Η Π.Ε.Α.Δ., ως αναγνωρισμένος θεσμικός εκπρόσωπος των δευτεροβάθμιας εκπ/σης όλων των ειδικοτήτων, μετά την έναρξη του σχολικού έτους έχει να δηλώσει ότι:

1. Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με την πρόσληψη 15.000 περίπου αναπληρωτών (οι περισσότεροι στην α/θμια), σε μια προσπάθεια να αποκατασταθεί η αυτονόητη εκ μέρους της Πολιτείας κανονικότητα ως προς τη λειτουργία της δημόσιας εκπ/σης. Σημειώνεται ωστόσο ότι στην β/θμια δεν καλύφθηκε το προβλεπόμενο ποσοστό κάλυψης των κενών στο 70% για την α΄φάση (5/9/2017), γεγονός που προκάλεσε για άλλη μια χρονιά αδικίες ως προς τις περιοχές πρόσληψης σε όσους βρίσκονταν σχετικά ψηλά στους πίνακες.

Η μαζική πρόσληψη είχε επίσης ως συνέπεια δεκάδες συνάδελφοι να βρεθούν σε νησιωτικές περιοχές σε περίοδο τουριστική, με αποτέλεσμα σε περιπτώσεις όπως στη Σαντορίνη και στη Μύκονο να παρατηρηθούν μεγάλα προβλήματα στην εύρεση στέγης, δεδομένων των δημοφιλών αυτών τουριστικών προορισμών. Εκεί δεκάδες συνάδελφοι υποχρεώθηκαν είτε σε αναξιοπρεπή προσωρινή διαμονή με τεράστιο οικονομικό κόστος ή να καλούνται να καταβάλουν ενοίκια που ξεπερνούν το μισό και παραπάνω του μηνιαίου μισθού τους, φαινόμενο που επιτάθηκε περαιτέρω από το γνωστό καθεστώς αξιοποίησης των ιδιωτικών κατοικιών ως τουριστικών καταλυμάτων (airbnb).

Στα δύο νησιά οι συνάδελφοι τόσο της α/θμιας όσο και της β/θμιας αναγκάστηκαν σε κινητοποιήσεις (πολύτιμος αρωγός της ΠΕΑΔ υπήρξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων «ΠΑ.Σ.Α.Δ») στην διεκδίκηση από την Πολιτεία τόσο σε επίπεδο δημοτικής αρχής όσο και σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την ανακούφιση τουλάχιστον της ταλαιπωρίας των συναδέλφων.

Από τη μια η πετυχημένη ίσως έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς με τις πράγματι πολλές προσλήψεις είχε ως αρνητικό αποτέλεσμα να αναδειχθεί ακόμα πιο έντονα το ζήτημα της στέγασης και της σίτισης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η ΠΕΑΔ καλεί τους τοπικούς Δήμους και ειδικά αυτούς των τουριστικών περιοχών να ενεργοποιήσουν και να εξαντλήσουν κάθε περιθώριο και διευκόλυνση που προκύπτει από την πρόσφατη σχετική νομοθεσία και συγκεκριμένα από το άρθρο 32 του νόμου 4483/2017 που ορίζει σαφώς τις δυνατότητες και ενέργειες για τη στήριξη των εκπαιδευτικών και άλλων δημοσίων υπαλλήλων.

Από την άλλη το Υπουργείο Παιδείας διαιωνίζει το καθεστώς ελαστικών σχέσεων εργασίας καλύπτοντας τα οργανικά και λειτουργικά κενά με προσλήψεις αναπληρωτών και όχι με διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.

2. Έκπληξη και αγανάκτηση προκαλούν στους αναπληρωτές, αλλά και σε όλους τους εκπαιδευτικούς οι δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί ελεύθερης επιλογής και χωρίς κριτήρια του διδακτικού προσωπικού των σχολείων. Οι δηλώσεις αυτές «φωτογραφίζουν» όχι ένα δημόσιο αγαθό, ένα δημόσιο σχολείο, αλλά ένα σχολείο με όρους επιχείρησης σε νεοφιλελεύθερο περιβάλλον.

Η ΠΕΑΔ έχει συγκροτημένη θέση, στηρίζει και αγωνίζεται για ένα αναβαθμισμένο, δημοκρατικό χωρίς κοινωνικές ανισότητες και αποκλεισμούς δημόσιο σχολείο.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Μόνιμους διορισμούς με κριτήρια:
– την προϋπηρεσία που είναι ο μόχθος κάθε εργαζόμενου συναδέλφου,
– την επιτυχία στον ΑΣΕΠ (διαζευκτικά) και
– την παλαιότητα πτυχίου
– ως ελάχιστη αναγνώριση της Πολιτείας στην πολυετή και πολυεπίπεδη ταλαιπωρία χιλιάδων εκπαιδευτικών προκειμένου να εξυπηρετηθεί μια θεμελιώδης λειτουργία, αυτή της δημόσιας εκπ/σης.

Επειδή τον τελευταίο καιρό έχουν πληθύνει οι παραδοχές από πλευράς τόσο του αρμόδιου υπουργού και υφυπουργού όσο και από κάθε σχετιζόμενο φορέα της ανάγκης για αποκατάσταση των εργασιακών μας σχέσεων, ως μιας βασικής προϋπόθεσης για τη συγκρότηση σταθερών παιδαγωγικών συνθηκών για την μαθησιακή διαδικασία που είναι και το ζητούμενο.

Καλούμε το Υπουργείο ΑΜΕΣΑ να προχωρήσει σε συγκεκριμένο νομοσχέδιο αντικαθιστώντας τον για την προϋπηρεσία ν.3848/2010, («νόμος Διαμαντοπούλου») που θα ορίζει τα συγκεκριμένα κριτήρια που θα καταλήξουν σε μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση μετά από πολλά χρόνια αδιοριστίας.

Σε αντίθετη περίπτωση, οι διαπιστώσεις/εξαγγελίες θα παραμείνουν κενές περιεχομένου.

Η Π.Ε.Α.Δ. σε συνεργασία με τον ΠΑ.Σ.Α.Δ., τόσο σε θεσμικό όσο και σε κινηματικό επίπεδο σε συνεργασία αντίστοιχα με την Ο.Λ.Μ.Ε. και την Δ.Ο.Ε., θα συνεχίσουν να διεκδικούν το αυτονόητο.

Είμαστε εκπαιδευτικοί, δεν είμαστε βαλίτσες!