Tί ανέφερε ο στην εισήγησή στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

 

Ο ίδιος κάνοντας σύντομη αναφορά στα βασικά σημεία του , ξεχώρισε τη δωρεάν πρόσβαση στα ατόμων που δεν είναι σε θέση να πληρώσουν δίδακτρα, αλλά και τον καθορισμό των διδάκτρων σύμφωνα με το κόστος λειτουργίας των μεταπτυχιακών, και όχι τη ζήτηση.

«», είπε ο Κ.Γαβρόγλου «και αμαυρώνουν το κύρος τους. Πρέπει να μπουν κανόνες που θα κάνουν δύσκολη τη συνέχεια της αυθαιρεσίας και εύκολη την ανάδειξη της ουσίας των μεταπτυχιακών σπουδών».

Επίσης, ανέφερε ότι μπαίνουν κανόνες στα θέματα διαφάνειας στη διαχείριση κονδυλίων μέσω ΕΛΚΕ, αλλά και το ότι λύνεται το πρόβλημα δημοκρατίας στη διοίκηση των πανεπιστημίων. «Προτείνουμε να εκλέγονται οι πρυτάνεις ξεχωριστά από τους αντιπρυτάνεις, κάτι που θα κάνει τη διοίκηση πιο αντιπροσωπευτική και ουσιαστική», είπε ο κ. Γαβρόγλου.

Εξάλλου, ο υπουργός υπογράμμισε την πρόβλεψη του νομοσχεδίου για τη δημιουργία διετών δομών στα ΑΕΙ για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, οι οποίες δομές θα μπορούν να δίνουν παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά.

Ως προς το ακαδημαϊκό άσυλο, ο Κ.Γαβρόγλου τόνισε ότι αυτή τη στιγμή, «τα πανεπιστήμια περιμένουν από την Πολιτεία, αντί να προστατεύουν το άσυλο», ενημερώνοντας ότι για το θέμα της παραβατικότητας στα πανεπιστήμια, στην αρμόδια επιτροπή που θα συσταθεί, θα είναι πρόεδρος ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης, Νίκος Παρασκευόπουλος.

Εκ μέρους κομμάτων της αντιπολίτευσης (ΝΔ, ΔΗΣΥ, Ποτάμι, Ένωση Κεντρώων), εκφράστηκε η αντίθεση στη διαδικασία με την οποία το νομοσχέδιο ήρθε στη Βουλή, κυρίως για τη σύντμηση του χρόνου διαβούλευσής του και το γεγονός ότι 20 άρθρα έγιναν γνωστά την Παρασκευή, που κατατέθηκε το νομοσχέδιο, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση.

Απαντώντας σχετικά, ο κ. Γαβρόγλου εξήγησε ότι αποτελεί «κορύφωση των νομοθετικών πρωτοβουλιών για την τριτοβάθμια», που ξεκίνησε από τον Ιανουάριο 2015, ενώ το σχέδιο νόμου αυτό καθεαυτό συζητείται «μήνες τώρα, ήδη από τον Απρίλιο».