Ανάστατο είναι το πανεπιστήμιο της Πάτρας από τον σάλο που έχει ξεσπάσει, τόσο στην κοινωνία όσο και στα πολιτικά κόμματα, από την υπόθεση αντιγραφής 106 , που παρέδωσαν την ίδια !

Εκτός από αυτό καθεαυτό το γεγονός όμως, ο πολιτικός σάλος προκλήθηκε από την κίνηση της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ της Πάτρας, της φοιτητικής παράταξης που πρόσκειται στην Νέα Δημοκρατία δηλαδή, που με ανακοίνωση στην οποία επικαλέστηκε ακόμα και τον Καρλ Μαρξ, επιχείρησε να καλύψει τους απατεώνες φοιτητές και ζήτησε την «πιο ελαφρά» τιμωρία τους.

Η Πειραιώς, σε σαφή διάσταση από την τοπική φοιτητική οργάνωση της Πάτρας, αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι «από την πρώτη στιγμή τόσο ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ κ. Κώστας Δέρβος όσο και η ΔΑΠ – ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων καταδίκασαν το περιστατικό που συνέβη στην Πάτρα» και ζήτησαν την παραίτηση του υπευθύνου της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ της συγκεκριμένης Σχολής: «Η Νέα Δημοκρατία απαιτεί το σεβασμό των κανονισμών από όλους χωρίς εκπτώσεις και χωρίς υπερβολές», αναφέρει η ανακοίνωση της Πειραιώς, που θέλησε με αυτόν τον τρόπο να δείξει ότι δεν θα υπάρξει καμία ανοχή απέναντι σε τέτοιου είδους ενέργειες.

O υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, εξέδωσε επίσης ανακοίνωση με την οποία καταδικάζει το γεγονός, κάνοντας λόγο για «σοβαρότατο θέμα ηθικής και ακαδημαϊκής τάξης».

«Η απόφαση των ακαδημαϊκών οργάνων του Πανεπιστημίου Πατρών σηματοδοτεί ότι οι κανόνες υπάρχουν για να εφαρμόζονται και όχι για να παραμένουν γράμμα κενό. Δεν μπορώ να πω το ίδιο για τις συγκεκριμένες φοιτητικές παρατάξεις που έσπευσαν να προστατεύσουν τους «άριστους» αντιγραφείς», σχολίασε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης: «Η καθιέρωση των εργασιών αντί των αυστηρά επιτηρούμενων εξετάσεων, κατακτήθηκε ως ένα βήμα τεράστιας αναβάθμισης των εκπαιδευτικών διεργασιών στα ΑΕΙ. Δεν πρέπει παθογενείς καταστάσεις να υπονομεύσουν την πρακτική των εργασιών. Εδώ και δεκαετίες οι προηγούμενες κυβερνήσεις εθελοτυφλούσαν και άφηναν να οργανωθεί ένα σύστημα παραπαιδείας πέριξ των Πανεπιστημίων. Στόχος μας είναι, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες αρχές και με τις Διοικήσεις των Πανεπιστημίων, αυτή η παθογένεια να τερματιστεί και να διασφαλιστεί η αξιοπιστία της μαθησιακής και εξεταστικής διαδικασίας».

Τέλος, ο κ. Γαβρόγλου καταλήγει στη σχετική ανακοίνωσή του ότι «θα ληφθούν από κοινού όλα τα μέτρα ώστε να προστατευθεί η δυνατότητα των φοιτητών να εκπονούν και να συγγράφουν τις εργασίες τους εκτός των πανεπιστημιακών αιθουσών, γεγονός που αποτελεί πρόοδο και κατάκτηση της πανεπιστημιακής κοινότητας».

Υπενθυμίζεται ότι, μετά την απόφαση της διοίκησης της σχολής να αποκλείσει τους φοιτητές που αγόρασαν και παρέδωσαν την ίδια ακριβώς εργασία στο μάθημα “Δυναμικά μαθηματικά Υποδείγματα” από όλα τα μαθήματα της Εξεταστικής, η τοπική ΔΑΠ-ΝΔΦΚ υπερασπίστηκε ανοιχτά τους φοιτητές με ανακοίνωσή της.

