ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Η Βουλή ενέκρινε τη ζητηθείσα άδεια.

Συνεχίζουμε με την με αριθμό 37/30-6-2014 η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτού Μεσηνίας του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς του κ. Αθανασίου Πετράκου προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με εφαρμογή του συστήματος της «Τράπεζας Θεμάτων» στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, σας προειδοποιήσαμε, την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι με την περίφημη Τράπεζα των Θεμάτων, θα οδηγούσε η κατάσταση σε μεγάλη σφαγή χιλιάδες μαθητές της Α΄ Λυκείου. Γιατί είναι πρωτοφανές αυτό το οποίο έγινε: σε καμία χώρα του κόσμου, οποιαδήποτε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν εφαρμόζεται καθολικά πριν ψηφιστεί.

Σας είπαμε ότι αυτό το οποίο έχει γίνει είναι πάρα πολύ πρόχειρο και επικίνδυνο. Επέμενε όμως το Υπουργείο. Γιατί; Γιατί ο αντικειμενικός σκοπός είναι να σκληρύνει τις εξετάσεις για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ Λυκείου μέσω της εφαρμογής και της Τράπεζας Θεμάτων.

Τα αποτελέσματα τα είδατε. Και όταν σας ήρθαν τα αποτελέσματα στο Υπουργείο, το Υπουργείο και η Κυβέρνηση τρομοκρατήθηκε. Γιατί φάνηκε ουσιαστικά ότι η τεράστια αποτυχία των μαθητών, η οποία είναι εξαπλάσια από ό,τι ήταν τις προηγούμενες χρονιές, αφού κατά μέσο όρο είναι 25-30%, όταν ο μέσος όρος όλων των προηγούμενων χρονιών ήταν 5-6%. Και σε συνοικίες φτωχές, όπως είναι οι δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης ή η ύπαιθρος στο Νομό μου, στη Μεσσηνία, είναι επταπλάσια και οκταπλάσια η διαφορά από τις προηγούμενες χρονιές.

Και προσπαθήσατε χθες το βράδυ ομολογώντας όμως, την αποτυχία ουσιαστικά αυτού του συστήματος, να κάνετε μερικές διορθωτικές κινήσεις, γιατί οι εγκέφαλοι που έφτιαξαν την Τράπεζα των Θεμάτων δεν ήξεραν. Δεν έχω καταλάβει, τέτοια σχέση είχαν αυτοί με την εκπαιδευτική διαδικασία, που δεν γνώριζαν ότι εκατό χρόνια από την ώρα που υπάρχει το σχολείο συμψηφίζεται η Άλγεβρα, παραδείγματος χάρη, με τη Γεωμετρία; Δεν το ήξεραν αυτό πράγμα;

Έτσι, πήγατε σε ορισμένες επιμέρους τροποποιήσεις. Όμως, αυτό δεν αλλάζει την ουσία του ζητήματος. Γιατί; Διότι η Τράπεζα Θεμάτων, πρώτα απ’ όλα, δημιουργεί τεράστιες αδικίες. Όλοι οι μαθητές δεν διαγωνίζονται στα ίδια θέματα. Μπορεί να γίνει μια κλήρωση, αλλά σε κάποιο σχολείο να είναι εύκολα και σε άλλο να είναι πάρα πολύ δύσκολα.

Δεύτερον, με την Τράπεζα Θεμάτων τα αποτελέσματα της Α΄ λυκείου μετρούν κατά 20% στις εισαγωγικές εξετάσεις και αυτό δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στα παιδιά.

Τρίτον, είχαμε μεγάλη απάτη και το ξέρετε. Υπήρξε ιδιωτικό σχολείο το οποίο έκανε κομπίνα, λέγοντας ότι σήμερα δίνει μαθηματικά και γράφανε μέσα θρησκευτικά. Έτσι πήραν τα θέματα, τα έλυσαν στους μαθητές τους και την άλλη μέρα όλοι ήταν «άριστοι» σε αυτό το ιδιωτικό σχολείο, για να έχει του χρόνου πελατεία!

