2ο Ενημερωτικό συνεδρίασης ΠΥΣΠΕ Λασιθίου

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔22/12/2017 - 10:45 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Χρόνια πολλά !!

Καλές γιορτές και ευτυχισμένο το νέο έτος!!

Την Τετάρτη 20Δεκεμβρίου 2017 συμμετείχαμε ως αιρετοί στην τακτική συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Λασιθίου με θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. «Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών».
  2. «Εξέταση αιτήσεων για απασχόληση σε άλλον φορέα του Δημοσίου».
  3. «Εξέταση αιτήσεων για αναγνώριση προϋπηρεσίας, μόνιμων εκπαιδευτικών».
  4. «Προσωρινή τοποθέτηση αποσπασμένου από άλλο ΠΥΣΠΕ εκπαιδευτικού».
  5. «Παράταση μετακίνησης εκπαιδευτικών».
  6. «Τροποποίηση απόφασης ΠΥΣΠΕ».
  7. «Εκδίκαση ένστασης».
  8. «Εξέταση αιτήσεων για αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών».
  9. «Aνάθεση συμπλήρωσης υποχρ. ωραρίου εκπ/κών ειδικοτήτων εκτός έδρας οργανικής θέσης ή προσωρινής τοποθέτησης
  10. «Ανάθεση υπερωριακής εργασίας σε εκπαιδευτικό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου»

Θέμα 1ο: «Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών».

Οι τίτλοι σπουδών είχαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και ήταν σύννομοι συνεπώς αναγνωρίστηκαν.

Θέμα 2ο: ««Εξέταση αιτήσεων για απασχόληση σε άλλο φορέα του Δημοσίου»

Όλες οι αιτήσεις εγκρίθηκαν ομόφωνα.

Θέμα 3ο: «Εξέταση αιτήσεων για αναγνώριση προϋπηρεσίας, μόνιμων εκπαιδευτικών»

Οι αιτήσεις αφορούν αίτημα αναγνώρισης προϋπηρεσίας που αφορά τη μισθολογική εξέλιξη. Η  προϋπηρεσία αυτή πρέπει να έχει διανυθεί σε φορέα που αναφέρεται στο αρθρο 7 παρ 1 του νόμου 4354/2015 με σύμβαση εργασίας. Η 1ηπροϋπηρεσία αναγνωρίστηκε. Για τη2ηθα ζητηθεί από την υπηρεσία από τον φορέααπασχόλησης ο φάκελοςκαθώς δεν έχει προσκομιστεί και στην 3ηπερίπτωση θα ζητηθούν οι ώρες της απασχόλησης καθώςαναφέρεται ως σύμβαση μερικής απασχόλησης. Η ανοργανωσιά φορέων ταλαιπωρούν τους συναδέλφους μας.

Αναφορικά με την προϋπηρεσία 2 συναδέλφων που είχε παρασχεθεί στον ΔΕΠΟΤΑΣ που ανήκει σε ΟΤΑ αλλά ήταν με σύμβαση έργου ζητήσαμε να αναγνωριστεί ως βαθμολογική.

Εκκρεμούν πάνω από 10 αιτήσειςσυναδέλφωντώρα και ένα χρόνο που έχουν κάνει αίτηση αναγνώρισηςπροϋπηρεσίας για βαθμολογική εξέλιξη. Έχουμε θέσει πολλές φορές στην υπηρεσία την αναγκαιότητα να εξεταστούν και τόσους μήνες το αναβάλουν. Έχωπροσκομίσειόλες τις εγκυκλίους που στηρίζουν τις εν λόγω αναγνωρίσειςαλλά καμιά εξέλιξη δε διαφαίνεται.

Θέμα 4ο: «Προσωρινή τοποθέτηση αποσπασμένου από άλλο

ΠΥΣΠΕ εκπαιδευτικού»

Εγκρίθηκε ομόφωνα η τοποθέτηση του συναδέλφου σε λειτουργικό κενό το οποίο έχει προκύψει από άδεια.

