• Συλλογική υπόθεση η διοίκηση των σχολείων

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔24/03/2017 - 20:23 | Author: Newsroom

    Κατά Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ και ΣτΕ το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – Υπέρ του νόμου “Μπαλτά – Κουράκη” για την επιλογή των διευθυντών στα σχολεία τάσσονται οι εκπαιδευτικοί του ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια ώρα, ζητούν ενίσχυση του ρόλου των εκπαιδευτικών. Η αυτοαξιολόγηση βαίνει προς αυτή την κατεύθυνση…

    Θέση υπέρ του νόμου “Μπαλτά – Κουράκη” και της ψηφοφορίας των διευθυντών των σχολείων από τους Συλλόγους Διδασκόντων παίρνει το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ. Οι ρυθμίσεις του νόμου αυτού “σημαίνουν στην ουσία τους ότι την πιο έγκυρη άποψη για την αξία ενός διευθυντή σχολείου έχουν όσοι συνεργάζονται άμεσα μαζί του, δηλαδή οι συνάδελφοί του στους συλλόγους διδασκόντων – διδασκουσών” τονίζουν.

    Ο επίμαχος νόμος 4327/15, εναντίον του οποίου είχαν προσφύγει -και δικαιώθηκαν- στο ΣτΕ η Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Εκπαίδευσης και 57 διευθυντές σχολείων, ακυρώθηκε προ ημερών, προκαλώντας νέο “πονοκέφαλο” στο υπουργείο Παιδείας, που καλείται να λύσει άμεσα με νέα ρύθμιση το πώς θα γίνουν οι νέες κρίσεις το καλοκαίρι. Προς ώρας εξετάζεται ο διορισμός ως “υπηρεσιακών” των υπαρχόντων διευθυντών.

    Την ίδια ώρα, εκπαιδευτικοί και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στέλνουν σαφές μήνυμα για τη θέση τους στο υπουργείο Παιδείας, υπερασπιζόμενοι την ψήφιση του νόμου επί της τότε πολιτικής ηγεσίας: “Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έπραξε το αυτονόητο προκειμένου να υλοποιήσει τη δομική θέση της Αριστεράς, αλλά και του εκπαιδευτικού κινήματος από την εποχή της μεταπολίτευσης, ότι η διοίκηση όλων των εκπαιδευτικών μονάδων και υπηρεσιών, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, πρέπει να είναι συλλογική υπόθεση”.

    Μάλιστα ασκούν κριτική τόσο στις προηγούμενες κυβερνήσεις -για “όργια παρεμβάσεων και αλλεπάλληλες νομοθετικές τροποποιήσεις”, “διορισμένα συμβούλια” και “απευθείας διορισμούς ημετέρων σε θέσεις στελεχών”- όσο και στο ΣτΕ: “Λίγη αυτοσυγκράτηση και αιδώ θα περίμενε κανείς από τους αρχιτέκτονες των συστημάτων επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, που θεωρούν, μαζί με το ΣτΕ, πως ένα διορισμένο στην πλειοψηφία του Υπηρεσιακό Συμβούλιο έχει τα εχέγγυα μιας δικαιότερης και αντικειμενικότερης κρίσης από τον Σύλλογο Διδασκόντων του κάθε σχολείου, που έχει τυχαία σύνθεση”.

    Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ότι ο ρόλος του διευθυντή του σχολείου “δεν είναι ο ρόλος ενός διοικητικού μάνατζερ”, και υπερασπίζεται την ακυρωθείσα διαδικασία της ψηφοφορίας υποστηρίζοντας παράλληλα ότι “ο εκδημοκρατισμός της διοίκησης δεν σταματά στην επιλογή των στελεχών, αλλά πρέπει να διαπεράσει σταδιακά το σύνολο των αρμοδιοτήτων και να καθορίσει τον νέο τους ρόλο, με επίκεντρο την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του συλλόγου διδασκόντων και διδασκουσών”.

    Στα “σκαριά” η αυτοαξιολόγηση

    Αυξημένες αρμοδιότητες στους Συλλόγους Διδασκόντων προβλέπει, πάντως, η διαδικασία της αποτίμησης του έργου της σχολικής μονάδας -αλλιώς αυτοαξιολόγηση- εισήγηση επί της οποίας ετοιμάζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κατ’ εντολή του υπουργού Παιδείας. Παράλληλα, υπό επεξεργασία βρίσκεται ο συνολικός τρόπος αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης. Πρόκειται για περίπου 20.000 στελέχη από διευθυντές σχολείων και επάνω, που θα κριθούν για το έργο τους. Κάτι τέτοιο δεν αφορά βέβαια τους εκπαιδευτικούς, όπως διαβεβαιώνεται. Άμεσος στόχος του σχεδιασμού είναι να συμμετέχουν ανώνυμα στις όποιες διαδικασίες για τον σχεδιασμό και την αποτίμηση του έργου των σχολείων. Μακροπρόθεσμος στόχος να αυξηθεί η αυτονομία των σχολικών μονάδων, κάτι το οποίο προτείνουν τόσο ο ΟΟΣΑ όσο και η ανεξάρτητη αρχή ΑΔΙΠΠΔΕ.

    ΑΔΙΠΔΔΕ: Αυτοαξιολόγηση χωρίς γονείς και μαθητές

    Ενώ όμως με την αυτοαξιολόγηση το υπουργείο εξετάζει το πώς θα ενεργοποιηθούν μαθητές, αλλά και σύλλογοι γονέων στη σχολική κοινότητα, με την ετήσια έκθεσή της η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΔΔΕ) διαφωνεί με το να έχουν ρόλο. Ακόμη, προτείνει όπως έγινε γνωστό «Πυρηνικά» Προγράμματα Σπουδών (core curriculum), αλλαγή του ρόλου των Σχολικών Συμβούλων σε αυτό των “κριτικών φίλων”, παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια ως προαπαιτούμενο, αξιολόγηση δόκιμων εκπαιδευτικών προς μονιμοποίηση, στήριξη και ανατροφοδότηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, ενδοσχολική υπηρεσιακή ανέλιξη των εκπαιδευτικών και ορισμό συντονιστή ειδικότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

    Η έκθεση της ΑΔΙΠΔΔΕ, που μιλά για “κοινότητες μάθησης” δεν απέχει από τις σχετικές εισηγήσεις του ΟΟΣΑ στη μεταβατική έκθεσή του για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τα χρόνια της κρίσης (που αποκάλυψε η “Α” στις 12/2/2017). Αλλά και στην τελευταία έκθεσή του (Going for Growth) για τις συνολικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα ο οργανισμός συστήνει σχολεία σταδιακά πιο αυτόνομα. Μιλά όμως και για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, κάτι που μέχρι σήμερα δεν ήταν στην ατζέντα των συζητήσεων…

    avgi.gr/

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...