| «Το όριο των 120 μηνών δεν το περίμενε κανείς», υποστήριξε ο υπουργός Παιδείας αναφορικά με τις επικείμενες μόνιμες προσλήψεις στην εκπαίδευση. «Έπρεπε να κάνουμε ένα σύστημα που να τους περιλαμβάνει όλους»

«Εξαιρετικά επιτυχημένο και ισορροπημένο το σύστημα προσλήψεων» τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αναφορικά με τις φετινές 4.500 μόνιμες εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και 15.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών σε τρία χρόνια.

Ο ίδιος μιλώντας στην ΕΡΤ υπογράμμισε ότι σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου Παιδείας «αναμένονται 125.000 – 130.000 αιτήσεις για πρόσληψη, από αυτούς το 30% περίπου έχει κάποια προϋπηρεσία».

«Το όριο των 120 μηνών προϋπηρεσίας δεν το περίμενε κανείς», υποστήριξε ο Κ.Γαβρόγλου ο οποίος υπερασπιζόμενος το νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών τόνισε ότι «έπρεπε να κάνουμε ένα σύστημα που να τους περιλαμβάνει όλους. Δε θα μείνουν εκτός προσλήψεων όσοι έχουν αρκετή προϋπηρεσία».

«Η προϋπηρεσία είναι σαν να έχεις επιστημονικά προσόντα. Από την άλλη έπρεπε να μεριμνήσουμε και για όλους αυτούς που δεν είχαν προϋπηρεσία», σημείωσε ο ίδιος.

Δείτε τις τελευταίες από την Ελλάδα για την Παιδεία και τα νέα της επικαιρότητας στο

Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας αναφερόμενος στους καθηγητές οι οποίοι δεν έχουν τόσο μεγάλη προϋπηρεσία, αλλά διαθέτουν επιστημονικά , δεν παρέλειψε να τονίσει ότι «η πολιτεία επιβάλλεται αν έχει κανονικό σύστημα και όχι μεταβατικό. Πρέπει να πάρει αποφάσεις ώστε να μην αδικηθεί κόσμος ο οποίος ετοιμαζόταν για να γίνει δάσκαλος».

Προπαρασκευαστικό έτος η

Αναφορικά με την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία στις 09:00 ο Κ.Γαβρόγλου σημείωσε ότι έχει συγκροτηθεί επιτροπή από γιατρούς, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς «για να μελετήσουμε το θέμα. Περιμένουμε το πόρισμα της επιτροπής αυτή την εβδομάδα και στη συνέχεια θα συζητήσουμε με τους εκπαιδευτικούς και θα πάρουμε μία απόφαση».

«Προτείνουμε η να μετατραπεί σε προπαρασκευαστικό έτος», υπογράμμισε ο ίδιος αναφορικά με την είσοδο των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσθέτοντας ότι «θέλουμε να ηρεμήσουμε την καθημερινότητα των παιδιών με λιγότερα μαθήματα και πολλές ώρες».

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι σε κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση κεντρικό ζήτημα αποτελεί ο καθορισμός του προβλήματος που χρειάζεται λύση. «Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που “δεν έχει Γ’ Λυκείου” έχουμε συναινέσει ότι την προετοιμασία των μαθητών για την είσοδο στο πανεπιστήμιο την έχει «αναλάβει ένας θεσμός εκτός σχολείου», σημείωσε ο ίδιος αναφερόμενος στα φροντιστήρια.

Τέλος, ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε σε τέσσερα ζητήματα που το υπουργείο πρέπει να έχει λόγο. «Το πρώτο, είναι τα θέματα δημοκρατίας. Πρέπει να παιδιά να καταλάβουν ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο. Χρειάζεται καθημερινός αγώνας για την κουλτούρα της Δημοκρατίας. Το δεύτερο είναι το θέμα της έμφυλης βίας, τρίτο το bullying και τέταρτο το θέμα της διαφορετικότητας. Πρέπει να πεισθούν οι οικογένειες και τα παιδιά ότι το διαφορετικό είναι και ίσο».