Στη Βουλή οδεύει το του για την ίδρυση του , με την ηγεσία του υπουργείου να κάνει προσπάθεια για την εξασφάλιση της συναίνεσης κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Το ν/σ είναι προ των πυλών της Κεντρικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής και ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου θα επιδιώξει συμφωνία με τη Ν.Δ. –με την αρμόδια τομεάρχη Νίκη Κεραμέως– τουλάχιστον σε ένα πλαίσιο αρχών για το πώς το νέο ίδρυμα –θα προκύψει από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιώς– θα λειτουργήσει ως πιλότος για την αναδιάταξη του χάρτη των . Το ν/σ θα αποτελέσει το κέλυφος και για άλλες ρυθμίσεις εκπαιδευτικού περιεχομένου. Ενδεικτικά, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής» γίνεται προσπάθεια για αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης των πανεπιστημιακών από τα 67 στα 70 έτη. Υψηλόβαθμη πηγή του υπουργείου, μιλώντας χθες στην «Καθημερινή», απέρριψε όποια τέτοια πρόταση.

Πάντως, στο ν/σ για την αξιολόγηση των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας, περιελήφθη και η ρύθμιση για την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο για 30 ώρες. Χθες το υπουργείο δημοσιοποίησε τη νέα ρύθμιση σε αντιπαραβολή με την ισχύουσα από το 1985, για να διαψεύσει όσους αναφέρουν ότι αλλάζει το των . Στη νέα ρύθμιση παρουσιάζεται το πλαίσιο των υπηρεσιών που θα αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί στο 30ωρο της παρουσίας τους στο σχολείο. Μεταξύ των υπηρεσιών είναι η προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού και ασκήσεων, η διόρθωση διαγωνισμάτων, η καταχώριση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή σε εκδηλώσεις, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με τους άλλους εκπαιδευτικούς, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων, η εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Οπως και το 1985 από τις πρόσθετες υπηρεσίες απαλλάσσεται ο γονέας παιδιού έως δύο ετών. Αναμένονται διευκρινίσεις για το πώς θα ελέγχεται η τήρηση της υποχρέωσης, ενώ το υπουργείο διαψεύδει ως ανυπόστατες τις φήμες περί χρήσης από τους εκπαιδευτικούς κάρτας όπως οι δημόσιοι υπάλληλοι.

Επίσης, το ν/σ προβλέπει ότι οι συγχωνεύσεις σχολείων θα αποφασίζονται από τον υπουργό Παιδείας μετά εισήγηση των κατά τόπους εκπαιδευτικών στελεχών. Τα κριτήρια είναι: α) Η οργανικότητα για μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, β) το υφιστάμενο και το προβλεπόμενο μαθητικό δυναμικό, γ) ο αριθμός των μαθητών της μονάδας που θα προκύψει από τη συγχώνευση, δ) η συστέγαση μονάδων ίδιας βαθμίδας, ε) η δυνατότητα στέγασης της μονάδας που θα προκύψει, στ) ο αριθμός των μεταφερόμενων μαθητών, ζ) οι γεωγραφικές συνθήκες και οι κοινωνικές επιπτώσεις.