Ειδικότερα, η δεξιά οργάνωση ζήτησε οι φοιτητές να μην δώσουν τον Σεπτέμβριο το συγκεκριμένο μάθημα και όχι να χάσουν όλη την εξεταστική. «Η απόφαση της ΓΣ των καθηγητών όμως είναι “πρωτόγνωρη” καθώς είχε χαρακτηριστικά εξοντωτικής τιμωρίας και σε καμία περίπτωση δεν περιλαμβάνει κάποιο είδος σωφρονιστικού χαρακτήρα. Έχει έρθει η ώρα να αποφασίσουμε εαν θέλουμε ένα Πανεπιστήμιο και ένα εκπαιδευτικό σύστημα δίκαιο και νουθετικό ή απλά τιμωρητικό;» διερωτάται στην ανακοίνωσή της η ΔΑΠ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΑΕΙ Πάτρας:

«Aδικία είναι να σου γκρεμίζουν τα όνειρα που φτιάχνεις..είναι όμως ειρωνεία να στα γκρεμίζει αυτός που περιμένεις να σε βοηθήσει από ΕΞΩ…

«Κάθε σημαντικό γεγονός στη σύγχρονη εποχή εξελίσσεται σαν φτηνή αντιγραφή του ιστορικού παρελθόντος». Αυτό είχε αντιληφθεί και διατυπώσει στο έργο του «Η 18η Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη» ο Γερμανός Φιλόσοφος Καρλ Μαρξ.

Το φαινόμενο αυτό είναι λογική συνέπεια της ρομαντικής επίδρασης που ασκεί το παρελθόν στο σύγχρονο άνθρωπο. Οι συνέπειες του όμως μπορεί να είναι ιδιαίτερα καταστροφικές όταν ανάγεται σε πολιτικό επίπεδο.

Δυστυχώς, στις μέρες μας και ιδιαίτερα σ’ ότι αφορά το φοιτητικό συνδικαλισμό, το φαινόμενο αυτό κάνει έντονα την εμφάνιση του. Το μεγαλύτερο μέρος των φοιτητικών παρατάξεων, διαποτισμένο από το ιστορικό παρελθόν των φοιτητικών αγώνων στη Δικτατορική εποχή, αγωνίζεται και υπερασπίζεται κεκτημένα τα οποία δεν απειλούνται.

Η στάση αυτή τους φέρνει απέναντι σε κάθε καινοτόμα και ριζοσπαστική πρόταση για αλλαγή του υποβαθμισμένου και παραπαίοντος Ελληνικού Πανεπιστημίου. Είναι αυτή, η στείρα άρνηση και η εμμονή σε παρωχημένες αντιλήψεις που εμποδίζουν την πρόοδο και την ανάπτυξη των σχολών μας! Η ΔΑΠ – ΝΔΦΚ αντιδρά σ αυτή τη νοοτροπία και παραμένει διαχρονικά η παράταξη που ανοίγει ένα παράθυρο στο μέλλον και στην αισιοδοξία, εκεί που οι άλλοι θέλουν ένα Πανεπιστήμιο αποκομμένο από τον υπόλοιπο κόσμο.

Με αφορμή το τελευταίο συμβάν και την τιμωρία των 106 φοιτητών στο τμήμα Διοίκησής Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πατρών και την καταδίκη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για τη στάση της, από μερίδα του τύπου θα θέλαμε να σχολιάσουμε μερικές σκέψεις. Καταρχάς όλοι εσείς ποτέ δεν επικροτήσατε τις προσπάθειες της μεγαλύτερης φοιτητικής παράταξης για εξυγίανση και αναβάθμιση της παιδείας μας.

Ακόμα και όταν πρώτοι μιλούσαμε πριν χρόνια για την κατάργηση του ασύλου ανομίας, αναθεώρηση του άρθρου 16, ίδρυση μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων, μεταπτυχιακά προγράμματα, erasmus, καθιέρωση της διπλής εξεταστικής, δημιουργία πανεπιστημιακής αστυνομίας κ.α.

Ακόμα και όταν καθημερίνα μέσα στα ιδρύματα οργανώνουμε φιλανθρωπικές δράσεις, προτείνουμε συγκεριμένα πράγματα για να καλύψουμε τα κενά και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των συμφοιτητών μας,διοργανώνουμε επιστημονικές ημερίδες,ημέρες καριέρας,ενημερωτικά πάνελ με καθηγητές και ανθρώπους της αγοράς εργασίας κόντρα στην μιζέρια των άλλων παρατάξεων και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση.

Και όμως τώρα έρχεστε να μας επικρίνετε χωρίς καν να ρωτήσετε την δική μας άποψη για το συμβάν. Ας δούμε όμως το πραγματικό περιστατικό στο τμήμα της διοίκησης επιχειρήσεων. Στο μάθημα «ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ», παρουσιάστηκε το φαινόμενο για αντιγραφή στη λύση των ασκήσεων.

