ΠΑΝΕΛΦΑ: «Επενδύστε στην εκπαίδευση» είναι το μήνυμα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) στα μέλη του, γιατί η εκπαίδευση είναι το αντίδοτο στην οικονομική κρίση. «Υπάρχει επείγουσα ανάγκη για αλλαγές με στόχο την ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης στην Ελλάδα», τονίζουν οι Έλληνες εμπειρογνώμονες του ΟΟΣΑ. Πιστεύετε ότι με το νομοσχέδιο της αναδιοργάνωσης των δομών υποστήριξης της εκπαίδευσης επιτυγχάνεται η ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης στην Ελλάδα όταν:

 Καταργείτε το Σχολικό Σύμβουλο απαξιώνοντάς τον και τον αντικαθιστάτε με γραφειοκρατικό «σκότος».
 Καταργείτε τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών, τα οποία έχουν επιδείξει αξιόλογη προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών και των γονέων και τα αντικαθιστάτε με «ένα τέρας» γραφειοκρατίας. Η γραφειοκρατία, όχι μόνο καλά κρατεί, αλλά επεκτείνεται.

 Καταργείτε τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα χωρίς να έχετε προβλέψει οργανωμένη επιμόρφωση. Γνωρίζετε όμως ότι η επιμόρφωση αποτελεί μια πολυδιάστατη διαδικασία προσωπικής και θεσμικής παρέμβασης σκοπεύοντας στην ατομική και συλλογική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας.

 Αποκλείετε από τη διαδικασία επιλογής το στέλεχος εκπαίδευσης με δύο συνεχόμενες θητείες σε όμοιες θέσεις στελέχους, με εξαίρεση τους υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων. Αυτή η επιλογή σας είναι πράγματι καινοτόμος, σε αντίθεση με την αρχή της ισότητας, της αξιοκρατίας και της ελεύθερης πρόσβασης στις δημόσιες θέσεις.

 Αγνοείτε τη διοικητική, επιστημονική και παιδαγωγική εμπειρία του Σχολικού Συμβούλου και ισοπεδώνετε τη μοριοδότηση του επιστημονικού του έργου αποτιμώντας το με 17 μόρια ενώ τη συνέντευξη με 15 μόρια.
 Αγνοείτε την υπηρεσιακή αξιολόγηση του στελέχους εκπαίδευσης όπως αυτή ορίζεται από το Π.Δ. 152/2013 το οποίο είναι σε νομική και διοικητική ισχύ, με αποτέλεσμα να μη διασφαλίζεται η συνέχεια της δημόσιας διοίκησης και της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης στην εκπαίδευση.

 Και τέλος, παγκόσμια πρωτοτυπία είναι η επιλογή των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι) από υφισταμένους εκπαιδευτικούς που στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα αξιολογηθούν από τους επιλεχθέντες Συντονιστές!
Αξιότιμε κ. Υπουργέ

Τα στελέχη εκπαίδευσης αναπτύσσουν την αποστολή, το όραμα και τις αξίες που απαιτούνται για τη μακροχρόνια επιτυχή λειτουργία του σχολείου. Παρέχουν κίνητρα και υποστηρίζουν το ανθρώπινο δυναμικό τους. Τα βασικά τους γνωρίσματα είναι:
 Η αντιληπτική ικανότητα στις επερχόμενες καταστάσεις ή γεγονότα, με προσανατολισμό στο στόχο και την αποστολή της σχολικής μονάδας.
 Η ικανότητα τους στον χειρισμό του ανθρώπινου δυναμικού.

 Οι γνώσεις, η εμπειρία και οι δεξιότητές τους στη γρήγορη και σωστή λήψη αποφάσεων.
Πιστεύουμε ότι το Σχέδιο Νόμου του ΥΠ.Π.Ε.Θ.: «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», απαξιώνει τη δημόσια διοίκηση, τη γνώση και την εμπειρία σε θέσεις ευθύνης και δεν επιτυγχάνεται η ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Οι αναλφάβητοι του 21ου αιώνα δεν θα είναι εκείνοι που δεν ξέρουν γραφή και ανάγνωση αλλά εκείνοι που δεν μπορούν να μάθουν, να ξεμάθουν και να ξαναμάθουν (Alvin Toffler).

Ευελπιστούμε στη θετική ανταπόκρισή σας και είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε βοήθεια εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας

Νικόλαος Τριπόδης Ανδριανή Βούξινου