Θέμα 5ο: «Παράταση μετακίνησης εκπαιδευτικών»

Αφορούσε την παράταση της μετακίνησης εκπαιδευτικών που στη μια περίπτωση μετακινήθηκε για τις ανάγκες της υπηρεσίας για ναν καλύψει λειτουργικά κενά τα οποία προέκυπταν κατά περιόδους σε σχολεία του Άγιου Νικολάου. Την καταψηφίσαμε.

Θέμα 6ο: «Τροποποίηση απόφασης ΠΥΣΠΕ»

Αφορά την επανατοποθέτηση  εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στις σχολικές τους μονάδες μετά από μετακίνησης τους με πρόταση του σχολικού συμβούλου για λίγες ώρες για να καλύψουν κενά ειδικοτήτων. Δεν είχαμε υπερψηφίσει ούτε την πρώτη φορά την μετακίνησή τους.

 

Θέμα 7ο: «Εκδίκαση ένστασης».

Η ένσταση συναδέλφου ειδικότητας ΠΕ11 αφορά την προσμέτρηση των μορίων της κατά το σχολικό έτος 2016-17. Η συνάδελφος τοποθετήθηκε αρχικά στον Άγιο Γεώργιο και στη συνέχει μετακινήθηκε για τις ανάγκες της υπηρεσίας σε σχολείο του Αγίου Νικολάου. Η ένταση αφορά την ανάκληση της προσμέτρησης των 6,47 μορίων που έπαιρνε από τον ΆγιοΓεώργιοκαθώς μετακινήθηκε για τιςανάγκες της υπηρεσίας για 4 μέρεςκαι 1μέραπήγαινε στον Άγιο Γεώργιο. Το σχετικό άρθρο του νόμουαναφέρει σε αυτές τις περιπτώσεις πως όταν για τις ανάγκεςυπηρεσίαςμετακινηθείσυνάδελφος παίρνει τα μόριααρχικής τοποθέτησηςαλλάπαρακάτωαναφέρει: «όταν στη μονάδατοποθέτησηςυπηρετείπάνω από το μισό του ωραρίου του». Η μετακίνηση έγινε πέρυσι για τις ανάγκες της υπηρεσίας και από τη ΔΙΠΕ Λασιθίουείχανπροσμετρηθεί τα μόρια της μονάδαςτοποθέτησης. Τα μόρια«κόπηκαν» από το Υπουργείο από το σχετικό σύστημα και η συνάδελφος έκανε ένσταση η οποία είχεδιαβιβαστεί ύστερα από αίτημα των αιρετών στο αρμόδιοτμήμα του Υπουργείου.Το ίδιοζητήσαμε και θα γίνει και σε αυτή την περίπτωση της εξέτασης της ένστασης. Ζητήσαμε από το αρμόδιο τμήμα να το εξετάσει και να συνεκτιμήσει ότι αυτό δεν έγινε με αίτηση της συναδέλφουαλλά με απόφαση του ΔιευθυντήΕκπαίδευσης.

Σε κάθε περίπτωση οι αιρετοί διαφωνούμε με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις που γίνονται από τη Διεύθυνση γιατί δημιουργούν πλήθος ζητημάτων όπως το εν λόγω ζήτημακαι εγείρουν πλήθος ερωτημάτων αναφορικά με τα κριτήρια της μετακίνησης κλπ. Επίσης η αρχική τοποθέτηση έγινε από το Διευθυντή Εκπαίδευσης τότε και όχι από το ΠΥΣΠΕ. Σε κάθε περίπτωση η Διεύθυνση έχει το σύνολο της ευθύνης της λάθος τοποθέτησης αλλά και της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η συνάδελφος.

 

Θέμα 8ο: «Εξέταση αιτήσεων για αναγνώριση προϋπηρεσίας

αναπληρωτών εκπαιδευτικών».

Εξετάστηκαν οι αιτήσεις και αναγνωρίστηκαν στο σύνολό τους. Στο σημείο αυτό οι αιρετοί διαμαρτύρονται για τις αποφάσεις του  ΥπουργείουΠαιδείας και ζητάμε από τους Συλλόγους εκπαιδευτικών και από τη ΔΟΕ να πάρει θέση πάνω σε δύο μείζονα ζητήματα.