Άρα, με όλη αυτήν την ιστορία οδηγήσατε τους μαθητές και τους γονείς σε μια κατάσταση τραγική. Βγήκαν τα παιδιά στο δρόμο, ήρθαν έξω από τη Βουλή μαθητές της Α΄ Λυκείου…

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.

Γι’ αυτό, λοιπόν, σας ζητούμε να αποσύρετε την Τράπεζα Θεμάτων όχι μόνο για φέτος. Να την αποσύρετε οριστικά έτσι, ώστε το Λύκειο να γίνει επιτέλους αυτόνομη παιδαγωγική μονάδα, αποσυνδεδεμένη από τον προθάλαμο των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης, σας ζητούμε να επανέλθει ο προηγούμενος τρόπος προαγωγής των μαθητών ανά σχολική μονάδα και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου και πάνω απ’ όλα να μη συνυπολογιστεί ο βαθμός της Α΄ Λυκείου στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια φέτος, με αυτό το πατατράκ και την τραγωδία που έχει γίνει στους μαθητές.

Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Κατ’ αρχήν, θέλω να συμφωνήσω μαζί σας ότι τα Μαθηματικά περιλαμβάνουν και την Τριγωνομετρία και την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία. Εγώ θυμάμαι ότι έγραφα άριστα στην Τριγωνομετρία και έτσι κάλυπτα τον μη καλό βαθμό της Γεωμετρίας.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Αυτό είπα σαν μαθηματικός, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Θυμάμαι, όμως, ότι όταν εμείς –και βλέπω πολλούς- δίναμε εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο, δεν δίναμε επί συγκεκριμένης ύλης. Το να μπεις στο πανεπιστήμιο, θα πει ότι είσαι ο άριστος σε σχέση με τους υπόλοιπους συμμαθητές σου.

Άρα, οι εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο –και αυτή είναι η προσωπική μου άποψη- δεν μπορούν και δεν πρέπει να γίνονται σε συγκεκριμένη ύλη.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Στο πανεπιστήμιο. Για την Α΄ λυκείου μιλάμε τώρα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Άποψή μου είναι! Πρέπει οι μαθητές να ανταγωνίζονται επί της ύλης εκείνης, που θα αποδείξει ποιος είναι ο καλύτερος, και όχι σε αυτά που μαθαίνουμε απ’ έξω.

Τον λόγο έχει ο κύριος Υπουργός.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, μετά τη δική σας προσωπική εξομολόγηση, να απαντήσω και εγώ στον κύριο συνάδελφο και να πω ότι πραγματικά, ειλικρινά χαίρομαι, διότι μου δίνει μέσα απ’ αυτήν την επίκαιρη ερώτηση την ευκαιρία για πρώτη φορά δημόσια να τοποθετηθεί το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με ένα θέμα που κυριάρχησε –μονοπώλησε κάποιες μέρες–, την Τράπεζα Θεμάτων.

Πολλά γράφτηκαν. Πολλές «βαριές» φράσεις ακούστηκαν. Πολλές διατυπώνονται και μέσα στην ερώτηση: «Σφαγή», «Βατερλό», «Τράπεζα Θυμάτων». Όλα αυτά γραφτήκαν. Τι συμβαίνει, όμως;

Εμείς, λοιπόν, δεν τρομοκρατηθήκαμε, αγαπητέ κύριε συνάδελφε. Από την πρώτη ώρα εφαρμογής αυτού του θεσμού, καθώς επίσης και από την πρώτη ώρα εφαρμογής του νέου τρόπου υπολογισμού της προαγωγής των μαθητών, χωρίς να περιμένουμε ούτε τους πρώτους πηχυαίους τίτλους των εφημερίδων ούτε τις ερωτήσεις Αντιπολίτευσης – Συμπολίτευσης ή και οποιωνδήποτε Βουλευτών, ξεκινήσαμε μια έρευνα μέσα στο Υπουργείο, μέσα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, από τη μηχανογραφική υπηρεσία του Υπουργείου, από τη ομάδα υποστήριξης του Υπουργείου.

