Με αυξανομένο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις εξελίξεις και τις συνεχείς ανακοινώσεις για τον τρόπο που θα στελεχωθούν τα σχολεία και θα υποστηριχθούν εκπαιδευτικά τα παιδιά πρόσφυγες μέσα και έξω από τα κέντρα φιλοξενίας.
Η έναρξη του σχολικού έτους πλησιάζει και ακόμη δεν έχει γίνει η ειδική πρόσκληση, την οποία ανακοίνωσε το Υπουργείο ότι θα κάνει, για να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών αυτών με εξειδικευμένο στο αντικείμενο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ως Ένωση εκπαιδευτικών της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας καλούμε για άλλη μια φορά το Υπουργείο Παιδείας να τηρήσει τις δεσμεύσεις του για αξιοποίηση των εκπαιδευτικών που έχουν τα τυπικά προσόντα, την επιμόρφωση και την εμπειρία για το αντικείμενο που καλείται να διδαχθεί, ήτοι τα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα.
Επίσης να παραμείνει η τυπική εκπαίδευση και των παιδιών προφύγων στην ευθύνη του Υπουργείου και σε καμία περίπτωση να μην εκχωρηθεί, με πρόσχημα την έλλειψη χρηματοδότησης, σε ιδιωτικούς φορείς και οργανώσεις.
Θεωρούμε, τέλος, κομβικής σημασίας την εστίαση του σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας σε πολιτικές που προωθούν την ένταξη και τη διαπολιτισμική αλληλεπίδραση. Πρακτικές διαχωρισμού (χωριστά σχολεία στα κέντρα φιλοξενίας, διαχωρισμένες από το υπόλοιπο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, Τάξεις Υποδοχής, εκπαίδευση σε διαφορετική – απογευματινή – βάρδια) είναι εκπαιδευτικά αναποτελεσματικές και ψυχοκοινωνικά επιβαρυντικές.