Α) για την παράνομη περικοπήπροϋπηρεσίαςσυναδέλφων που ξεπερνά τους 84 μήνες και το ΣτΕ που το νομιμοποιεί. Το ΣτΕ βγάζει παράνομο οτιδήποτε δεν αγγίζει τα δικά τους συμφέροντα και αποδοχές αλλά νομιμοποιεί την περικοπή μισθών χιλιάδων συναδέλφων αναπληρωτών που τρέχουν στις εσχατιές της χώρας για να λειτουργήσουν τα σχολεία.

Β)Είναι παράνομο και καταχρηστικό το να παγώνουν με τον ν. 4354/15 για 2 χρόνια τα ΜΚ των εκπαιδευτικών.

Θέμα 9ο: «Aνάθεση συμπλήρωσης υποχρεωτικού ωραρίου εκπαιδευτικών ειδικοτήτων εκτός έδρας οργανικής θέσης ή προσωρινής τοποθέτησης»

Το θέμα αυτό μπήκε μετά από έντονη διαμαρτυρία των αιρετών για την συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών παράνομα όταν αυτή δε γίνεται από το ΠΥΣΠΕ όπως προβλέπεται από τον 1566/85 αρ. 14.

 

Αρ. 14 παρ. 14 του 1566/1985: Διδασκαλία με μειωμένο ωράριο δεν επιτρέπεται, εκτός εάν η συμπλήρωσή του δεν είναι αντικειμενικά δυνατή. Αν οι διδάσκοντες δε συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στο σχολείο που υπηρετούν, διατίθενται, μερικά ή ολικά, σε άλλα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή σε τμήματα πρόσθετης διδακτικής βοήθειας, καθώς και σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία των μαθημάτων που προβλέπονται στην παράγραφο 12 του άρθρου 4, τα οποία λειτουργούν στον ίδιο ή γειτονικό δήμο ή κοινότητα, με απόφαση του νομάρχη, ύστερα από πρόταση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου.

 

Κανένα σχεδόν σχολείο στο νομό δεν μπορεί να βγάλει σταθερό πρόγραμμα. Γινόμαστε οι αιρετοί καθημερινά δέκτες παραπόνων. Το υπουργείο δίνει πιστώσεις με το σταγονόμετρο και για το νομό Λασιθίου ποτέ δεν είναι αρκετές. Όμως πέρα από αυτό η συμπλήρωση ωραρίου είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του ΠΥΣΠΕ. Δεν αφορά ούτε τους σχολικούς συμβούλους αλλά ούτε και υπαλλήλους της Διεύθυνσης. Σε μια παρανόηση του άρθρου 11 του ΠΔ 79 που αναφέρει ότι ο σχολικό σύμβουλοςεισηγείται στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο πως θα διατεθούν τα πλεονάσματα ωρών των σχολικών μονάδων οι σύμβουλοι μπήκανστο ρόλο του ΠΥΣΠΕ και με όρους «μπακάλικου»κάνουνσυμπληρώσειςωραρίου.

ΠΔ 79 αρ 11 παρ 12

 Ο οικείος Σχολικός Σύμβουλος εισηγείται εγγράφως προς το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) προτείνοντας την αξιοποίηση πλεοναζουσών διδακτικών ωρών στα σχολεία παιδαγωγικής ευθύνης του.

Από πού προκύπτει ότι ο Σύμβουλος κάνει τη συμπλήρωση 

ωραρίου; Όπως μας ανέφεραν σε αρκετάσχολεία παίρνουν τηλέφωνα και ρωτάνεελλείμματα. Σε περίπτωση που κάποιοσχολείο έχει έλλειμμα π.χ. 4-5 ώρες έλλειψη π.χ.ΤΠΕ τουςαναφέρουνπως θα τους στείλουνκάποια άλλη ειδικότητα και καλύπτονται. Που ξανακούστηκε;Ζητάμε όλες οι συμπληρώσεις να γίνονται από το ΠΥΣΠΕ και από τα σχολεία να δίνονται όλες οι πραγματικές ανάγκες σε πίνακες.