Εκεί τι λέγαμε; Ενώ είναι σε εξέλιξη ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ είναι σε εξέλιξη οι εξετάσεις, θέλουμε να συγκεντρώσετε όλα τα βαθμολογικά στοιχεία της περυσινής Α΄ Λυκείου και της φετινής Α΄ Λυκείου έτσι, ώστε να έχουμε ένα δείγμα του τι συμβαίνει. Είναι η πρώτη εφαρμογή του νόμου και οφείλαμε ως Υπουργείο, χωρίς να περιμένουμε την παραίνεση κανενός, να ξέρουμε πώς εφαρμόζεται.

Έτσι, λοιπόν, μόλις χθες, όσον αφορά το θέμα της Τράπεζας Θεμάτων –γιατί αυτό συζητάει η ερώτησή σας, αγαπητέ κύριε συνάδελφε- είχαμε τα πρώτα στοιχεία.

Τι λένε αυτά τα στοιχεία; Λένε ότι οι μαθητές που έδωσαν πέρσι εξετάσεις, με το περσινό σύστημα, χωρίς την Τράπεζα Θεμάτων, είχαν μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας κάτω από το «10» απ’ ό,τι φέτος με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. Το καταθέτω αυτό για τα Πρακτικά, για τον κύριο συνάδελφο, για να δημοσιοποιηθεί σε όλους όσους αμφισβητούν την Τράπεζα Θεμάτων.

(Στο σημείο αυτό ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα στοιχεία, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Πάμε παραπέρα. Μιλάτε για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μαθητών που παραπέμπονται, λέει, σε επανεξέταση το Σεπτέμβριο. Ενδεικτικά αναφέρετε και ένα ποσοστό 40%. Σήμερα ακούω ότι το κατεβάσατε. Το πήγατε στο 26% ή 30%, αν δεν κάνω λάθος.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Μέσον όρο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Για μέσον όρο μιλάμε. Δεν πιάνουμε ενδεικτικά.

Από το 40%, λοιπόν, που λέγατε, το κατεβάζετε στο 26% με 27%. Θα σας πω, λοιπόν, ότι στη δεύτερη φάση της έρευνας που κάνουμε -που και αυτή ολοκληρώνεται, δεσμευθήκαμε ως Υπουργείο ότι αύριο θα έχουμε την πλήρη εικόνα- τα ποσοστά αυτά είναι περίπου στο 20% με 23%. Κάπου εκεί θα φτάσουν. Βέβαια, η ΟΛΜΕ λέει ότι πέρσι και πρόπερσι ήταν 6%. Δεκτό. Δεν αμφισβητεί κανείς αυτά τα νούμερα. Εδώ, όμως, τίθεται ένα άλλο ερώτημα: Τι μαθητές θέλουμε και πώς θεωρούμε το Λύκειο; Πρέπει να είναι μια προαγωγή ακώλυτη από τάξη σε τάξη; Να μην ταυτίζεται η βαθμολόγηση με την παροχή εκπαίδευσης; Εδώ πρέπει να απαντήσουμε όλοι μας.

Πάμε και παραπέρα. Λέτε ότι το Υπουργείο Παιδείας απαντά σε αυτή τη «σφαγή» με σπασμωδικές κινήσεις και ότι χθες το απόγευμα καθίσαμε εμείς τρομοκρατημένοι, γιατί σήμερα θα ερχόμασταν στη Βουλή να απαντήσουμε σε εσάς και έπρεπε να έχουμε κάτι. Κάνετε λάθος. Ό,τι κάναμε, το κάναμε μέσα από έρευνα. Και πραγματικά αυτό που επιδιώκουμε είναι μία βελτίωση του νόμου.

Για την Τράπεζα Θεμάτων λοιπόν, αγαπητοί κύριοι συνάδελφοι, αυτό που απέδειξε η έρευνα -και το ξέρει και η κοινωνία- είναι ότι δεν χρήζει καμίας αλλαγής παρά μόνο κάποιας βελτίωσης, η οποία δεν αλλοιώνει το πνεύμα του νόμου.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)

Μισό λεπτό, κύριε Πρόεδρε. Θα το πάρω από τη δευτερολογία μου.

