• Αναδίπλωση Γαβρόγλου για Πανελλαδικές

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔30/08/2017 - 16:58 | Author: Newsroom

    Αναδιπλώνεται το υπουργείο Παιδείας αναφορικά με το σχέδιό του για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Καθώς θεωρείται ότι ακυρώνει το κυβερνητικό αφήγημα-εξαγγελία περί κατάργησης των εξετάσεων, με τις επικρίσεις να εστιάζονται στις διπλές –τον Ιανουάριο και τον Ιούνιο– που προτείνει το σχέδιο, χθες υψηλόβαθμο στέλεχος ανέφερε στην «Κ» ότι οι εξετάσεις του Ιανουαρίου θα είναι προαιρετικές.

    Απόστολος Λακασάς

    Μάλιστα, το υπουργείο διευκρίνισε ότι «η απόδοση του Ιανουαρίου θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό μόνον αν βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου», που θα μετράει. Από την άλλη, πληροφορίες αναφέρουν ότι και εντός του ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν φωνές που αντιμετωπίζουν κριτικά το σχέδιο Γαβρόγλου, αλλά ζητούν με νόημα «να συζητηθεί». Το σχέδιο δέχεται τα πυρά κομμάτων της αντιπολίτευσης αλλά και εκπαιδευτικών όπως η Ενωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ).

    Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η θέσπιση του διαγωνίσματος πρώτου τετραμήνου (Ιανουάριος), που είναι κοινό για όλους τους υποψήφιους, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου, να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται σε μια τρίωρη εξέταση. Η απόδοση του Ιανουαρίου θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό μόνον αν βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου, άρα είναι μία εξέταση που θα λειτουργεί ευνοϊκά για τους μαθητές. Δίνει, δηλαδή, μια ευκαιρία για τη βελτίωση του βαθμού του Ιουνίου, δίνει ένα “μπόνους” που επιτρέπει στους υποψήφιους να μην αντιμετωπίζουν με το σημερινό δέος τη δοκιμασία των τελικών εξετάσεων». Κατόπιν, αφού κρίνει επιβεβλημένο να επαναλάβει ότι «η απόδοσή στο διαγώνισμα του Ιανουαρίου δεν θα μετράει αν δεν βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου», το υπουργείο λέει πως «το διαγώνισμα του Ιανουαρίου μειώνει τις πιέσεις των γονιών προς τους εκπαιδευτικούς για υψηλούς βαθμούς που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών τους».

    Ουσιαστικά, δηλαδή, παραδέχεται ένα πρόβλημα που το προτεινόμενο σύστημα δημιουργεί, καθώς τώρα δεν μετράει η σχολική επίδοση.

    Καίρια αλλαγή

    Ωστόσο, το γεγονός ότι ένας μαθητής μπορεί να δίνει προαιρετικά στις εξετάσεις του Ιανουαρίου επηρεάζει καίρια το οικοδόμημα της πρότασης του υπουργείου. Και αυτό διότι ο βαθμός που θα πάρει ένας μαθητής σε ένα μάθημα στις εξετάσεις του Ιανουαρίου θα μετράει κατά 90% στον βαθμό του απολυτηρίου. Επίσης, η σχολική επίδοση θα μετράει έως και κατά 20% (το ποσοστό δεν έχει προσδιοριστεί) στον βαθμό πρόσβασης για τα ΑΕΙ.

    «Οι περιγραφές του υπουργού για το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση απέχουν έτη φωτός από όσα χρειάζεται η νέα γενιά, από όσα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κατά καιρούς υποσχεθεί, από όσα ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει εξαγγείλει. Ο υπουργός τον έχει αναιρέσει και συνεχίζει να τον αναιρεί», ανέφερε ο Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, και πρόσθεσε: «Ολο το τελευταίο διάστημα ο κ. Γαβρόγλου έχει επιδοθεί σε ένα επικοινωνιακό παιχνίδι με θέματα που αποπροσανατολίζουν από τα σοβαρά προβλήματα τόσο της παιδείας όσο και της χώρας. Μόνος στόχος να καλύψει με πυροτεχνήματα την πλήρη ανεπάρκεια των προτάσεών του για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και να γίνει κομματικά απαραίτητος ενόψει μάλιστα πιθανού ανασχηματισμού». «Τελικά τι ισχύει; Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή το υπουργείο (αλλά και ο κ. Τσίπρας) μιλούν για κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, και Τρίτη – Πέμπτη – Σάββατο τις επαναφέρει και μάλιστα διπλές. Κάποια στιγμή θα πρέπει με σοβαρότητα να αποφασίσει η κυβέρνηση τι τελικά “σχεδιάζει”, τόσο για το Λύκειο όσο και για την πρόσβαση στα ΑΕΙ», ανέφερε το Ποτάμι. Για το θέμα ο κ. Γαβρόγλου θα συναντηθεί σήμερα με τη Νίκη Κεραμέως από τη Ν.Δ. και την προσεχή Τρίτη με την επικεφαλής της ΔΗΣΥ Φώφη Γεννηματά.

    Την ίδια στιγμή, αντιδράσεις υπάρχουν και από εκπαιδευτικούς. «Δεν έχουμε κατάργηση των , απλώς μετονομασία τους. Η Γ΄ Λυκείου μετατρέπεται σε προπαρασκευαστική τάξη για τα ΑΕΙ, γεγονός στο οποίο είμαστε κάθετα αντίθετοι», ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος. Από την πλευρά της, η ΕΕΧ μιλάει για υποβάθμιση της Χημείας. «Η ομαδοποίηση Χημείας/Βιολογίας, οι οποίες είναι επιστήμες με διαφορετικό περιεχόμενο, μεθοδολογία και μεθόδους, συνιστά υποβάθμιση και των δύο και παγκόσμια πρωτοτυπία», λέει η Ενωση και ζητεί απόσυρση του σχεδίου και διάλογο από μηδενική βάση.

    kathimerini.gr

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...