O Υπ. Παιδείας σε συνέντευξή του στην Ευαγγελία Μπαλτατζή και στον ρ/σ της ΕΡΑ αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στις αλλαγές που έρχονται στην εκπαίδευση :

«Η λογική στις αλλαγές του είναι λιγότερες με περισσότερες διδακτικές ώρες. Ο στόχος είναι να μπορέσουμε να πείσουμε την ελληνική κοινωνία, την ελληνική οικογένεια και κυρίως τα παιδιά, ότι το σχολείο δεν μπορεί να είναι ταυτισμένο με άγχος, κυρίως στην τρίτη Λυκείου, που το άγχος ισοπεδώνει χαρακτήρες».

Αναφέρθηκε και στο ζήτημα της αναβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης: «Στόχος μας με το είναι η αναβάθμιση των τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και όχι ή οριζόντια πανεπιστημιοποίηση τους».

«Από τη δεύτερα Λυκείου όλες οι οικογένειες μπαίνουν σε κατάσταση αγωνίας, άγχους και δαπάνης. Το σύνολο των χρημάτων που δαπανούν οι ελληνικές οικογένειες στην προετοιμασία των παιδιών για τις , φτάνει τα δύο δις. Και μόνον το 30% των παιδιών μπαίνει στις δέκα πρώτες επιλογές τους. Επί της ουσίας, μέχρι τώρα ο κερδοσκοπικός μηχανισμός, η παραπαιδεία, είχε γίνει ένα εγγενές στοιχείο της εκπαίδευσης», τόνισε.

Και πρόσθεσε: «Όντως ο θεσμός των είναι αδιάβλητος, αλλά υπάρχει το ερώτημα εάν είναι αξιόπιστος παιδαγωγικά. Οι θεσμοί πρέπει να παίζουν θετικό ρόλο. Από τις κακές επιδόσεις των φοιτητών στα πρώτα εξάμηνα προκύπτει ότι τα παιδιά, από τα φροντιστήρια για την εισαγωγή του προετοιμάζονται στις τεχνικές για την εισαγωγή τους και όχι τη σωστή προσέγγιση της γνώσης».

 

Για την διετή φοίτηση σε νηπιαγωγείο, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Από το 1985 είχε ψηφισθεί ο νόμος και δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Είναι αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητα αλλά και της κοινωνίας. Έτσι καθιερώνεται με ορίζοντα την τριετία προκειμένου να ολοκληρωθούν οι προϋποθέσεις. Από τον Σεπτέμβριο γύρω στους 200 δήμους θα λειτουργήσουν τα δίχρονα νηπιαγωγεία και προφανώς για λόγους ισονομίας. Η λειτουργία τους θα είναι υποχρεωτική όταν ολοκληρωθούν οι ρυθμίσεις σε όλη την Ελλάδα. Οι θα μπορούν να δέχονται περισσότερα παιδιά μικρότερης ηλικίας που τώρα μένουν έξω».