Πάμε παραπέρα. Αυτό που πιθανόν να χρειάζεται βελτίωση είναι ο τρόπος προαγωγής. Εκεί, ναι, υπήρξε μία στρέβλωση, η οποία δημιουργούσε κάποια φαινόμενα όπου μαθητής με «19» μέσον όρο, λόγου χάρη, να κόβεται γιατί σε ένα μάθημα από τα υπόλοιπα, όπως μαθηματικά ή ένα μάθημα ελληνικών, είχε κάτω από τη βάση. Αυτό, λοιπόν, το διορθώνουμε με τροπολογία, την οποία θα καταθέσουμε. Και θα ήθελα να ακούσω την άποψή σας, όταν κατατεθεί. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα συζητηθεί. Ειλικρινά θα είμαι περίεργος.

Πάμε όμως και στο τελευταίο που, αν θέλετε, είναι η ουσία της ερώτησης. Γιατί η Τράπεζα Θεμάτων έχει εξαντληθεί για μας. Λέτε: «Θα φροντίσετε ώστε το Λύκειο να γίνει επιτέλους μια αυτόνομη παιδαγωγική μονάδα, αποσυνδεδεμένη από τον προθάλαμο των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;».

Εσείς πώς αντιλαμβάνεστε, δηλαδή, ότι είναι το Λύκειο; Ότι δεν είναι αυτόνομη παιδαγωγική μονάδα, που εκ του νόμου προκύπτει; Ότι ο νόμος 3186 δεν το θεμελιώνει και δεν το στερεώνει πολύ περισσότερο αυτό; Ή έχετε την εντύπωση, αγαπητοί κύριοι συνάδελφοι, ότι το Λύκειο δεν οφείλει να προετοιμάζει τα παιδιά για το Πανεπιστήμιο; Ή θέλετε η προετοιμασία να γίνεται από τους άλλους δρόμους;

Πείτε μας πώς θέλετε να γίνει αυτή η προετοιμασία. Και να μην μιλάμε για φτωχές και λαϊκές οικογένειες και τάξεις. Αυτές προστατεύουμε με αυτό τον τρόπο εκπαίδευσης, κύριοι συνάδελφοι.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Κύριε Υφυπουργέ, να σας ευχηθώ «Καλή επιτυχία» στο δύσκολο και τόσο ευαίσθητο έργο που έχετε αναλάβει.

Παρακαλώ τον κ. Πετράκο να πάρει το λόγο.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κύριε Υπουργέ, δεν έχετε προσωπικά την ευθύνη, γιατί πήγατε στο Υπουργείο Παιδείας τώρα. Όμως, για τη δική σας πολιτική αξιοπρέπεια, μην καλύπτετε την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, της οποίας ο βίος και η πολιτεία είναι γνωστός για την υπεράσπιση ιδιωτικών σχολείων.

Μας λέτε τι θέλουμε να γίνει και πώς να προετοιμάζονται οι μαθητές. Πάρτε τα στοιχεία, κύριε Υπουργέ, και θα διαπιστώσετε ότι τρέχουν οι γονείς να γράψουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια. Έχουν αυξηθεί κατά 30% οι εγγραφές στα φροντιστήρια.

Δεύτερον, μας λέτε ότι δεν περιμένατε να δείτε αυτούς τους πηχυαίους τίτλους. Η μόνη διαφορά είναι, κύριε Υπουργέ, ότι με τον συνάδελφο και επικεφαλής της ΣΕΚΕ Παιδείας, τον κ. Τάσο Κουράκη, είχαμε κάνει μία τοποθέτηση-ανακοίνωση στις 28 Μαΐου.

Λέγαμε ότι «Η Τράπεζα Θεμάτων θα οδηγήσει σε Βατερλό. Πρέπει να αποσυρθεί τουλάχιστον για φέτος και να γίνει διάλογος». Δεν είμαστε μάγοι εμείς, απλά παρακολουθούμε τα πράγματα και ξέρουμε τι γίνεται. Είμαστε εκπαιδευτικοί, γνωρίζουμε τι μας γίνεται και πώς λειτουργεί το σχολείο.