Ακόμα ένα σημαντικό θέμα:

Ζητήσαμε στα εκτός ημερησίας διάταξης θέματα να μπει ο καθορισμός των νέων λειτουργικών κενών. Το ΠΥΣΠΕ είναι υπεύθυνο (ν. 3848/10 αρ. 7) για την αποτύπωση νέων λειτουργικών κενών.

Το αίτημά μας  δεν ικανοποιήθηκεμε την απάντηση πως  η διεύθυνση τα στέλνει και είναι σωστά.

Καθορισμός λειτουργικών κενών σύμφωνα με το Ν 3848/10 αρ 7 παρ 5 «Ο προσδιορισμός των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών γίνεται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης ύστερα από γνώμη του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου αφού ληφθούν υπόψη τα στοιχεία των παραγράφων 2 και 3».

Καταψηφίσαμε όλες τις συμπληρώσεις οι οποίες  ήρθαν εκ των υστέρων και καλούμε τη Διεύθυνση να τελεί τα νόμιμα.

Τέλος αναφορικά με τη συμπλήρωση ωραρίου των αναπληρωτών παράλληλης στήριξης αναφέραμε ότι σε κάθε περίπτωση η συμπλήρωση ωραρίου γίνεται από το ΠΥΣΠΕ 1566/85 αρ 14.

Οι συμπληρώσεις  έγιναν με την ερμηνεία μιας εγκυκλίου:

«Μαρούσι, 7-10-201 με Αριθ. Πρωτ. 161134 /Γ6

ΘΕΜΑ: «Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης».

Σας επισημαίνουμε πως οι αναπληρωτές που προσλαμβάνονται για την Παράλληλη Στήριξη  θα τοποθετούνται μόνο μετά από συνεργασία και σύμφωνη γνώμη του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, του προϊστάμενου του οικείου ΚΕΔΔΥ και των αρμοδίων σχολικών συμβούλων γενικής και ειδικής  αγωγής.

Κατά την παραπάνω διαδικασία θα λαμβάνονται υπόψη οι άμεσες και επιτακτικές ανάγκες, καθώς και η μέριμνα για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κάλυψη των υπαρχουσών αναγκών.

Θέση των αιρετών είναι :

  1. Οι τοποθετήσεις να γίνονται από το ΠΥΣΠΕ.
  2. Να τοποθετούνται εξ ολοκλήρου σε ένα παιδί.
  3. Οποιαδήποτε συμπλήρωση να γίνεται από το υπηρεσιακό συμβούλιο

 

Αυτοαναιρούνται όταν  η γνωμάτευση προβλέπει  ολόκληρο εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης (για 24 ώρες) και στη συνέχεια μοιράζουν έναν εκπαιδευτικό σε δυο ή περισσότερα παιδιά.

Ο νομός Λασιθίου έχει τις λιγότερες γνωματεύσεις για παράλληλη στήριξη αναλογικά με τον μαθητικό πληθυσμό σε όλη την Κρήτη. Οι γνωματεύσεις που δίνονται για παράλληλη στήριξη είναι για σημαντικές περιπτώσεις. Δεν μπορεί λοιπόν να γίνεται επιλογή.

Στο νόμιμο της διαδικασίας.

Α) Ένας νόμος είναι ανώτερος μια εγκύκλιου

Β) Συμπλήρωση μπορεί να γίνει μόνο από το ΠΥΣΠΕ καθώς πουθενά δεν αναφέρεται διαδικασία συμπλήρωσης ωραρίου στην εγκύκλιο. Αναφέρεται όμως στον 1566/85 αρ 14.

Σε περιπτώσεις που δίνουν «έτοιμη συμπλήρωση» στους συναδέλφους παράλληλης στήριξης να θυμηθούμε ότι και αυτό γίνεται από το ΠΥΣΠΕ,  όπως προβλέπεται στον 50/96 όπως αυτός συμπληρώνεται από τον 100/97.

