Η Π.Ε.Α.Δ. ως θεσμικός εκφραστής των της δευτεροβάθμιας εκπ/σης εκφράζει τον εντονότατο προβληματισμό της αναφορικά με περίεργα «σενάρια» σχετικά με το ενδεχόμενο διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού .

Αποτελεί προσβλητική διακριτική μεταχείριση, αν ισχύει η σχετική φημολογία, σε βάρος πολύπειρων και κοσμογυρισμένων Αναπληρωτών που έχουν υπηρετήσει σε δημόσια σχολεία σε όλη την ελληνική επικράτεια. Η προϋπηρεσία αυτή αποτελεί μορφωτικό και παιδαγωγικό κεφάλαιο και βασική προϋπόθεση κατοχύρωσης εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Ως ΠΕΑΔ εκφράζουμε την εντονότατη αντίθεσή μας στη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ διότι αυτό έρχεται ξεκάθαρα σε αντίθεση και με τις ψηφισμένες και προγραμματικές δεσμεύσεις παιδείας του συγκεκριμένου κυβερνητικού κόμματος .Η Π.Ε.Α.Δ. δεν διαχωρίζει τους αναπληρωτές σε «τυχερούς» και «άτυχους»! Η ανάγκη να δρομολογηθούν επιτέλους δίκαιες διαδικασίες αποκατάστασης των εργασιακών μας σχέσεων δεν αποτελεί άλλοθι για κανέναν!

Θεωρώντας τη διαδικασία εκπαιδευτικών και την επιλογή των κριτηρίων με τα οποία αυτή θα γίνει ως εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα ζητούμε αυτό να συζητηθεί με όλους τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς φορείς αποκλειστικά και μόνο στο πλαίσιο ενός δημοκρατικού, και πολυφωνικά τεκμηριωμένου διαλόγου χωρίς εμμονές, προσβολές και αποκλεισμούς που δε συνάδουν προς το ήθος και το ύφος εκπαιδευτικών λειτουργών. Εξάλλου οι ιδέες, οι θέσεις και η προσφορά όλων μας κρίνεται και αξιολογείται συνεχώς τόσο από τα λόγια όσο και από τα έργα μας.

Ο λόγος των εκπαιδευτικών λειτουργών οφείλει πρωτίστως να χαρακτηρίζεται από σοβαρό ήθος και την αναγκαία λογική και επιχειρηματολογία και ύστερα να επιδεικνύει περίσσεια κριτικής και πολυμάθειας. Στα πλαίσια αυτά η Π.Ε.Α.Δ προτείνει οι εξαγγελλόμενες προσλήψεις να γίνουν από το πλήθος των αναπληρωτών (πάνω από 20000) που εργάστηκαν κι εργάζονται στα δύσκολα χρόνια της κρίσης (ας μη ξεχνάμε τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου με συγχωνεύσεις και αύξηση ωραρίου) στηρίζοντας το δημόσιο σχολείο με τον δίκαιο συνδυασμό -συγκερασμό των παρακάτω κριτηρίων αφού αυτά αποτελούν τους τρεις (3) ιστορικούς τρόπους :

1. Ποσοστιαία μοριοδότηση της παλαιότητας πτυχίου ως ενός κοινωνικού κριτηρίου
2. Αναγνώριση της δημόσιας προϋπηρεσίας (1μόριο ανά μήνα)
3. Επιτυχία ΑΣΕΠ (διαζευκτικά)
Αναμένουμε άμεσα συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την καλούμε να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της.