Το Υπουργείο Παιδείας κώφευε και τώρα κάνετε αυτές τις διορθώσεις, όπως είπατε. Όμως οι διορθώσεις αυτές δεν λύνουν το πρόβλημα, γιατί το βασικό δεν είναι ότι έχουμε λάθη και παραλείψεις, κύριε Υπουργέ -επιτρέψτε μου. Το βασικό είναι ότι η Τράπεζα Θεμάτων είναι η «κουρευτική» μηχανή να αποψιλώσει το Λύκειο από το μαθητικό δυναμικό. Πρόκειται για «έγκλημα» που σκοπό έχει να μειώσει τον αριθμό των μαθητών, των εκπαιδευτικών και να κλείσει σχολεία. Βρίσκετε κάποια κόλπα διότι δεν μπορείτε να πείτε «πρέπει άμεσα να διώξουμε τους μαθητές από το σχολείο». Η Κυβέρνηση βρίσκει μερικά κόλπα για να τους μειώσει. Και μας ρωτάτε «πώς θέλετε το Λύκειο, τους μαθητές;».

Εμείς, θέλουμε δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο και θέλουμε αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού, γιατί αυτός γνωρίζει το μαθητή, γνωρίζει την οικογένειά του, γνωρίζει αν είναι φτωχός, αν είναι ανήμπορος, αν είναι πλούσιος και ξέρει ανάλογα να χειριστεί το παιδί. Ο εκπαιδευτικός δεν είναι μόνο δάσκαλος, είναι και ψυχολόγος και παιδαγωγός. Είναι όλα αυτά. Ο μαθηματικός δεν κάνει μόνο μαθηματικά, αλλά επιτελεί παιδευτικό έργο στο σχολείο.

Εσείς, όμως, ξέρετε τι κάνετε; Θέλετε να συνεχίσετε αυτό το «έγκλημα», που έγινε πέρυσι, και με τα ΕΠΑΛ -τα επαγγελματικά λύκεια- για να επιβεβαιώσετε αυτό που σας λέω. Προσπαθείτε να εφαρμόσετε την Τράπεζα Θεμάτων και στα μαθήματα ειδικότητας. Μπορείτε να μας πείτε αφού δεν έχουν εκδοθεί αναλυτικά προγράμματα για μαθήματα ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, δεν έχει εκδοθεί ακόμα τεχνικό δελτίο, πώς θα καταρτιστούν τα αναλυτικά προγράμματα, πότε θα εκδοθούν καινούρια βιβλία, πότε θα δημιουργηθεί Τράπεζα Θεμάτων στα ΕΠΑΛ; Θα έχουμε την ίδια τραγωδία και για τα ΕΠΑΛ και του χρόνου.

Επίσης, -το λέω επειδή θέλετε να υποβαθμίσετε το θέμα-, δόθηκαν πάρα πολλά χρήματα στο περίφημο ηλεκτρονικό σύστημα «My School». Ήταν μία πλήρης αποτυχία. Υπήρχαν θέματα μέσα -και σας το είπαμε- τα οποία ήταν εκτός λογικής κι όχι εκτός ύλης. Υπήρχαν ρίζες του τριωνύμου, παραδείγματος χάριν, στην Α΄ Λυκείου το οποίο δεν διδάσκεται, δεν το ξέρει το παιδί. Και δεν είναι το θέμα, όπως είπε ο κύριος Πρόεδρος, τι θα γίνει στην Γ΄ Λυκείου. Εδώ μιλάμε για την Α΄ Λυκείου, για τη δυνατότητα των παιδιών να τελειώσουν το Λύκειο, κάτι που τους στερείτε με αυτόν τον τρόπο.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Άρα, αυτό είναι το βασικό, ότι σκοπός σας είναι η αποδυνάμωση του Λυκείου, η μείωση του μαθητικού δυναμικού, η μείωση των εκπαιδευτικών, το κλείσιμο των σχολείων, ένα σκληρό ταξικό σχολείο στο οποίο να είναι μόνο οι πλούσιοι.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Ολοκληρώστε, παρακαλώ.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε. Γι’ αυτό το λόγο επαναλαμβάνουμε, δεν αρκεί να συμψηφιστεί η Άλγεβρα με τη Γεωμετρία, για να περάσουν κάποια παιδιά. Διότι σήμερα -σας πληροφορώ και επειδή μου λέτε για τα αποτελέσματα-…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Σας παρακαλώ αφήστε τα παραδείγματα και ολοκληρώστε

