταφέρονται, οι βαθμοί των υποψηφίων στην Νεοελληνική Γλώσσα παρά το κατανοητό κείμενο δεν κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Αντίθετα οι βαθμολογίες στο μεγαλύτερο ποσοστό είναι μέτριες και πολύ λίγα γραπτά έως τώρα έχουν πάρει άριστα.

Οπως λένε εκπαιδευτικοί οι επιδόσεις σε όλα τα µαθήµατα και στα Αρχαία δεν είναι υψηλές ενώ από τις πρώτες βαθμολογήσεις στα Μαθηµατικά, και σίγουρα στη Φυσική αποτυπώνονται οι επιδόσεις από τη μέση και κάτω ενώ αναμένεται πολύ μεγάλος αριθμός υποψηφίων να έχει γράψει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά .

Για τα Αρχαία Ελληνικά οι των φιλολόγων ήταν θετικές και τονίζουν ότι τα θέµατα ήταν κατανοητά και αναµενόµενα. Το διδαγµένο από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα και οι ερωτήσεις που το συνόδευαν ήταν απλές, ενώ το παράλληλο µεταφρασµένο κείµενο που δόθηκε ήταν απόσπασµα από τον «Προµηθέα ∆εσµώτη» του Αισχύλου και υπήρχε στο σχολικό βιβλίο. Το αδίδακτο κείµενο από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες στην επεξεργασία του, ενώ η νοηµατική ερώτηση που ζητήθηκε για πρώτη φορά στις εξετάσεις, σύµφωνα µε τη φιλοσοφία του νέου προγράµµατος σπουδών, ήταν καλά διατυπωµένη. Ωστόσο η εικόνα που μεταφέρεται από τις βαθμολογήσεις είναι ότι πολύ λίγα γραπτά βαθμολογήθηκαν με άριστα ενώ αντίθετα η πλειονότητα κινείται στο 13 με 14.