Για το παρόν μάθημα , ο τελικός βαθμός προκύπτει κατά 50% από Πρόοδο που λαμβάνει χώρα εντός του Εξαμήνου, κατά 20% από τις Ασκήσεις του μαθήματος και κατά 30% από το γραπτό της Εξεταστικής.

Η απόφαση της γενικής συνέλευσης των καθηγητών ήταν να μη δώσουν οι φοιτητές κανένα μάθημα της επόμενης εξεταστικής, γεγονός που σημαίνει ότι κάποιοι φοιτητές δε θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου ή για κάποιους άλλους, να μειώσουν τον αριθμό από τα χρωστούμενα μαθήματα τους, πράγμα που και στις δυο περιπτώσεις σημαίνει πως θα πρέπει να επωμιστούν, τα σκληρά στις μέρες μας, έξοδα διαβίωσης τους.

Στο πλαίσιο αυτό, επειδή είμαστε δίκαιοι όλες οι παρατάξεις και ο φοιτητικός σύλλογος Διοίκησης Επιχειρήσεων πήρε απόφαση να μπορέσουν οι φοιτητές να δώσουν κατελαχιστο τα υπόλοιπα μαθήματα της εξεταστικής τους και η οποία “ποινή” να οριστεί στο συγκεκριμένο μάθημα.

Η απόφαση της ΓΣ των καθηγητών όμως είναι “πρωτόγνωρη” καθώς είχε χαρακτηριστικά εξοντωτικής τιμωρίας και σε καμία περίπτωση δεν περιλαμβάνει κάποιο είδος σωφρονιστικού χαρακτήρα. Έχει έρθει η ώρα να αποφασίσουμε εαν θέλουμε ένα Πανεπιστήμιο και ένα εκπαιδευτικό σύστημα δίκαιο και νουθετικό ή απλά τιμωρητικό; Τέλος επειδή η επίθεση είναι επιλεκτική και εξυπηρετεί άλλους σκοπούς τονίζουμε ότι τα παραπάνω είναι απόφαση του συλλόγου των φοιτητών.

Κλείνοντας,η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δε θα συμμετέχει στο παράλογο που προβάλλουν οι “αναλυτές δίχως ενημέρωση”και θα μείνει επικεντρωμένη σε αυτό που εξυπηρετεί διαχρονικά, τη δράση για ένα σύγχρονο – δημοκρατικό και ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο».

Τι λέει η ΠΑΣΠ για την τιμωρία τον φοιτητών με αποκλεισμό από την Εξεταστική
Την δική της οπτική για την υπόθεση της μαζικής αντιγραφής 106 φοιτητών του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πατρών παρουσίασε η ΠΑΣΠ με ανακοίνωσή της, στην οποία υπογραμμίζει τη σημασία της «εκπροσώπησης των φοιτητών στα όργανα λήψης των αποφάσεων», δηλώνοντας ωστόσο ανάλογα περιστατικά δεν πρέπει να μένουν ατιμώρητα.

«Το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο έχει συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας και διέπεται από κανόνες, που πρέπει να γίνονται σεβαστοί από όλους τους φοιτητές.

Έτσι μόνο θα το προστατεύσουμε από την απαξίωση, για την οποία κάποιοι κύκλοι παλεύουν εδώ και αρκετά χρόνια.

Η πρόσφατη ένταση που υπήρξε στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του πανεπιστημίου μας , σχετικά την τιμωρία για τους φοιτητές που αντέγραψαν έφερε στην επιφάνεια, εκτός από το θέμα της τιμωρίας που προβλέπεται για τέτοιους είδους παραβάσεις και το σοβαρό ζήτημα της εκπροσώπησης των φοιτητών στα όργανα λήψης των αποφάσεων !

Η ΠΑΣΠ στέκεται απέναντι σε τέτοιου είδους περιστατικά, αλλά και στα αιτήματα όσων θέλουν, να ξεχαστεί το θέμα, χωρίς καμία τιμωρία.

Με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα, ομως, αναδεικνύεται και το θέμα συμμετοχης των φοιτητών στη συζήτηση των ακαδημαϊκών θεμάτων, που αφορούν την καθημερινότητα. Οι φοιτητές και Οχι κλειστές ομάδες συμφερόντων πρέπει να διαμορφώνουν προτάσεις στο σημερα και αύριο του Πανεπιστημίου.

Πρέπει να σημειωθεί οτι οι εκπρόσωποι των φοιτητών δεν είχαν την ευκαιρία να αναλύσουν καν την άποψη τους στην συνέλευση του τμήματος της Διοίκησης επιχειρήσεων.

