Μέσα στον μήνα αναμένεται το νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση» των

Με την έλευση του 2018 έφτασε και το πλήρωμα του χρόνου για τις εξαγγελίες που καλείται να εκπληρώσει ο Κώστας Γαβρόγλου. Η λίστα με τα εκκρεμή θέματα του υπουργείου Παιδείας είναι αρκετά μεγάλη και περιλαμβάνει ζητήματα που αφορούν το πολιτικό πρόγραμμα της κυβέρνησης, αλλά και υποχρεώσεις επενδυμένες -σε αρκετές περιπτώσεις- με τον αχρείαστο μανδύα των μνημονιακών δεσμεύσεων, αναφέρει η dimokratianews.gr.

Γρίφος παραμένει το . Επειτα όμως από μια σειρά αμφίσημων και αλληλοαναιρούμενων δηλώσεων στις αρχές του φθινοπώρου του 2017 σχετικά με λεπτομέρειες του σχεδίου, όπως λιγότερα μαθήματα, δύο περίοδοι (Ιανουαρίου και Ιουνίου) και διπλοί συντελεστές για την απόκτηση απολυτηρίου και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια, η ψήφιση των αλλαγών μπήκε στο συρτάρι.

Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα για την οριστικοποίηση των αλλαγών πλέον φαντάζει ασφυκτικό, εάν ισχύει ακόμα η διαβεβαίωση του Κώστα Γαβρόγλου.

Ο υπουργός Παιδείας στη συνέντευξή του στην «κυριακάτικη δημοκρατία» στις 12 Νοεμβρίου 2017 περιέγραψε τη μορφή και το χρονοδιάγραμμα του όπου είπε. «Επειτα από μια διαδικασία πολλαπλού ελέγχου ως προς την απόδοση των μαθητών διαμορφώνεται ένας τελικός βαθμός απολυτηρίου στην τρίτη . Τι περιλαμβάνει αυτός ο βαθμός; Τις επιδόσεις τους σε εργασίες, εξετάσεις τετραμήνων, ολιγόλεπτα τεστ, προφορική παρουσία και κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις. Με τον βαθμό αυτόν θα γίνεται η εισαγωγή στα πανεπιστήμια από το 2020».

Μπαράζ στη βουλή

Μέσα στη χρονιά θα υπάρξει πληθώρα και άλλων νομοθετικών παρεμβάσεων. Η πρώτη έρχεται, και μάλιστα πολύ σύντομα, καθώς μεθαύριο λήγει η δημόσια διαβούλευση για το και το νομοσχέδιο παίρνει τον δρόμο για τη Βουλή.
Σε αυτό περιέχονται και οι ρυθμίσεις για τα διετή προγράμματα των ΑΕΙ. Μέσα στον μήνα αναμένεται -εκτός απροόπτου- και η νομοθετική πρωτοβουλία για την «απελευθέρωση» των μετεγγραφών των φοιτητών, κάτι που προκαλεί την ενόχληση των κεντρικών πανεπιστημίων. Εντός του τρέχοντος έτους αναμένονται και νομοσχέδια, μεταξύ άλλων, για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, για τα Πειραματικά Σχολεία για τις συγχωνεύσεις ΤΕΙ με πανεπιστήμια.