Παρεμβάσεις ΠΕ: Όχι στη συγχώνευση ΠΤΔΕ Πάτρας-ΤΕΙ Κοινωνικής Εργασίας

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔24/04/2019 - 20:32 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Απόσυρση ΤΩΡΑ του για το «» – τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ

Όχι στη συγχώνευση του ΠΤΔΕ Πάτρας με το ΤΕΙ κοινωνικής εργασίας!

Παρεμβάσεις ΠΕ

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί ΤΩΡΑ! Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε στη Βουλή και προωθεί για ψήφιση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Πειραματικά Σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο η κυβέρνηση προωθεί σαρωτικές αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με το Νέο Λύκειο, καθιστώντας το ακόμη πιο ταξικό για τα παιδιά των λαϊκών και εργατικών οικογενειών, καθώς εξαφανίζει τη γενική παιδεία, μετατρέπει την Γ΄Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, διευρύνει τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές, ενώ ο ακραίος ανταγωνισμός και οι πολλαπλές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις ενισχύουν αντί να πλήττουν την παραπαιδεία.

Το σχέδιο νόμου προωθεί και μια σειρά συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ οι οποίες αλλάζουν τον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μια τέτοια συγχώνευση είναι και αυτή του Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας συγχωνεύεται με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας (άρθρα 36 και 47) και μετονομάζεται σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας. Η συγκεκριμένη συγχώνευση εντάσσεται στο ευρύτερο νεοφιλελεύθερο πλαίσιο που επιδιώκει να απαξιώσει τις προπτυχιακές σπουδές, αποδεσμεύοντας από το πτυχίο τα επαγγελματικά δικαιώματα και κατακερματίζοντας τη γνώση. Άλλωστε, με τον νόμο 4589/19 και το προσοντολόγιο για τις προσλήψεις αναπληρωτών, νομιμοποιείται το διαρκές κυνήγι προσόντων και πιστοποιήσεων και το πτυχίο αποτελεί το πρώτο μικρό βήμα για την αναζήτηση εργασίας, αλλά όχι την αποκλειστική προϋπόθεση!

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η συγκεκριμένη συγχώνευση υποβαθμίζει την Παιδαγωγική Επιστήμη, εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για το μέλλον του δημοτικού σχολείου και αποτελεί επικίνδυνη εξέλιξη για το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων, αλλά και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων αυτού του τμήματος και των εν ενεργεία δασκάλων. Η δομή και ο προσανατολισμός του δημοτικού σχολείου μεταλλάσσεται έτσι στο πολυκατακερματισμένο, φθηνό σχολείο της ευελιξίας, της αγοράς και της αποσπασματικής πληροφορίας. Θέτει σοβαρά ερωτήματα για το ποιο ακριβώς θα είναι το επιστημονικό πεδίο σπουδών του νέου τμήματος, ποια θα είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του; Αυτά του δάσκαλου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή αυτά του κοινωνικού λειτουργού; Ή μήπως λίγο απ’ όλα και τελικά τίποτα;