Θέλουμε να τονίσουμε , πως σε ένα Ανοιχτό, Δημοκρατικό και Προοδευτικό Πανεπιστήμιο η φωνή των φοιτητών πρέπει να ακούγεται! Πρέπει ο φοιτητής να μπορεί να εκφράζεται και να συνδιαμορφώνει τις συνθήκες και την καθημερινότητα στην οποία καλείται να ζήσει!

Επιθυμούμε, τέλος, να καταστήσουμε σαφές σε όλους αυτούς που έσπευσαν να διαστρεβλώσουν τις θέσεις μας, πως οποιαδήποτε ταύτιση της ΠΑΣΠ με άλλες παρατάξεις, με καθηγητικά συμφέροντα και κύκλους που επιθυμούν την διάλυση του δημόσιου πανεπιστημίου, δεν θα γίνουν ανεκτές. Γνωριζόμαστε όλοι πολύ καλα.

Η ΠΑΣΠ αγωνίστηκε, αγωνίζεται και θα συνεχίζει να αγωνίζεται, για ένα ισχυρό, απελευθερωμένο, αξιοκρατικό, δημόσιο πανεπιστήμιο, όπου το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, στην προστασία της επιστημονικής γνώσης και την βελτίωση της επαγγελματικής θέσης των πτυχιούχων μας στην αγορά εργασίας.

Αξιοκρατία για όλους και για όλα.
Π.Α.Σ.Π. Α.Ε.Ι. Πάτρας

Νεολαία Σύριζα: Τα «παιδιά της ΟΝΝΕΔ» ανησυχούν μήπως χάσουν τα δίκτυα αντιγραφής τους
Ανακοίνωση για το περιστατικό και ειδικότερα για τη στάση της «γαλάζιας» φοιτητικής παράταξης εξέδωσε και η Νεολαία Συριζα, επισημαίνοντας ότι «η ανησυχία της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δεν αφορά τις συνέπειες που θα έχει μία τέτοια τιμωρία για τις σπουδές των 106 φοιτητών/τριών, αλλά «την προστασία των δικτύων αντιγραφής που έχει στήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια».

Διαβάστε παρακάτω την πλήρη ανακοίνωση:

Τις τελευταίες ημέρες απασχολεί την επικαιρότητα η είδηση ότι 106 φοιτητές του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών κατέθεσαν ακριβώς την ίδια εργασία σε μάθημα της εξεταστικής του περασμένου Ιουνίου, με αποτέλεσμα να μηδενιστούν στο επίμαχο μάθημα και να αποκλειστούν συνολικά από την εξεταστική του Σεπτεμβρίου, με βάση απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.
Η άμεση αντίδραση των «παιδιών της ΟΝΝΕΔ» να ζητήσουν την άρση αυτής της ποινής, δίνει μία σαφή εικόνα για την άποψη που έχει η συγκεκριμένη παράταξη σχετικά με την «αριστεία» στα Πανεπιστήμια. Είναι γνωστό άλλωστε στους φοιτητές και τις φοιτήτριες ότι οι πρακτικές της ΔΑΠ περιλαμβάνουν δίκτυα σημειώσεων, κυκλώματα αντιγραφής, υπόγειες συνεννοήσεις με καθηγητές, κεράσματα σε μπουζούκια και ταξίδια αναψυχής. Και φυσικά η δική τους «αριστεία» επεκτείνεται στην υπεράσπιση όσων αντιγράφουν, με σκοπό να διατηρήσουν τις πελατειακές τους σχέσεις και να ενισχύσουν την εκλογική τους δύναμη. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ακραίας υποτίμησης της ακαδημαϊκότητας και της επιστήμης, επιδιώκεται η συνολική απαξίωση της δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε η μετάβαση σε ένα καθεστώς ιδιωτικών Πανεπιστημίων να μοιάζει με αναπόφευκτη επιλογή.
Επομένως, η ανησυχία της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δεν αφορά τις συνέπειες που θα έχει μία τέτοια τιμωρία για τις σπουδές των 106 φοιτητών/τριών, αλλά στην πραγματικότητα την προστασία των δικτύων αντιγραφής που έχει στήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια, προκειμένου να εξασφαλίζει τη εγκαθίδρυση ενός καθεστώτος αδιαφάνειας και συναλλαγής που ουδεμία σχέση έχει με τα συμφέροντα και της ανάγκες της πλειοψηφίας της πανεπιστημιακής κοινότητας.