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Θα σας φέρω την τοπική εφημερίδα «Ελευθερία», σύμφωνα με την οποία οι γονείς των μαθητών της Καλαμάτας πάνε στο διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος παραδέχεται ότι τα ποσοστά είναι πάνω από 27%. Δεν τα παραδέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ο διευθυντής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ένας συνάδελφος-μαθηματικός, ο οποίος είναι επιλεγμένος από την Κυβέρνηση. Ιδεολογικά ανήκει στο χώρο της Κυβέρνησης ο άνθρωπος. Είναι όμως εκπαιδευτικός, ξέρει τι του γίνεται.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Τι σχέση έχει αυτό; Ολοκληρώστε σας παρακαλώ!

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Άρα, το βασικό είναι αν θα αποσυρθεί η Τράπεζα Θεμάτων στην ουσία και να μην συνυπολογιστεί -και σε αυτό δεν απαντάτε- ο βαθμός της Α΄ Λυκείου για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Διότι, με αυτόν τον τρόπο αυξάνετε την ταξικότητα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Ευχαριστούμε πολύ.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Μόνο οι πλούσιοι θέλετε να περνάνε. Γυρίζετε τη χώρα εξήντα χρόνια πίσω, πριν πάμε εγώ κι εσείς, κύριε Υπουργέ, στο γυμνάσιο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Κύριε Πετράκο, σας παρακαλώ!

Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Μάλλον κάποιοι δεν άκουγαν αυτά που έλεγα πριν. Γιατί το λέω αυτό; «Τραγωδία», λέει η Τράπεζα Θεμάτων.

Αυτά που σας παρέθεσα δεν τα λέω εγώ, τα στοιχεία του Υπουργείου τα λένε.

Αμφισβητείτε τα στοιχεία του Υπουργείου; Αμφισβητείτε αυτό που προέκυψε μέσα από την έρευνα; Εάν τα αμφισβητείτε, έχετε κάθε δικαίωμα να μου λέτε ότι ήταν «τραγωδία» η Τράπεζα Θεμάτων.

Ακούστε κάτι, κύριε συνάδελφε: Η Τράπεζα Θεμάτων μπορεί να μην ήταν στη δική σας ατζέντα, μπορεί να μην ήταν της δικής σας επιλογής, μπορεί να την καταψηφίσατε κατά τη διάρκεια της ψήφισης του νόμου, καιρός είναι όμως να παραδέχεστε ότι κάποια θετικά πράγματα που γίνονται από αυτήν την Κυβέρνηση πρέπει να τα στηρίζουμε. Η Τράπεζα Θεμάτων, λοιπόν, πρέπει να στηριχθεί και κάνω επίκληση σε εσάς να αναγνωρίσετε το θετικό μέσα από τα νούμερα, όχι μέσα από αυτά που λέω εγώ ή που έλεγε ο προηγούμενος Υπουργός.

Και για να απαντήσω στην αρχική σας τοποθέτηση ότι εγώ απολογούμαι για προηγούμενους θα σας πω ότι η δημόσια διοίκηση, οι Υπουργοί, τα Υπουργεία έχουν συνέχεια.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Είκοσι πέντε χρόνια μέσα στην τάξη ήμουν.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Πάμε παραπέρα. Μιλήσατε για το “my school”. Είπατε ότι είναι αποτυχία.

ΖΩΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ: …(Δεν ακούστηκε)

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Με συγχωρείτε, κυρία Κωνσταντοπούλου. Κύριε Πρόεδρε θα με προστατέψετε;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Σε τι;

Σας παρακαλώ ησυχία.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Είπατε ότι είναι αποτυχία το “my school”. Πού την είδατε την αποτυχία του “my school”;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Ρωτήστε τους συναδέλφους μου.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Έχετε κάνει κάποια έρευνα για την αποτυχία του “my school”; Ε, λοιπόν, τα στοιχεία που έχουμε εμείς λένε τα αντίθετα.

