Ο Βουλευτής Θ. Φορτσάκης με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή καλεί τον υπουργό Παιδείας να απαντήσει:

1. Από ποια αξιολόγηση προέκυψε ότι η συνεισφορά των προτύπων -πειραματικών σχολείων στη χώρα μας είναι συνολικά αρνητική;
2. Από ποια ιδεολογία απορρέει ότι η αριστεία είναι εξοβελιστέα από το εκπαιδευτικό μας σύστημα;
3. Από που προκύπτει ότι το ομηρικό πρόσταγμα «αιέν αριστεύειν», το οποίο αποτέλεσε και αποτελεί οδηγό για γενεές διαπρεπών Ελλήνων, εντός και εκτός συνόρων, αντιβαίνει στην επιταγή της

ισότητας στην παιδεία;

4. Από που προκύπτει και ποιό είναι το περιεχόμενο της έκφρασης «εξισωτική παιδεία», στην οποία αναφέρεται ο κύριος Υπουργός;
5. Ποιά είναι, αν υπάρχει, η σχέση της αριστείας με το χιτλερισμό;
6. Πως προάγει η προς τα κάτω ισοπέδωση τα ιδεώδη της παιδείας μας;
Στην ερώτησή του ο κ. Φορτσάκης τονίζει τα εξής:
Όπως έχει ήδη γίνει ευρέως γνωστό, σήμερα, Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κυρίου Αριστείδη Μπαλτά με εκπροσώπους των πρότυπων πειραματικών σχολείων. Κατά τη συνάντηση αυτή, ο κύριος Υπουργός επανέλαβε τις γνωστές απόψεις του ως προς τη χρησιμότητα της λειτουργίας των εν λόγω σχολείων, την οποία αμφισβήτησε, απαξιώνοντας την υποστήριξη και ανάδειξη της αριστείας στην παιδεία μας. Φέρεται μάλιστα να χαρακτήρισε τα πρότυπα σχολεία ως «εγχείρημα χιτλερικό». Απέδωσε την τοποθέτησή του αυτή στην «ιδεολογία του». Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κύριος Δ. Χασάπης τοποθετήθηκε κατά τρόπο παρεμφερή και μάλιστα επιτέθηκε κατά των εκπροσώπων των σχολείων. Αντιδρώντας, τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων υπέβαλαν την παραίτησή τους.
Τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία αποτελούν θεσμό με μακρά ιστορία στην Ελλάδα. Η λειτουργία τους υπήρξε ανέκαθεν αξιοκρατική και η συμβολή τους σημαντική στην ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών, καθώς και στην πρακτική άσκηση εκπαιδευτικών. Από αυτά αποφοίτησαν σημαντικές προσωπικότητες, αλλά και ηγετικές φυσιογνωμίες της Ελλάδας. Η ιδιαίτερα σημαντική θέση των σχολείων αυτών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση στην κοινωνία μας είναι ευρύτατα αναγνωρισμένη. Σχετικά με το θεσμικό πλαίσιό τους υπενθυμίζεται ότι τα ιστορικά πρότυπα σχολεία καταργήθηκαν με το Ν. 1566/1985 και μετατράπηκαν σε πειραματικά,
ενώ ο θεσμός αναμορφώθηκε εκ νέου με το Ν. 3966/2011, ο οποίος εισήγαγε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία.
Οι ως άνω πρωτοφανείς δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για τα πρότυπα πειραματικά σχολεία προκαλούν σοβαρούς προβληματισμούς και ανησυχίες όχι μόνο για το δικό τους μέλλον, αλλά και γενικότερα για το μέλλον της παιδείας μας.