Με αφορμή τις δηλώσεις -σε… δραματικούς τόνους- της Τομεάρχου της Ν.Δ. κ. Νίκης σε Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απαντά:

Η κ. Κεραμέως δυστυχώς για μια ακόμη φορά επιβεβαίωσε τόσο την άγνοιά της για τα θέματα της Παιδείας όσο και την καταφυγή της σε ψεύδη προκειμένου να δικαιολογήσει τους υψηλούς αντιπολιτευτικούς τόνους που έχει επιλέξει η Ν.Δ. για τον χώρο της Παιδείας.

Ψεύδος 1ο: Έκανε λόγο για επιβεβαίωση των ισχυρισμών της ότι, δήθεν, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου υποστήριξε ότι εκβιάστηκε από τον Υπουργό Κώστα Γαβρόγλου. Αντί άλλης απάντησης, παραθέτουμε από τα Πρακτικά της Βουλής την απάντηση που έδωσε ο ίδιος ο κ. Κατσής στην κ. Κεραμέως:

«Μας ειπώθηκε από τον Υπουργό, τουλάχιστον όχι σε μένα μόνο, σε όλους και το κάνω δημόσιο επειδή το είπα και στη Σύγκλητο, ότι αυτό είναι εν συνόλω το νομοσχέδιο, το οποίο προβλέπει για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και έτσι είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου, σεβαστό βεβαίως, αλλιώς θα παραμείνουμε στην κατάσταση που είμαστε τώρα και θα συνεχιστεί ο διάλογος».

Είναι εκβιασμός, η επανάληψη από τον Υπουργό του συνολικό σχεδίου και της αδιάσπαστης λογικής του;

Ψεύδος 2ο: «Ο Υπουργός έφθασε στη σημείο να πει στον πρύτανη του ΕΜΠ ότι δεν ξέρει αριθμητική. Ο Υπουργός όσο συμφωνεί με τους φορείς η συναίνεση είναι πολύ καλή αλλά όταν διαφωνεί ασκεί πιέσεις στο όριο του μπούλινγκ».

Πράγματι, ο Υπουργός στην επιμονή του Πρύτανη του ΕΜΠ κ. Γκόλια ότι τα τμήματα των Επιστημών Μηχανικών γίνονται 80, απάντησε: «τα τμήματα είναι 74 και δεν είναι δυνατόν στο ΕΜΠ να μην γνωρίζετε αριθμητική». Αν αυτό είναι μπούλινγκ, τότε αυτό που κάνει με τις δηλώσεις της η κ. Κεραμέως κάθε φορά που αναφέρεται στον Υπουργό, τι είναι;

Ψεύδος 3ο: Είπε ότι η αναδιάταξη του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και αξιολογήσεις. Η αλήθεια είναι ότι -όπως έχουν αναφέρει πολλές φορές, και στη χθεσινή συνεδρίαση, οι Πρυτάνεις των Ιδρυμάτων που αποφάσισαν τις συνέργειες- οι μεταρρυθμίσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση γίνονται με αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια και με τις αξιολογήσεις που έχουν γίνει τόσο για τα Πανεπιστήμια όσο και για τα , πράγμα που η κ. Κεραμέως γνωρίζει και ψευδώς αποκρύπτει. Εξάλλου το σχέδιο μεταρρύθμισης για τη νέα αρχιτεκτονική των έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια, έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται με επιτυχία σε αρκετά Πανεπιστήμια και καλό θα είναι να ρωτήσει η κ. Κεραμέως τα Ιδρύματα γιατί προχωράει με επιτυχία το σχέδιο αυτό.

Έχει ενδιαφέρον η άρνηση της Ν.Δ. στην ίδρυση Νομικής Σχολής και Γεωπονικής Σχολής στην Πάτρα με το επιχείρημα ότι «η εκπαίδευση πρέπει να βρίσκεται σε βηματισμό με την αγορά εργασίας». Δηλαδή, αν καταλαβαίνουμε καλά, το πρόγραμμα της Ν.Δ. λέει ότι η αγορά εργασίας «χωρά» τους αποφοίτους ιδιωτικών πανεπιστημίων, όχι όμως τους πτυχιούχους των δημοσίων πανεπιστημίων, που πρέπει δραστικά να μειωθούν. Προφανώς, για να εξασφαλιστούν «πελάτες» για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα θέματα που έθιξε για την νέα Γ΄ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η κ. Κεραμέως επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά ότι η ΝΔ δεν έχει το θάρρος να αναγνωρίσει την ανυπαρξία της Γ Λυκείου και τον εκφυλισμό της μαθησιακής διαδικασίας στο Λύκειο και, για αυτόν τον λόγο, μαζί με τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων υπερθεμάτισαν στη χθεσινή ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής υπέρ της παραμονής της σημερινής κατάστασης.

Οφείλουμε, όμως, να αναρωτηθούμε: κατανοεί αυτά που διαβάζει στα νομοσχέδια η κ. Τομεάρχης και καταφεύγει σε συνειδητή διαστρέβλωση ή τα διαβάζει και δεν τα κατανοεί; Μπορεί και τα δύο. Πάντως σίγουρα ακολουθεί την άγνοια του κ. Μητσοτάκη για τα εκπαιδευτικά ζητήματα ο οποίος και χθες επιδόθηκε σε έναν καταιγισμό κατηγοριών ενάντια στο δημόσιο πανεπιστήμιο.

Και το σημαντικότερο: Γιατί η Ν.Δ. έχει επιδοθεί σε μία υπερδραστηριότητα και φωνασκίες τις τελευταίες μέρες για το ; Τι είναι το καινούργιο που να δικαιολογεί τέτοια έλλειψη ψυχραιμίας; Η απάντηση είναι απλή: δεν πίστευε ότι η Κυβέρνηση θα κατάφερνε να ολοκληρώσει το μεταρρυθμιστικό της σχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση και για την Γ’ Λυκείου με τέτοια εντυπωσιακή για τα δεδομένα του εγχειρήματος συναίνεση.