: Περισσότεροι υποψήφιοι, λιγότερες θέσεις στις περιζήτητες , περισσότερες σχολές σε κάθε επιστημονικό πεδίο και πολύ περισσότεροι υποψήφιοι που εξετάστηκαν σε πέντε μαθήματα.

 

Αυτή είναι η εικόνα, με μια ματιά, των φετινών , αυτοί είναι οι παράγοντες που θα επηρεάσουν τη διαμόρφωση των . Σύμφωνα με τον Στράτο Στρατηγάκη, Mαθηματικό – ερευνητή στη naftemporiki.gr:

Φέτος διαγωνίστηκαν για μια θέση στην Ανώτατη Εκπαίδευση 81.605 υποψήφιοι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου έναντι 77.671 πέρυσι. Σχεδόν 4000 περισσότεροι. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι υποψήφιοι δεν θα εισαχθούν σε καμία σχολή, χάνοντας το τρένο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο συνολικός αριθμός των εισακτέων αυξήθηκε από 69.985 θέσεις το 2016 σε 70.726 για φέτος, όμως, έχουμε σημαντική μείωση των θέσεων στις περιζήτητες σχολές και αύξηση των θέσεων στις σχολές χαμηλής ζήτησης. Το συνολικό άθροισμα μπορεί να είναι θετικό, αλλά είναι αρνητικό το ποσοστό των θέσεων στις σχολές υψηλής ζήτησης, που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων, γεγονός που εντείνει τον ανταγωνισμό.

Η περυσινή πρώτη εφαρμογή του εξεταστικού συστήματος έδειξε αρκετές αδυναμίες του συστήματος, αλλά και την ελλιπή ενημέρωση των υποψηφίων. Έτσι αμέσως μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων αναγκάστηκε ο πρώην Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των τμημάτων που ανήκουν σε τουλάχιστον δύο επιστημονικά πεδία. Αυτό έγινε, κυρίως, γιατί οι υποψήφιοι για τις του 3ου πεδίου ήταν πολλοί και αρκετοί δεν πέρασαν σε καμία σχολή, ενώ οι υποψήφιοι του 2ου πεδίου πέρασαν όλοι και έμειναν και κενές θέσεις. Έτσι είχαμε αναδιάταξη των σχολών στα επιστημονικά πεδία, που προσθέτει ακόμη έναν άγνωστο στην εκτίμηση των . Δεν γνωρίζουμε πόσοι υποψήφιοι δηλώνουν το τμήμα χημείας, για παράδειγμα, από το 3ο πεδίο και πόσοι από το 2ο πεδίο.

Οι υποψήφιοι φέτος, δεύτερη χρονιά εφαρμογής του συστήματος εισαγωγής, ήταν πιο «διαβασμένοι» σχετικά με τις παγίδες που έκρυβε το σύστημα. Έτσι αυξήθηκε εντυπωσιακά ο αριθμός των υποψηφίων που δήλωσαν ότι θα εξεταστούν σε πέντε μαθήματα, ώστε να έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν τις σχολές δύο πεδίων. Φυσικά δεν γνωρίζουμε αν δήλωσαν σχολές από ένα ή δύο πεδία και με ποια σειρά. Έτσι έχουμε ακόμη έναν άγνωστο στην εκτίμηση των .

Η εικόνα των που προέκυψε από τη μελέτη είναι μεικτή. Όπως κάθε χρόνο περιμένουμε την άνοδο των σε κάποιες σχολές και την πτώση σε κάποιες άλλες. Μεγάλη άνοδο περιμένουμε στα παιδαγωγικά τμήματα, που αναμένουμε να ανακτήσουν μέρος της χαμένης τους αίγλης. Μικρότερη άνοδο αναμένουμε στα υψηλόβαθμα τμήματα του 3ου πεδίου. .

Διαβάστε την εκτίμηση που ακολουθεί, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εκτιμήσεις για τη διαμόρφωση των βάσεων δεν είναι οι . Οι πραγματικές θα ανακοινωθούν από το Υπουργείο Παιδείας το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου. Κάθε χρόνο προσπαθούμε η μελέτη μας για τη διαμόρφωση των να δημοσιεύεται μετά το πέρας της προθεσμίας κατάθεσης των για δύο λόγους.

 

Ο πρώτος είναι για να μην παρασυρθεί κανείς υποψήφιος από τις εκτιμήσεις μας και κάνει λάθος επιλογές και ο δεύτερος με τις του προηγούμενου έτους ή τις εκτιμήσεις για τη διαμόρφωση των φετινών . Φέτος η παράταση στην προθεσμία συμπλήρωσης του μπέρδεψε λίγο τα πράγματα, αλλά η ουσία παραμένει:

Μη λαμβάνετε υπόψη σας τις εκτιμήσεις για τις στη συμπλήρωση του .

[embeddoc url=”https://www.ipaidia.gr/wp-content/uploads/2017/07/document4.pdf” download=”all”]

Επίσης, σε έρευνα του εκπαιδευτικού αναλυτή Στρατή Στρατηγάκη, που δημοσιεύουν οι «Ειδήσεις» παρουσιάζεται η διαμόρφωση των και οι εκτιμήσεις για τη διακύμανση των ανά σχολή.

Ο κ. Στρατηγάκης εξηγεί ότι η διαμόρφωση των εξαρτάται από τρεις παράγοντες: τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων στην ανώτατη εκπαίδευση, τις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων και την προτίμηση σπουδών που εκφράζεται στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.

«Αυτός ο τελευταίος παράγοντας παραμένει άγνωστος, αφού τις προτιμήσεις των υποψηφίων τις μαθαίνουμε με την ανακοίνωση των . Τις περισσότερες φορές οι εκπλήξεις στη διαμόρφωση των οφείλονται», σημειώνει.

Σύμφωνα με τον κ. Στρατηγάκη, οι αλλαγές που έγιναν από φέτος στο σύστημα εισαγωγής, δηλαδή η ένταξη πολλών τμημάτων και σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο, με σκοπό να μειωθεί η μεγάλη ζήτηση για τις σχολές του 3ου επιστημονικού πεδίου, δυσχεραίνουν την εκτίμηση των . «Αυτή η αλλαγή αντιβαίνει στη βασική αρχή αυτού του εξεταστικού συστήματος που ήταν όλοι οι υποψήφιοι που διεκδικούν θέση στο ίδιο τμήμα να έχουν που υπολογίζονται από την ίδια τετράδα μαθημάτων. Έτσι, φέτος έχουμε 150 τμήματα που ανήκουν σε περισσότερα από ένα επιστημονικά πεδία, που δηλώνονται, δηλαδή, από μαθητές που έχουν εξεταστεί σε διαφορετικά μαθήματα. Αυτό δυσχεραίνει αρκετά την εκτίμηση της βάσης τους», αναφέρει ο κ. Στρατηγάκης.

Δείτε αναλυτικά:

20136657 10213442890924498 279817057 n

20120896 10213442890764494 1434788087 n