Με μια χτεσινή ανακοίνωση του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ με τίτλο «Η πρόταση του ΚΚΕ για τη μαθητεία είναι εναντίον των παιδιών της εργατικής τάξης», επιχειρείται μια τεράστια λαθροχειρία, με αφορμή την Ερώτηση που είχε καταθέσει το ΚΚΕ και που συζητήθηκε στη Βουλή, ενάντια στις μαζικές καταργήσεις τμημάτων ΕΠΑΛ που έκανε φέτος η κυβέρνηση.

Προφανώς ενοχλημένοι από το γεγονός ότι το ΚΚΕ σκύβει πάνω από τα προβλήματα των ΕΠΑΛ, που διογκώνονται με την πολιτική και της παρούσας κυβέρνησης, προσπαθούν με λαθροχειρίες να διαστρεβλώσουν το αίτημα που καταγραφόταν στην Ερώτηση του ΚΚΕ για «πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στη μάθηση». Σύμφωνα με την απάντηση του υπουργού Παιδείας στη Βουλή – που πρώτος ξεκίνησε να διαστρεβλώνει την πρόταση του ΚΚΕ και αναπαράγεται στην ανακοίνωση – κάτι τέτοιο θα σήμαινε «πως ο ανήλικος μαθητής μετά από το σχολικό 7ωρο θα επιβαρύνεται καθημερινά με επιπλέον 7 ώρες εργασίας, είτε σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να γίνει αντικατάσταση αρκετών ωρών της σχολικής εκπαίδευσης με εργασία! Ομως, είναι σαφές πως δεν είναι αυτός ο ρόλος του σχολείου». Τι κάνουν εδώ, δηλαδή; Ταυτίζουν την πρακτική άσκηση με τη μαθητεία, την τσάμπα ή πάμφθηνη εργασία στον εκάστοτε εργοδότη, αρνούμενοι ότι μπορεί να υπάρξει πρακτική άσκηση π.χ. σε σύγχρονα εργαστήρια μέσα στα σχολεία, αρνούμενοι ότι μπορεί να υπάρξει πρακτική άσκηση χωρίς εκμετάλλευση του ασκούμενου! Το αυτονόητο, δηλαδή αυτό που μαθαίνουν στη θεωρία να μπορούν να το ασκούν οι μαθητές στην πράξη, μέσα στο σχολείο τους, οργανικά ενταγμένο στις σπουδές τους, είναι γι’ αυτούς αδιανόητο! Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, μόνο μέσα από την εκμετάλλευση από τον εργοδότη μπορεί κάποιος να ασκηθεί στην πράξη!
Και για να στηρίξουν αυτή τη λαθροχειρία τους πως τάχα το ΚΚΕ είναι υπέρ της μαθητείας ανηλίκων – ενώ αυτοί οι ίδιοι είναι που υλοποιούν τη μαθητεία στα ΕΠΑΛ – βάζουν και διάφορες σάλτσες, ότι τάχα το ΕΠΑΛ «δίνει δυνατότητα της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, άρα δεν είναι δυνατό να μετατραπεί σε σχολή μαθητείας», φτάνοντας ακόμα και στο γελοίο ότι «η πρόταση του ΚΚΕ οδηγεί στην πρόωρη κατάρτιση ανήλικων μαθητών μετά το Γυμνάσιο και είναι έντονα ταξική πρόταση εναντίον των παιδιών της εργατικής τάξης»… Εδώ πια είναι να γελάει κανείς, όταν λίγο – πολύ προσπαθούν να παρουσιάσουν τα ΕΠΑΛ ως… σχολεία Γενικής Παιδείας, την ώρα που στο πόρισμα του διαλόγου τους καταστρώνουν σχέδια επί σχεδίων για το πώς θα πετάξουν μαζικά τους μαθητές μετά το Γυμνάσιο στην πρόωρη κατάρτιση, και στο τρίτο μνημόνιο, επιπλέον, υπέγραψαν και δεσμεύτηκαν για τη γενίκευση της μαθητείας και της εκμετάλλευσης των παιδιών για τα οποία τόσο… νοιάζονται. Και είναι σκόπιμη και συνειδητή η λαθροχειρία τους, γιατί γνωρίζουν πολύ καλά ότι στην αντίληψη του ΚΚΕ για το σχολείο οι μαθητές δεν διαχωρίζονται σε αυτούς που «παίρνουν» και αυτούς που «δεν παίρνουν τα γράμματα» – όπως συμβαίνει στο δικό τους πόρισμα διαλόγου – το σχολείο είναι ένα και ενιαίο, χωρίς το διπλό ανισότιμο δίκτυο, η ειδίκευση έρχεται μετά το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, είτε στην ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, είτε σε υψηλού επιπέδου επαγγελματικές σχολές μετά τα 18 χρόνια.