Συνδικαλιστικά θέματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔23/07/2018 - 17:49 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε την  Τετάρτη 18 Ιουλίου με τον Υφυπουργό Παιδείας, κ. Μπαξεβανάκη, αρμόδιο για τα ζητήματα της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Τα ζητήματα τα οποία τέθηκαν σε συζήτηση .ήταν τα ακόλουθα:

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης

Εκπαιδευτικός – Ερευνητής

Αντιπρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

  1. Υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών με βάση την εγκύκλιο 100933/Ε2 21/6/2018 και τη συγκρότηση-κλείδωμα όλων των τμημάτων  μεταξύ των οποίων και των ολιγομελών τμημάτων.

 

  1. Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων

 

  1. Ζητήματα που σχετίζονται με την ΟΛΤΕΕ

 

Στο Δελτίο Τύπου της ΟΛΜΕ, το οποίο εκδόθηκε την Πέμπτη 19 Ιουλίου (συνημμένο 1), ανακοινώθηκαν τα συζητηθέντα θέματα, οι θέσεις της ομοσπονδίας κ.λ.π., πλην του θέματος «Ζητήματα που σχετίζονται με την ΟΛΤΕΕ».

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι δεν αναφέρεται οτιδήποτε για το τρίτο θέμα.

 

Με μια πρώτη έρευνα περιήλθε σε γνώση μας ο πιθανός λόγος για τον οποίο δεν ανακοινώθηκε τίποτα.

 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την αριθμ. 1/2014/03.11.2014 απόφαση του Πρωτοδικείου Χαλκιδικής, «η ΟΛΤΕΕ τυγχάνει η πιο αντιπροσωπευτική δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση στον τομέα της τεχνικής εκπαίδευσης».

 

Κατά της απόφασης δεν ασκήθηκε έφεση και η απόφαση θεωρείται τελεσίδικη.

 

Η δικαστική απόφαση δίνει τέλος στη διχογνωμία που υπήρχε, εάν δηλ.  το πιο αντιπροσωπευτικό σωματείο σε θέματα Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι η ΟΛΜΕ ή η ΟΛΤΕΕ.

 

Σε εκτέλεση της ως άνω απόφασης και σε εφαρμογή του Ν. 4472/2017, εκδόθηκε η Α.Π. 100239/Ε3, 18-6-2018 εγκύκλιος Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Π.Ε. & Δ.Ε. του ΥΠΠΕΘ (συνημμένο 2) με την οποία παρέχονται πληροφορίες περί συνδικαλιστικών αδειών, αναφέρεται επίσης η ΟΛΤΕΕ ως η πιο αντιπροσωπευτική δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση στον τομέα της τεχνικής εκπαίδευσης.

 

Η εγκύκλιος έχει κοινοποιηθεί στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Δ.Ε.  Π.Ε. & Δ.Ε. και στις Διευθύνσεις Π.Ε. & Δ.Ε.

 

Με τον τρόπο αυτό λύθηκε ένα πάγιο αίτημα των συνδικαλιστικών οργάνων της ΟΛΤΕΕ, διότι μέχρι σήμερα άλλες Διευθύνσεις χορηγούσαν συνδικαλιστικές άδειες και άλλες όχι, διότι θεωρούσαν την ΟΛΜΕ σαν πιο αντιπροσωπευτικό όργανο.

 

Η επίλυση του θέματος έχει και άλλες προεκτάσεις.

 

α) Μέχρι σήμερα το πιο αντιπροσωπευτικό στέλεχος της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ, ο υφυπουργός κ. Μπαξεβανάκης, δεν δέχεται την ΟΛΤΕΕ για συζήτηση ενώ δέχεται επί μέρους κλαδικούς συλλόγους της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

 

Εάν λάβουμε υπόψη ότι υπάρχει ανταγωνιστικό περιβάλλον μεταξύ της ΟΛΜΕ και της ΟΛΤΕΕ, διότι δεν έχουν πάντα τις ίδιες θέσεις οι οποίες είναι μερικές φορές και αντικρουόμενες, και ότι άλλοι καθηγητές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι μέλη των ΕΛΜΕ, άλλοι των ΕΛΤΕΕ και άλλοι μέλη και των δύο, τότε υπάρχει πρόβλημα.

 

Το πρόβλημα αυτό, όσον αφορά την πιο αντιπροσωπευτική ομοσπονδία, ίσως απασχολεί προσωπικά και τον κ. Υφυπουργό ο οποίος έχει διατελέσει συνδικαλιστής στο χώρο της ΟΛΜΕ και συγκεκριμένα επί σειρά ετών ως Πρόεδρος στην ΕΛΜΕ Ηλείας, όπως αναφέρεται στο βιογραφικό του το οποίο είναι ανηρτημένο στην ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ.

 

Η θέση του Υφυπουργού, ως πολιτικού προϊσταμένου σε θέματα Τεχνικής Εκπαίδευσης, επιβάλλει, κατά τη γνώμη μας, για λόγους δεοντολογίας, την ακρόαση όλων των σχετικών συνδικαλιστικών οργάνων και όχι κάποιων επιλεκτικά.

 

Το ίδιο πρόβλημα ίσως απασχολεί και τον Διευθυντή του πολιτικού γραφείου του υφυπουργού ο οποίος έχει διατελέσει επί σειρά ετών σε  θέσεις του ΔΣ της ΟΛΜΕ αλλά και Πρόεδρος.

 

β) Στις συζητήσεις    της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, οι οποίες προηγούνται της ψήφισης Νόμων, που αφορούν την Τεχνική Εκπαίδευση, δεν καλείται συνήθως η ΟΛΤΕΕ για να καταθέσει τις θέσεις της αν και ζητείται από εκπροσώπους κομμάτων.

 

Επειδή βρισκόμαστε μπροστά σε εκπαιδευτικές αλλαγές και το συνδικαλιστικό κίνημα δεν έχει την πολυτέλεια προστριβών και διενέξεων είναι σκόπιμο να υπάρξει μια επαφή και ανταλλαγή απόψεων, άσχετα από το ποιο σωματείο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό. Έχει μεγάλη σημασία κάποιες θέσεις που ταυτίζονται να προβάλλονται και να διεκδικούνται από κοινού.

Οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, έχουν σοβαρά θέματα για επίλυση και η διαμάχη μεταξύ των συνδικαλιστικών οργάνων τους, δεν θα πρέπει να υπάρχει. Προέχει η επίλυση των προβλημάτων τα οποία έχουν σωρευτεί και είναι πολλά.

 

Σε ότι αφορά την πολιτική ηγεσία, ας χειριστεί με τον καλύτερο τρόπο το πρόβλημα που της έτυχε.

 

Ίδωμεν

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...
  • europalso

    ideascentral