Μιλήσατε για μια απάτη σε ένα ιδιωτικό σχολείο. Βεβαίως και αν έγινε απάτη ο πρώτος που την καταδικάζει είναι ο Υπουργός, ο Υφυπουργός, η πολιτική ηγεσία. Για να δούμε, όμως, τι απάτη ήταν αυτή;

Επί μία εβδομάδα σε ένα blog, ανώνυμα, ανώνυμο σχολείο, βγάζει στοιχεία για κάποια απάτη. Και ρωτάνε τον Υπουργό, τον Υφυπουργό «τι κάνετε;» Χωρίς να έχουμε κανένα στοιχείο. Εμείς δεν είμαστε ούτε ντετέκτιβς ούτε θα ψάχνουμε να βρούμε τι γράφει ο κάθε ανώνυμος blogger.

Αυτό που κάναμε, λοιπόν, ήταν ότι μόλις μας ήρθε η επώνυμη καταγγελία από την ΟΙΕΛΕ, την ίδια μέρα, την ίδια ώρα, την ίδια στιγμή, δόθηκε εντολή στην αρμόδια Διεύθυνση να ξεκινήσει προκαταρτική έρευνα. Το τι θα βγάλει η έρευνα αυτή με αυτά τα στοιχεία θα το δούμε εδώ. Εγώ θα σας ενημερώσω πάλι για αυτό το θέμα. Άρα, μην μεγαλοποιούμε κάποια θέματα που μπορεί να έχουν ή να μην έχουν βάση, και μέσα σε αυτήν την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της αμφισβήτησης που ξεκινάει από κάποια Μέσα, από κάποιους εκπαιδευτικούς, καθόμαστε εμείς και ρίχνουμε λάδι στη φωτιά.

Ακούστε κάτι: Η σημερινή ηγεσία, όπως και οι άλλες, του Υπουργείου Παιδείας μόνο υπεύθυνα θα κινείται και μετά από έρευνα και με σοβαρές προτάσεις. Με αυτήν τη λογική καταθέτουμε την τροπολογία.

Εδώ είμαστε και σας καλούμε όλους να τη στηρίξετε για το καλό αυτών των παιδιών που εσείς λέτε ότι εμείς τα χωρίζουμε σε τάξεις, ότι αυτού του είδους το Λύκειο είναι ταξικό. Και δεν ξέρω ποιο Λύκειο δεν θα ήταν ταξικό αν ήταν ξεκομμένο και ποια παιδιά θα είχαν τη δυνατότητα να πάνε στα Πανεπιστήμια εάν δεν παρείχαμε την προετοιμασία από το δημόσιο σχολείο σε αυτά τα παιδιά να πάνε.

Κλείνοντας, κύριε Πρόεδρε -για να τελειώνουμε- η Τράπεζα Θεμάτων για εμάς θεωρείται ένας πετυχημένος θεσμός. Και όχι μόνο σε προσωπικό επίπεδο, αλλά με βάση τα στοιχεία. Με αυτήν τη λογική η Τράπεζα Θεμάτων θα συνεχιστεί.

Οι βελτιώσεις του νόμου κατατίθενται με τροπολογία και θα χαρώ πάλι μαζί να συζητήσουμε εδώ τι άλλη βελτίωση μπορεί να θέλετε προς το καλύτερο. Εδώ είμαστε να τα πούμε.

Και τέλος, εμείς επιμένουμε σε ένα στοιχείο, κύριε Πετράκο: Στον μορφωτικό, ανθρωπιστικό χαρακτήρα του Λυκείου. Σε αυτόν επιμένουμε. Και σε συνδυασμό πάντα βέβαια με την προετοιμασία των παιδιών για το Πανεπιστήμιο. Εσείς μπορεί να διαφωνείτε. Δικαίωμά σας είναι να θέλετε να στείλετε τα παιδιά των φτωχών τάξεων να πάνε να σπουδάσουν στο φροντιστήριο.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Θα έρθουμε με τον κύριο Κουράκη στο Υπουργείο να τα συζητήσουμε, για να δείτε ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα.

Πρακτικά Βουλής