Παράταση της εξεταστικής ζητούν οι φοιτητές της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΑΠΘ

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔27/02/2019 - 10:24 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Σε μια σοβαρή καταγγελία προβαίνουν οι φοιτητές του τμήματος Αρχιτεκτονικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε τη σχετική ανακοίνωση:

"Το αίτημά μας για παράταση της εξεταστικής προκύπτει από κάποια αντικειμενικά δεδομένα και από την εμπειρία που έχουμε συλλέξει από εξεταστικές περιόδους μικρής διάρκειας. Καταρχάς, ένας μέσος φοιτητής του τμήματος παρακολουθεί τουλάχιστον 5-6 μαθήματα, ενώ αν συνυπολογιστούν τα χρωστούμενα, αυτά μπορούν να φτάσουν στα 7-8. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε 2 εβδομάδες αναγκάζεται να δίνει σχεδόν κάθε μέρα κι από ένα μάθημα", επισημαίνουν.

Την Πέμπτη 21/2 πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Σπουδαστών Αρχιτεκτονικής. Το θέμα που απασχόλησε κυρίαρχα τη συνέλευση ήταν η πρόσφατα ορισμένη εξεταστική περίοδος, που διαρκεί –για δεύτερη συνεχόμενη φορά- μόλις 10 ημέρες.

Το συγκεκριμένο ζήτημα έχει απασχολήσει ουκ ολίγες γενικές συνελεύσεις, ειδικά στο προηγούμενο εξάμηνο, μέσα από τις οποίες εξαντλήσαμε όλα τα περιθώρια διαλόγου με το τμήμα των καθηγητών, είτε μέσω μαζικών παραστάσεων στην πρόεδρο κ. Πάκα, είτε μέσα από παρουσία στις συνελεύσεις των καθηγητών, όπου διαπιστώσαμε αδιάλλακτη στάση σε σχέση με το αίτημά μας για παράταση της εξεταστικής για μία εβδομάδα. Μάλιστα τα επιχειρήματα που εκτέθηκαν, αφορούσαν κυρίαρχα την πίεση χρόνου που προκύπτει 1)από την ανάγκη διεξαγωγής 13 βδομάδων μαθημάτων και 2) από τις ημερομηνίες των ορκωμοσιών της Πολυτεχνικής Σχολής. Όμως το πρώτο ζήτημα δεν αναιρείται από την πρόταση που κατέθεσε ο σύλλογός μας και αφορά προέκταση της εξεταστικής. Αντίστοιχα το ζήτημα των ορκωμοσιών επιλύθηκε μετά από συνεννόηση με τον κοσμήτορα, ο οποίος τοποθέτησε το τμήμα μας στην τελευταία ημερολογιακά ορκωμοσία (ενώ μας κατέθεσε την εντύπωση που του προκάλεσε η εμμονή του τμήματος μας για μια τόσο συρρικνωμένη εξεταστική).

Το αίτημά μας για παράταση της εξεταστικής προκύπτει από κάποια αντικειμενικά δεδομένα και από την εμπειρία που έχουμε συλλέξει από εξεταστικές περιόδους μικρής διάρκειας. Καταρχάς, ένας μέσος φοιτητής του τμήματος παρακολουθεί τουλάχιστον 5-6 μαθήματα, ενώ αν συνυπολογιστούν τα χρωστούμενα, αυτά μπορούν να φτάσουν στα 7-8. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε 2 εβδομάδες αναγκάζεται να δίνει σχεδόν κάθε μέρα κι από ένα μάθημα. Προφανώς αν δεν είναι τυχερός μπορεί και να δίνει 2 ή 3 μαθήματα την ίδια μέρα. Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα το «κάψιμο» μαθημάτων, δηλαδή μια διαδικασία διαλογής μεταξύ των μαθημάτων που μπορούν να δοθούν στην εξεταστική και εκείνων που θα «μείνουν» για την επαναληπτική. Επίσης είναι δεδομένα τα συνεχόμενα ξενύχτια για την διεκπεραίωση των εργασιών των μεγάλων και μικρών (πόση διαφορά έχουν τελικά;) εργαστηρίων, που συμπίπτουν χρονικά. Άλλωστε, όταν η απόσταση μεταξύ τελευταίας διόρθωσης και παράδοσης του εργαστηρίου είναι –το πολύ- μία εβδομάδα, το ξενύχτι είναι δεδομένο, ακόμα και για τον πιο συνεπή φοιτητή.

Όλη αυτή η κατάσταση το μόνο που πετυχαίνει είναι η φυσική εξόντωση των φοιτητών από τη μία και η δημιουργία όλο και μεγαλύτερου ανταγωνισμού μεταξύ τους από την άλλη για το ποιος θα αντέξει αυτούς τους ρυθμούς. Ως φοιτητές δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα μεταξύ μας. Μέσα από μια παράταση της εξεταστικής μπορούμε να βγούμε μόνο κερδισμένοι. Είτε αυτό αφορά μια βδομάδα καλύτερης επεξεργασίας ενός θέματος, είτε αφορά ένα ξενύχτι λιγότερο, κανένας μας δεν θα χάσει. Άλλωστε όποιος επιθυμεί να ολοκληρώσει νωρίτερα την εξεταστική μπορεί να το υλοποιήσει. Αντίθετα η «μάχη επιβίωσης» στα πλαίσια εξεταστικών 2 εβδομάδων, είναι η μόνη που μπορεί να μας πλήξει. Διεκδικούμε εξεταστικές με ανθρώπινους όρους για όλους τους φοιτητές, γι’ αυτό και απαιτούμε τουλάχιστον μια βδομάδα παράταση στην ερχόμενη εξεταστική του εαρινού εξαμήνου.

Προχωράμε σε κατάληψη της σχολής τη Δευτέρα και Τρίτη 25 και 26/2.

Μαζικοποιούμε την κατάληψη και τις συλλογικές μας διαδικασίες".

Loading...
  • europalso

    europalso

    ideascentral