Αρμόδια όργανα για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις:

  1. Αρμόδια όργανα για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης είναι τα κεντρικά υπηρεσιακά συμβούλια (ΚΥΣΠΕ – ΚΥΣΔΕ) και τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια (ΠΥΣΠΕ- ΠΥΣΔΕ).

Τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια είναι αρμόδια για τις παρακάτω περιπτώσεις:

α) Μεταθέσεις και τοποθετήσεις διδακτικού προσωπικού από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης καθώς επίσης και οι αμοιβαίες μεταθέσεις και οι μεταθέσεις ειδικών κατηγοριών στην ίδια περιοχή μετάθεσης.

β) Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που μετατίθενται με τις κατηγορίες α’ και γ’ της παρ. 2 του άρθρου αυτού.

γ) Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών των οποίων λήγει η απόσπαση σε αναγνωρισμένα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.

δ) Μεταθέσεις και τοποθετήσεις για ρύθμιση υπεραριθμίας. 

Ο 100/97 ο οποίο τροποποιεί τον 50/96  στο  Άρθρο 5 αναφέρει ότι περιοχές μετάθεσης Στο άρθρο 5 του Π.Δ 50/96 προστίθενται παράγραφοι 2 και 3 ως ακολούθως:

 

Οι δημόσιες σχολικές μονάδες της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης κάθε νομού κατανέμονται σε περιοχές μετάθεσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 1824/1988. 2. Οι σχολικές μονάδες κάθε περιοχής μετάθεσης κατανέμονται σε ομάδες σχολείων από τα αρμόδια περιφερειακά συμβούλια με βάση τη γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων, την τυχόν συστέγαση, τις συγκοινωνιακές συνθήκες, τις μονάδες συνθηκών διαβίωσης και κάθε άλλο χρήσιμο κατά την άποψή τους στοιχείο που δικαιολογεί την ένταξη του σχολείου στην ίδια ομάδα. Τα ίδια συμβούλια στη συνέχεια καθορίζουν τις όμορες ομάδες σχολείων με βάση τις ίδιες συνθήκες λειτουργίας των σχολείων. Οι ομάδες σχολείων και ο χαρακτηρισμός αυτών ως όμορων μπορεί να επαναπροσδιορίζονται από τα περιφερειακά συμβούλια στην αρχή του σχολικού έτους οσάκις απαιτείται ιδίως λόγω αλλαγής των δεδομένων τα οποία ελήφθησαν υπόψη κατά τον αρχικό προσδιορισμό του.

Συνεπώς όπως προβλέπεται από την εγκύκλιο, η επιτροπή μπορεί να κάνει την επιλογή κενού στο οποίο στη συνέχεια θα τοποθετήσει ο Διευθυντής εκπαίδευσης όπως προβλέπεται από το

καθηκοντολόγιο.

Στις διατάξεις του άρθρου 8 παρ 3 της αριθ. 35557/Δ2/9.4.2003 (ΦΕΚ.465/17.4.2003 τ.Β) Ρυθμιστικής Απόφασης ορίζεται ότι: « Η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες  γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από δήλωση των προσλαμβανομένων για την τοποθέτησή τους στα λειτουργικά κενά. … Κατά την τοποθέτηση σε σχολεία της διεύθυνσης εκπαίδευσης των προερχομένων από τον πίνακα Β΄ προτιμώνται κατά σειρά. Εδώ τονίζουμε ότι θέση των αιρετών είναι να γίνονται όλες οι τοποθετήσει και οι επανατοποθετήσεις από το ΠΥΣΠΕ.

Θέμα 10ο: «Ανάθεση υπερωριακής εργασίας σε εκπαιδευτικό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου»

Οι μόνες υπερωριακές απασχολήσεις που ψηφίζουμε ως αιρετοί είναι αυτές που γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη του συναδέλφου και του Συλλόγου Διδασκόντων και κατά συνέπεια καταψηφίσαμε τη συγκεκριμένη ανάθεση.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Αλέξανδρος Αλεξάκης& Γιάννης Πασπαράκης,  Αιρετοί ΠΥΣΠΕ Λασιθίου

 

 

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...


  • europalso

    ideascentral