Για άλλη μια φορά, η ειδική εκπαίδευση βάλλεται καταιγιστικά από την προχειρότητα και την αποσπασματικότητα των νομοθετικών διατάξεων ενώ θυσιάζεται στο βωμό της απουσίας οικονομικών πόρων, με όποιο ΚΟΣΤΟΣ συνεπάγονται οι ενέργειες αυτές για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και για τις οικογένειές τους.

Εν μέσω Αυγούστου και πριν τις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου, το υπουργείο Παιδείας ξαφνικά θυμάται ότι:

1. Πρέπει να αποκατασταθεί η ισότητα σχετικά με τη στελέχωση των δομών ΕΑΕ.

Ισότητα υπέρ ποιων;;; Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και ας μην κοροϊδευόμαστε. Οι διατάξεις του Ν. 3966/2011, (που όριζαν την μετατροπή των οργανικών σε ΠΕ 61/71), δεν στέρησαν ποτέ και τίποτα, από κανένα συνάδελφο, διότι ΠΟΤΕ δεν εφαρμόστηκαν. Κανένας μόνιμος συνάδελφος δεν έχασε την οργανική του και κανένας ΠΕ 61/71 δεν διορίστηκε ποτέ, ώστε να αποκτήσει οργανική θέση, αφού εδώ και 15 ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΠΟΤΕ ΑΣΕΠ για την ειδική εκπαίδευση. Ποιους αφορά λοιπόν η άνιση και αδικαιολόγητη μεταχείριση;;;;;

2. Οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε θέσεις ΕΑΕ με λιγότερα ή και καθόλου προσόντα, εξυπηρετούν τις ανάγκες των μαθητών και εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία των δομών ΕΑΕ.

Αποσπώνται δηλ. εκπαιδευτικοί, οι οποίοι μπορεί να είναι κάτοχοι σεμιναρίων 400 ωρών ή να έχουν προϋπηρεσία σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή με κάποιο τρόπο να απέκτησαν προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους στις δομές ΕΑΕ. Στην περίπτωση δε, που δεν υπάρχει καμία από τις προηγούμενες προϋποθέσεις, νομιμοποιούνται οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα.

Το εμπόριο των σεμιναρίων των 400 ωρών, επανέρχεται στο προσκήνιο και ετοιμάζει να γνωρίσει δόξες, αυτή τη φορά σε βάρος των μόνιμων συναδέλφων (αφού τα ίδια σεμινάρια δεν αναγνωρίζονται για τους αναπληρωτές ΕΑΕ από το 2010) και να εντείνει τις ανισότητες μεταξύ των μόνιμων εκπαιδευτικών χωρίζοντάς τους σε αυτούς που έχουν να πληρώσουν και σε αυτούς που δεν έχουν ενώ έχει στερήσει ήδη από όλους τους εκπαιδευτικούς το δικαίωμα της ΔΩΡΕΑΝ επιμόρφωσης που τους δίνονταν μέσω της μετεκπαίδευσης στα διδασκαλεία.

Η ενισχυτική διδασκαλία ουδεμία σχέση έχει με την ειδική εκπαίδευση καλοί μου ιθύνοντες. Και όποιοι νομίζουν ότι η ειδική εκπαίδευση σχετίζεται με την ενισχυτική διδασκαλία προέρχονται από κάποιο παράλληλο εκπαιδευτικό σύμπαν…!

Επιπλέον, η στελέχωση των δομών ΕΑΕ με εκπαιδευτικούς χωρίς κανένα προσόν ακολουθεί τη νοοτροπία του «Πέσε στα βαθιά και κολύμπα». Στελεχώνοντας με τέτοιες προϋποθέσεις τις δομές ΕΑΕ, εξυπηρετούμε και καλύπτουμε τις ανάγκες των μαθητών; Πώς ο δάσκαλος θα βοηθήσει το μαθητή του, όταν δεν έχει ιδέα για τις ανάγκες του; Με την επιμόρφωση που θα του προσφέρει το υπουργείο στη λήξη του έτους; Άδικο, για τους μαθητές και τις οικογένειές τους και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Όταν όμως υπάρχουν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί που προέκυψαν από καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, όταν στόχος είναι ο οικονομικός εξορθολογισμός (αφού λεφτά δεν υπάρχουν), όταν στην ατζέντα η κινητικότητα των εργαζομένων αποτελεί στόχο επίτευξης, τέτοιες τροπολογίες είναι το αποτέλεσμα.

Άμεση απόσυρση της τροπολογίας που συνθλίβει μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκπαιδευτικούς ΕΑΕ ΠΕ61 και ΠΕ71. Τα προβλήματα της Ειδικής εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζονται με μεσοβέζικες λύσεις.

Σοφία Κοσμίδη ΠΕ 71, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής