Γαβρόγλου: Προτεραιότητα οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔18/09/2017 - 10:16 | Author: Newsroom
Τελευταία τροποποίηση στις 18/09/2017 - 11:44

Ο Υπουργός Παιδείας , σε συνέντευξή του την Κυριακή στην εφημερίδα ΕΠΟΧΗ μίλησε μεταξύ άλλων για το θέμα των στην εκπαίδευση, την τρίτη αξιολόγηση, την αριστεία, το νέο λύκειο και τις νέες εξετάσεις και άλλα.

Ως προς τις δεσμεύσεις στην μετά μνημόνιο εποχή, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι πρέπει να ληφθεί πολιτική απόφαση, εκτιμώντας ταυτόχρονα ότι η αντιστροφή του κλίματος στην Ευρώπη που «είναι κατόρθωμα αυτής της κυβέρνησης» δεν θα επιτρέψει την απομόνωση της Ελλάδας σε περίπτωση που κατατεθούν παράλογες απαιτήσεις.

Ο υπουργός Παιδείας εκφράζει την ικανοποίηση του για το άνοιγμα των σχολείων «χωρίς παραλυτικά προβλήματα», ενώ μίλησε και για τις προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση -με δεδομένη την έλλειψη επαρκών πόρων- για την επίλυση των προβλημάτων στα σχολεία ειδικής αγωγής.

Διορισμοί Εκπαιδευτικων

Λέει ότι η Ελλάδα έχει το «πιο γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό στην Ευρώπη» και έθεσε ως πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, ενώ στις αρχές Οκτωβρίου το υπουργείο θα ανακοινώσει αυστηρό πρόγραμμα επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού δια ζώσης και μέσω τεχνολογιών ταυτόχρονα με ένα νέο σύστημα υποστηρικτικών δομών.

Ως προς το θέμα με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν βρίσκουν σπίτι εκεί όπου τοποθετήθηκαν, υποστηρίζει ότι το υπουργείο είναι ήδη σε επαφή με τους δήμους για να συμβάλλουν αποφασιστικά στην λύση του προβλήματος, καθώς «είναι πραγματικά απαράδεκτο να είναι αδρανείς για κάτι τόσο σοβαρό».

Σε ό,τι αφορά τη μεταρρύθμιση που αφορά στη Γ’ Λυκείου, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρει ότι η πρόταση αφορά στην «μετατροπή της Γ Λυκείου σε χρονιά-γέφυρα ανάμεσα στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο» με πολύ λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, όχι για να αυξηθεί η ύλη αλλά για να υπάρχει χρόνος να ανοίγουν συζητήσεις στην τάξη, με αναβάθμιση του απολυτηρίου το οποίο «θα παίζει ρόλο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», και με συμπληρωματικούς τρόπους εκπαιδευτικής πράξης, όπως είναι οι εργασίες.

Για την ενδιάμεση εξεταστική του Ιανουαρίου τονίζει ότι συνιστά τρόπο ελέγχου της διδασκαλίας και της μάθησης «ώστε να μην είναι οι τρεις ώρες εξετάσεων του Ιουνίου αυτές που καθορίζουν την ζωή του παιδιού».

Σχετικά με την κλήρωση του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του Δημοτικού, και ερωτηθείς μήπως η συζήτηση έπρεπε να αφορά τις ίδιες τις παρελάσεις, ο υπουργός Παιδείας, απαντά: «Με το θέμα της κλήρωσης αναγνωρίσαμε μια πραγματικότητα. Η συζήτηση για τις παρελάσεις είναι γενικότερης πολιτικής και δεν θα μπορούσε να ήταν μια απόφαση του υπουργείου Παιδείας».

Τέλος ανακοίνωσε ότι στις αρχές Οκτωβρίου θα δημοσιοποιηθεί ένα σοβαρό και αυστηρό σύστημα επιμόρφωσης.

Συγκεκριμένα σημείωσε ότι “δεν μπορούμε να μιλάμε για κανενός είδους αξιολόγηση , αν δεν υπάρξει ένα σοβαρό και αυστηρό σύστημα επιμόρφωσης, το οποίο και θα ανακοινώσουμε στις αρχές Οκτωβρίου.”

Ο έντυπος λόγος

“Πάμε να μεταρρυθμίσουμε ένα θεσμό που έχει δομηθεί πάνω και γύρω από το βιβλιοκεντρικό πολιτισμό μας. Τώρα ο χαρακτήρας του έντυπου λόγου έχει μεταμορφωθεί , με την εξέλιξη της τεχνολογίας. Πρέπει, λοιπόν, το δημόσιο σχολείο να οικοδομηθεί γύρω από το νέο έντυπο λόγο , και αυτό μας προβληματίζει θετικά. Οι νέες τεχνολογίες έχουν πάψει πια να είναι απλά εργαλεία. Η ριζική μεταμόρφωση του έντυπου λόγου μεταλλάσσει το δημόσιο λόγο, τις διαδικασίες απόκλισης γνώσης αλλά και τον ίδιο τον χαρακτήρα της γνώσης, όπου η πληροφορία δεν θα ταυτίζεται με τη γνώση όπως γινόταν για πολλούς αιώνες.” σημείωσε ο Υπουργός Παιδείας

Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στο Πρόεδρο της ΝΔ Κ. Μητσοτάκη

Loading...
  • europalso

    ideascentral