Οι στο πραγματοποιούνται από τις 2-18 Μάη. Σύμφωνα με την εγκύκλιο «Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-2019» Αρ. Πρ Φ.6/65740/Δ1

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Στα , όπως κάθε χρόνο, έτσι και για το σχολικό έτος 2018-19, θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις της παρ.3β, του άρθρου 33 του ν. 4521/2018 (ΦΕΚ 38 Α). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα φέτος , εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-19, μαθητές γεννημένοι το 2013 και 2014 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη.”

Στο Νηπιαγωγείο υπάρχει η δυνατότητα φοίτησης στο Ολοήμερο πρόγραμμα που λήγει στις 16:00 μ.μ. καθώς και σε τμήμα πρωινής υποδοχής,(7:45-8:15) αν οι γονείς το επιλέξουν . Η λειτουργία ολοήμερου προγράμματος από 13:00 έως 16:00 εξασφαλίζεται με ελάχιστο αριθμό νηπίων και προνηπίων, πέντε (5) για τα 1/θέσια, δέκα (10) για τα 2/θέσια και δεκατέσσερα (14) για τα 3/θέσια και άνω νηπιαγωγεία.

Το νηπιαγωγείο ανήκει στην Α/θμια Eκπαίδευση , και η εκπαίδευση σε αυτό παρέχεται από Νηπιαγωγούς Π.Ε.60 εξειδικευμένους στην ηλικιακή ομάδα παιδιών 4-6 ετών και για τα τμήματα ένταξης και την παράλληλη στήριξη από ΠΕ60,50 και ΠΕ61.

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα της ζωής του παιδιού στη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξή και την κοινωνικοποίηση του γιατί :

1. Το Νηπιαγωγείο είναι το «πρώτο σχολείο του παιδιού», η πρώτη επαφή του παιδιού με ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης, ωστόσο δεν έχει αυστηρά δομημένο πρόγραμμα, πρακτικές και μεθόδους, όπως οι άλλες βαθμίδες της εκπαίδευση. Στο Νηπιαγωγείο ο τρόπος μάθησης είναι παιγνιώδης, αυθόρμητος, παιδοκεντρικός και αναπτυξιακά κατάλληλος για τα παιδιά.

2. Είναι ένας από τους βασικότερους μετά την οικογένεια θεσμούς κοινωνικοποίησης και η πρώτη στη ζωή του παιδιού επαφή με τον θεσμό του σχολείου. Για τους λόγους αυτούς έχει σχεδόν αποφασιστικές για το μέλλον του επιπτώσεις. Πιο συγκεκριμένα καθορίζει εάν αυτή η πρώτη επαφή του νηπίου με το σχολείο θα ανοίξει έναν δίαυλο επικοινωνίας ή όχι, και άρα εάν το νήπιο θα αποκτήσει θετική ή αρνητική σχέση με τον σχολικό θεσμό.

3. Το Νηπιαγωγείο έχει ομάδες μεικτών ηλικιών(νήπια 4-6) Η συνύπαρξη των νηπίων α΄και β΄ηλικίας (προνήπια) και οι μεικτές ομάδες που δημιουργούνται είναι πολύ σημαντικές για την κοινωνικοσυναισθηματική και την πνευματική/διανοητική ανάπτυξη των παιδιών αφού βελτιώνουν την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, μέσα σε « κλίμα προσδοκώμενης συνεργασίας ωφέλιμης τόσο για τα παιδιά όσο και για τους /τις Νηπιαγωγούς»

4. Στο νηπιαγωγείο θεωρείται εξαιρετικά σημαντική η επιτυχής σύνδεση παιχνιδιού και. μάθησης. Μέσω του παιχνιδιού τα παιδιά μπορούν να διερευνήσουν τον περιβάλλοντα χώρο, να πειραματιστούν, να αντιμετωπίσουν προβλήματα και να προσπαθήσουν να τα επιλύσουν, να συνεργαστούν αλληλεπιδρώντας με άλλα μικρότερα παιδιά

5. Στο Νηπιαγωγείο η μάθηση πετυχαίνεται δια μέσω ομάδων εργασίας και της διαμόρφωσης του χώρου σε μαθησιακά κέντρα –γωνιές δραστηριοτήτων τα οποία είναι σχεδιασμένοι χώροι με τη δική τους θεματική και το δικό τους υλικό, που ανανεώνεται και εμπλουτίζεται. Εκεί τα παιδιά μπορούν να είναι μόνα τους ή σε μικρές ομάδες ή με τη συμμετοχή του/ της Νηπιαγωγού προκειμένου να κατευθύνουν τα ίδια τη μάθησή τους. Χρέος του νηπιαγωγείου να δημιουργήσει ένα ανοιχτό χώρο και πλαίσιο μάθησης μέσα στο οποίο κάθε παιδί θα μπορέσει να αναπτυχθεί ανάλογα με τις ηλικιακή και ατομική του ωρίμανση,

6. Οι δραστηριότητες που αφορούν τις μαθησιακές περιοχές του Αναλυτικού προγράμματος αναπτύσσονται σύμφωνα με τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και μπορούν να λάβουν τη μορφή Σχεδίου Εργασίας (project), θεματικής προσέγγισης ή διαθεματικών οργανωμένων δραστηριοτήτων. Οι δραστηριότητες υλοποιούνται με βιωματικό τρόπο και με κέντρο το παιχνίδι

7. Εξασφαλίζεται η σχολική ετοιμότητα και επιτυγχάνεται αβίαστα αφού με τη διετία επιτυγχάνονται οι στόχοι του Αναλυτικού Προγράμματος.

8. Δίνεται ο απαραίτητος χρόνος στους εκπαιδευτικούς για διερεύνηση μαθησιακών και κοινωνικοσυναισθηματικών δυσκολιών και όταν αυτές εντοπιστούν δίνεται η δυνατότητα ( μόνο στα ΔΗΜΟΣΙΑ Νηπιαγωγεία) να υπάρξουν δομές για υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) ή με αναπηρία, όπως τα τμήματα ένταξης , η παράλληλη στήριξη και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό.

9. «Η Προσχολική Εκπαίδευση θεωρείται ότι παρέχει σε παιδιά που εκκινούν από διαφορετικές πολιτισμικές, μορφωτικές και κοινωνικές αφετηρίες ερεθίσματα ικανά να τα βοηθήσουν στην προσωπική τους ανάπτυξη και ιδιαίτερα στην πορεία τους στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα.»