Η καθηγήτρια Αγγλικών Αγγελική Παππά είναι μία από τις 50 φιναλίστ και μοναδική Ελληνίδα για το βραβείο Global Teacher Prize, το οποίο απονέμει για δεύτερη φορά φέτος το ίδρυμα Varkey Foundation με την υποστήριξη προσωπικοτήτων, όπως ο γ.γ. του ΟΗΕ Μπαν Κιν Μουν, ο συνιδρυτής της Microsoft Μπιλ Γκέιτς και ο ηθοποιός Κέβιν Σπέισι, οι οποίοι αποτελούν και μέλη της επιτροπής που θα επιλέξουν τον νικητή.

Το βρετανικό ίδρυμα θεσμοθέτησε το «Νομπέλ των Εκπαιδευτικών» πριν από δύο χρόνια με σκοπό όχι μόνο να αξιολογήσει εκατομμύρια εκπαιδευτικούς σε όλον τον κόσμο, αλλά και να τιμήσει εκείνον τον εκπαιδευτικό που συμβάλλει στην ανάδειξη της αξίας και της σημασίας ενός από τα πιο απαιτητικά επαγγέλματα στον κόσμο – αυτό της διδασκαλίας.

Η συμβολή της Αγγελικής Παππά είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς δεν είναι μόνο το πάθος για τη δουλειά της που την χαρακτηρίζει, αλλά και η ειδίκευσή της στη διαφοροποιημένη διδασκαλία και την ειδική αγωγή στην ξένη γλώσσα. Από την ειδίκευση αυτή προέκυψε το «i love dyslexia»(ILD), το οποίο είναι το μοναδικό διεθνώς εκπαιδευτήριο βιωματικής και ολιστικής εκμάθησης αγγλικών για μαθητές με δυσλεξία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Στο πλούσιο βιογραφικό της Αγγελικής Παππά περιλαμβάνεται ακόμη η συνεργασία της με το Πανεπιστήμιο Αθηνών, καθώς και με το πανεπιστήμιο της Ουψάλα στη Σουηδία στα πεδία της έρευνας και της εκπαίδευσης.

Οι πενήντα προτεινόμενοι εκπαιδευτικοί προέρχονται από 29 διαφορετικές χώρες, ενώ εξετάστηκαν υποψηφιότητες από σχεδόν όλες τις χώρες του κόσμου. Τον Φεβρουάριο του 2016 θα ανακοινωθούν τα ονόματα των δέκα τελικών υποψηφίων, ενώ ο νικητής του «Νομπέλ των εκπαιδευτικών» θα βραβευτεί τον Μάρτιο του 2016.

Η Αγγελική Παππά, ωστόσο, έχει εισπράξει ήδη τα εύσημα της οργάνωσης για «το εξαιρετικό έργο που παράγει». Η ελληνίδα υποψήφια έχει διδάξει περισσότερα από 800 παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και έχει εκπαιδεύσει σε ειδικά σεμινάρια περισσότερους από 1.500 εκπαιδευτικούς. Ποια ήταν, όμως, η δασκάλα που ενέπνευσε την ίδια; «Ήταν η κυρία Κατερίνα, ο άνθρωπος που συνέβαλε όσο κανένας άλλος στο πάθος μου για τη διδασκαλία» απαντά. «Έπειτα από όλα αυτά τα χρόνια δεν θυμάμαι τι μας δίδασκε, αλλά θυμάμαι τι ήταν για μένα. Ακόμη ακούω την ήρεμη και αποφασιστική φωνή της να με ενθαρρύνει σε ό,τι έκανα».