Το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας στο πανεπιστήμιο Πατρών, που οικοδομείται σε κινούμενη άμμο ως προς όλα τα επίπεδα λειτουργίας του, αποτελεί πέραν όλων των άλλων, σημαντικό βήμα για την απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας ακόμα και από τις Παιδαγωγικές Σχολές. Το παράταιρο «πάντρεμα» δύο διαφορετικών επιστημονικών αντικειμένων σε ένα πρόγραμμα σπουδών, οδηγεί στην υποβάθμιση και των δύο αντικειμένων. Φαίνεται πως η κυβέρνηση, επιδιώκει να διαμορφώσει εργαζόμενους που θα μπορούν να μετακινούνται με ευκολία από επιστημονικό πεδίο σε επιστημονικό πεδίο και θα εναλλάσσονται σε διαφορετικές θέσεις εργασίας. O σχεδιασμός αυτός ανοίγει το δρόμο για την πλήρη υποβάθμιση της Παιδαγωγικής Επιστήμης, των δικαιωμάτων των φοιτητών και των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων, αλλά και των κοινωνικών λειτουργών, που είναι απαραίτητοι στα σχολεία ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη εντάσσεται στις γενικότερες αντιεκπαιδευτικές αλλαγές για το σχολείο που προωθεί η κυβέρνηση. Με το συγκεκριμένο πιλοτικό της εγχείρημα, η κυβέρνηση δοκιμάζει αντιδράσεις και αντιστάσεις εκπαιδευτικού και φοιτητικού κινήματος, προκειμένου να προχωρήσει σε γενικεύσεις αυτών των εγχειρημάτων. Την ίδια στιγμή, η επιδίωξη του υπ. Παιδείας να «στρατεύσει» ενεργά στις επιλογές του μερίδα πανεπιστημιακών (μέσα από αποφάσεις θεσμικών οργάνων), προσδίνοντας «επιστημονικότητα» και «κύρος» στα εγχειρήματά του, είναι μια επικίνδυνη εξέλιξη και αποτελεί βαθιά αντιεπιστημονική εκτροπή για τα ιδρύματα που θα συνηγορήσουν σε αυτήν την προσπάθεια μετάλλαξης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των αποφοίτων τους.

Από τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Απριλίου στο ΠΤΔΕ Πάτρας με το Δ.Σ. της ΔΟΕ έγινε ξεκάθαρο ότι τη συγχώνευση την επιδίωκε και το ίδιο το Τμήμα, χωρίς βέβαια να έχει ενημερώσει και συζητήσει με τις φοιτήτριες/φοιτητές του, τους αυριανούς απόφοιτούς του και δασκάλους.

Ο πρόεδρος του Τμήματος, όπως και καθηγητές που ήταν στη συνάντηση προσπάθησαν να δικαιολογήσουν την ομόφωνη απόφασή τους με επιχειρήματα που μόνο ως «αστεία» αν όχι επικίνδυνα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν. Η θέση τους ότι «τα παιδαγωγικά τμήματα έχουν κλείσει τον κύκλο τους», είναι απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική και αντιστρατεύεται την επιστήμη της παιδαγωγικής. Οι καθηγητές ήταν λαλίστατοι για την υπαρκτή ανεργία των εκπαιδευτικών, όμως δεν τόλμησαν και δεν θέλησαν να κάνουν καμία αναφορά στην έλλειψη μαζικών μόνιμων διορισμών τα πέτρινα χρόνια των μνημονίων, στην αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, τα πολυπληθή τμήματα, τις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων. Δεν υπήρξε καμία λέξη για τις αντιλαϊκές πολιτικές που επέβαλαν μισθούς πείνας, που δεν επιτρέπουν να κάνεις όνειρα και να δημιουργήσεις οικογένεια, που οδήγησαν χιλιάδες νέους για άλλη μια φορά στη μετανάστευση.

Η πρόταση του Τμήματος και η αποδοχή του σχεδίου του υπουργείου λειτουργεί ως λαγός στο χώρο των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Προωθεί τις πιο αντιδραστικές αλλαγές, αποτελεί κερκόπορτα και δούρειο ίππο για τη διάλυση των παιδαγωγικών σχολών και τη μετατροπή τους σε σχολές super market με αποφοίτους που θα μπορούν να κάνουν λίγο απ’ όλα.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου.
Να μην περάσει η συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας με το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας.
Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο.
Κατάργηση του ν. 4589/2019 για το προσοντολόγιο. Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν υπογράψει έστω και μία σύμβαση στην εκπαίδευση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία της περσινής και φετινής σχολικής χρονιάς. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Καλούμε το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης να ανακαλέσει την απόφασή του για τη συγχώνευση των δύο τμημάτων.

Loading...
  • europalso

    europalso

    ideascentral