Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ ο Ν.4521/2018 “Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις” (Δείτε το ΦΕΚ στο τέλος). Στο Άρθρο 34  ρυθμίζονται ζητήματα αξιολόγησης μαθητών Γενικού Λυκείου

Πέντε αλλαγές στον τρόπο εξέτασης και βαθμολόγησης των μαθητών στο Λύκειο ψηφίστηκαν χθες στη Βουλή με τη μορφή εκπρόθεσμων τροπολογιών στο νόμο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου» εν μέσω της φετινής σχολικής χρονιάς αλλάζουν οι εξής διαδικασίες:

Για πρώτη χρονιά, οι απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ Λυκείου συρρικνώνονται σε μόλις τέσσερα μαθήματα. Οι τελειόφοιτοι θα εξετάζονται σε Μαθηματικά, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Βιολογία και Ιστορία.

Το κάθε μάθημα θα εξετάζεται για ένα δίωρο, πλην του μαθήματος Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, το οποίο θα διαρκεί τρεις ώρες. Ο τρόπος εξέτασης αλλάζει στο εν λόγω μάθημα καθώς, εκτός από την έκθεση και τις λεξιλογικές ασκήσεις, οι μαθητές θα εξετάζονται και σε απόσπασμα κειμένου.

Αλλαγή θα έρθει και στην εξέταση των Αρχαίων της Β’ Λυκείου, όπου έχει προστεθεί στη διδασκαλία και το έργο του Επιτάφιου του Θουκυδίδη. Το υπουργείο Παιδείας στη βαθμολόγηση των μαθητών πριμοδοτεί τις ερμηνευτικές ερωτήσεις, ενώ μειώνει τη μοριοδότηση σε ερωτήσεις γραμματικής και συντακτικού.

Υποχρεωτικές δημιουργικές εργασίες, οι οποίες θα λαμβάνονται υπ’ όψιν στη βαθμολόγηση έχουν από φέτος οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου, οι οποίες θα εκπονούνται κατά τις διδακτικές ώρες των μαθημάτων, τουλάχιστον σε ένα από τα διδασκόμενα αντικείμενα. Στη Γ’ Λυκείου, η δημιουργική εργασία είναι προαιρετική.

Ενα ωριαίο διαγώνισμα το τετράμηνο και απροειδοποίητα τεστ διάρκειας 10-15 λεπτών είναι οι οδηγίες του υπουργείου Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς για τους μαθητές του Λυκείου. Η ηγεσία προχωράει σε ψαλίδι των διαγωνισμάτων στο Λύκειο, αυξάνοντας παράλληλα κατά δύο εβδομάδες τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

 

Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες. Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν πέντε (5) έως δεκαπέντε (15) λεπτά, αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και συμπληρώνουν την αξιολόγηση μέσω προφορικών διαδικασιών. Γίνονται χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων ερωτήσεων, οι οποίες διατυπώνονται από τον διδάσκ ντα. Ο αριθμός των ολιγόλεπτων γραπτών δοκιμασιών αφήνεται στην κρίση του διδάσκοντος.

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα, καλύπτουν περιορισμένης έκτασης ενότητα και γίνονται ύστερα από προειδοποίηση των μαθητών στο τελευταίο μάθημα της ενότητας.

 

Στην Α’ και Β’ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και στην Α’, Β’ και Γ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου διενεργείται σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μία (1) υποχρεωτική ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου. Αν υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα, η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου μπορεί να πραγματοποιηθεί στο δεύτερο τετράμηνο.

Στη Γ’ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στη Δ’ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου στα μαθήματα της Ομάδας Α’ διενεργείται μόνο μία υποχρεωτική ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου. Αν υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα, η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου μπορεί να πραγματοποιηθεί στο δεύτερο τετράμηνο. Στα μαθήματα των υπόλοιπων Ομάδων διενεργούνται δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου με εξαίρεση το μάθημα Φυσική Αγωγή, στο οποίο δεν διενεργείται καμία γραπτή δοκιμασία. Αν υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα, και η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου δεν πραγματοποιηθεί στο πρώτο τετράμηνο, τότε διενεργούνται και οι δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες στο δεύτερο τετράμηνο.

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες πραγματοποιούνται με τον παρακάτω περιορισμό: Δεν πρέπει να διεξάγονται περισσότερες από μια (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και οπωσδήποτε όχι περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.»