Γιώργος Μαυρωτάς: «Κοπτοραπτική στην παιδεία, κοπτοραπτική και στη Βουλή»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔17/01/2019 - 18:13 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Με το αναπάντητο ερώτημα και για τη συζήτηση που δεν έγινε στην ουσία ποτέ, εάν η χώρα και η ανώτατη εκπαίδευση χρειάζεται τη βαθμίδα των ΤΕΙ ξεκίνησε την ομιλία του στην Ολομέλεια ο Αντιπρόεδρος και Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις συνέργειες ΕΚΠΑ, ΓΠΑ, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας. Υποστήριξε ότι στο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας και γενικά στην παραγωγική πυραμίδα, πρέπει να υπάρχουν διακριτά τα εκπαιδευμένα τεχνολογικά στελέχη μία προϋπόθεση η οποία εξασθενεί μετά το γαϊτανάκι πανεπιστημοποιήσεων των ΤΕΙ που συνεχίζει η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Επανέλαβε ότι όλα γίνονται στο άψε-σβήσε χωρίς περίοδο ωρίμανσης, μόνο και μόνο για καθαρά προεκλογικούς λόγους, αγνοώντας την πλειοψηφία της ακαδημαϊκής κοινότητας και βέβαια για ακόμη μία φορά την ΑΔΙΠ. Απευθυνόμενος στον κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι ΑΔΙΠ σημαίνει «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση» και όχι «Αρχή Διακοσμητική για την Ποιότητα στην Ανώτατη Εκπαίδευση». Μάλιστα στο σημείο αυτό στάθηκε επικριτικά και στη προαναγγελία του Υπουργού Παιδείας ότι θα τοποθετήσει Πρόεδρο της ΑΔΙΠ τον σύμβουλό του, λέγοντας πως θα έπρεπε να γίνει ανοικτή πρόσκληση για μια ανεξάρτητη αρχή και όχι επιλογή μεταξύ συνεργατών και προσκείμενων στελεχών του κάθε κυβερνώντος κόμματος.

Ο υπεύθυνος Παιδείας του Ποταμιού χαρακτήρισε στο σύνολό του, το νομοσχέδιο συγχώνευσης του ΤΕΙ με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τον διαμοιρασμό του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας στο ΕΚΠΑ, ΓΠΑ και Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ως μια ακόμη προσπάθεια ακαδημαϊκής κοπτοραπτικής. Συμπλήρωσε ότι όλο αυτό γίνεται για το επόμενο μηχανογραφικό προκειμένου να έχει εντυπωσιακούς τίτλους και ας είναι μέσα με «μουσαμάδες».

Για το ΕΑΠ υπενθύμισε στον Υπουργό ότι εδώ και 2 χρόνια ακόμα δεν έχει δημοσιευθεί το οργανόγραμμα του ΕΑΠ παρά τις δικές του υποσχέσεις, κατακρίνοντας ότι όλη αυτή η συνεχιζόμενη «ομηρία» των συμβασιούχων του ΕΑΠ είναι μάλλον πολύ βολική προεκλογικά….

Ο κ. Μαυρωτάς αναφέρθηκε και στην ίδρυση των πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση αρέσκεται στο να δημιουργεί νέες επιτροπές, νέα όργανα και νέους θεσμούς ανεξάρτητα από τη σκοπιμότητα, τη χρησιμότητα ή και τη βιωσιμότητά τους. Μάλιστα υποστήριξε ότι τέτοιες «πρωτοβουλίες» δημιουργίας ενός παράλληλου ερευνητικού συστήματος, εντείνουν τον κατακερματισμό αντί να συμβάλλουν στη διασύνδεση και την υλοποίηση του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας.

Τόνισε για ακόμη μία φορά το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίσει η ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα με τον γραφειοκρατικό τρόπο λειτουργίας των ΕΛΚΕ οι οποίοι από φορείς παραγωγής έρευνας και νέας γνώσης έχουν μετατραπεί σε λογιστές. Μάλιστα υπενθύμισε στον κ. Γαβρόγλου ότι εκκρεμεί ακόμη η απάντησή του όπως και εκείνη του κ. Τσακαλώτου, στη σχετική ερώτηση του Ποταμιού από τις αρχές Μαΐου του 2018 για τους ΕΛΚΕ.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε και στην τροπολογία για τη δυνατότητα επόμενης συνεχούς θητείας στους πρυτάνεις, διερωτώμενος τι άλλαξε από τον Αύγουστο του 2017 όταν ο ίδιος ο Υπουργός είχε εισηγηθεί ακριβώς το αντίθετο.

Τέλος σχετικά με το προτεινόμενο από το Υπουργείο Παιδείας, σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών σχολίασε ότι ήταν απαραίτητο να γίνει περισσότερη διαβούλευση και γιατί όχι μια ειδική οργανωμένη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Έθεσε ως θέμα συζήτησης εάν πρέπει να πάμε στο μοντέλο του ενιαίου πίνακα ή να ακολουθήσουμε την πρακτική των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ με τα ανάλογα ποσοστά πέραν της μεγάλης πλειοψηφίας των Γενικών Θέσεων, και σε θέσεις για πολύτεκνους, τρίτεκνους, για άτομα με αναπηρία αλλά κυρίως για θέσεις με και χωρίς προϋπηρεσία. Ο κ. Μαυρωτάς στάθηκε στο γεγονός ότι με το εν λόγω σύστημα αποκλείονται στην ουσία οι νεότεροι απόφοιτοι ενώ αναφέρθηκε και στα θέματα μεταφοράς της προϋπηρεσίας μεταξύ γενικής και ειδικής αγωγής, τα οριζόμενα για τους σχολικούς ψυχολόγους, καθώς και στα σεμινάρια επιμόρφωσης ειδικής αγωγής και την επιπρόσθετη προϋπόθεση διάρκειας των 8 μηνών.

Loading...
  • europalso

    ideascentral

    ideascentral