Σοκολατάκια με συναισθήματα. Σοκολατάκια που ανάλογα με την διάθεση του καθενός έχουν αντίστοιχη ονομασία και γεύση. Αυτή είναι η εικονική επιχείρηση που έχουν στήσει μαθητές της Α’ Λυκείου του 3ου ΓΕΛ Αργυρούπολης στο πλαίσιο του προγράμματος του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece και φέρει το όνομα “Choco-luck ”.

Για την «επιχείρησή» τους μίλησαν στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων κάποιοι από τους μαθητές που συμμετέχουν σε αυτήν καθώς κι η υπεύθυνη καθηγήτρια, Ασπασία Κουτσούλη.

«Στα πλαίσια του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας (project ), ήθελα να παρουσιάσω τη λειτουργία μιας επιχείρησης στους μαθητές μου, σε ένα ολόκληρο τμήμα της Α’ Λυκείου. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος το σχολείο συνδέεται με την αγορά εργασίας, καθώς τα παιδιά συμμετέχουν στο πρόγραμμα ενεργά σε ομάδες, παίρνουν αποφάσεις, προτείνουν λύσεις σε προβλήματα που προκύπτουν και ανακαλύπτουν στοιχεία και δυνατότητες που έχουν, τα οποία δεν είχαν καν φανταστεί πριν τη συμμετοχή τους σε αυτό. Αρκετά από αυτά αντιλαμβάνονται και αποφασίζουν το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν μετά τη συμμετοχή τους σε αυτό» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Κουτσούλη.

Η Πετρίνα, μαθήτρια της Α’ Λυκείου, που βρίσκεται στο τμήμα παραγωγής του “Choco-luck’’ αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «είναι διαφορετικό να τα δημιουργείς όλα από την αρχή και να πασχίζεις για την άψογη λειτουργία τους. Έχω συνειδητοποιήσει την αξία της υπευθυνότητας και της συνέπειας που είναι αναγκαίες για την επερχόμενη επιτυχία. Επίσης νιώθω ότι αποκόμισα τη χαρά της δημιουργίας της διαφήμισης, της συσκευασίας των σοκολατένιων γλυκισμάτων και την αναζήτηση των γεύσεων».

Από την πλευρά της η Ζωή, γενική διευθύντρια και διευθύνων σύμβουλος της ‘’Choco-luck’’ σημειώνει ότι «μέσω αυτού του προγράμματος λάβαμε καθοδήγηση και γνώσεις βασισμένες στην επιχειρηματικότητα και διευρύναμε τους ορίζοντές μας στην επιχειρηματική κουλτούρα. Γνωριστήκαμε καλύτερα μεταξύ μας και μάθαμε την πραγματική έννοια της συνεργασίας και της ομαδικότητας για το κοινό όφελος. Επιπλέον μάθαμε πως το σχολείο δεν είναι μόνο υποχρέωση για διάβασμα, αφού μέσα από την δημιουργικότητα λάβαμε μεγάλη χαρά».

Σημαντική συμβολή στην υλοποίηση και στο στήσιμο αυτής της επιχείρησης, όπως επισημαίνουν τόσο οι μαθητές και οι μαθήτριες όσο και η υπεύθυνη καθηγήτρια, είχαν οι εθελοντές κι οι εθελόντριες που συνεργάζονται με το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η κ. Κουτσούλη, «οι υπεύθυνες κα Γλεούδη και κα Παυλίδη ακούραστα απαντούσαν σε τυχόν ερωτήματα που έχουμε, η κα Γιαννέτου μας κατευθύνει στα θέματα δημοσιότητας της εικονικής επιχείρησης(video, διαφημίσεις, άρθρο, τηλεοπτική εκπομπή) και τέλος το στέλεχος – εθελοντής κ. Σαρακηνός Γιάννης , από την ασφαλιστική εταιρία Μetlife που μας βοηθά σημαντικά για την υλοποίηση του προγράμματος με τις πολύτιμες συμβουλές, τις ουσιαστικές ενέργειες, τις χορηγίες του, τη συνεχή παρουσία του και καθοδήγηση σε όλες τις συναντήσεις μας».

Τα σοκολατάκια είναι ένα από τα αγαπημένα γλυκίσματα μικρών και μεγάλων. Τι σημαίνει όμως για τους μαθητές «σοκολατάκια με συναισθήματα»;

«Σοκολατάκια με συναισθήματα για μας σημαίνει έκφραση των ανθρώπων μέσω ενός snack που ο κάθε άνθρωπος αγαπάει. Τα δικά μας προϊόντα συνδυάζουν τον χαρούμενο (Choco-Happy), τον στενοχωρημένο ( Choco-Sad), τον ερωτευμένο (Choco-Love) και φυσικά τους ανθρώπους που νιώθουν ξεχωριστοί. Πιστεύουμε πως είναι μια ιδέα πρωτότυπη στην Ελλάδα και πως το κοινό θα τη λατρέψει. Είναι η ιδέα που θέλει να ευχαριστήσει τον κάθε άνθρωπο (άσχετα το πως νιώθει) και τα κέρδη θα διατεθούν σε φιλανθρωπικό σκοπό», λέει ο Σαχινιάν από το τμήμα μάρκετινγκ.

Με τη σειρά της η Έρρικα, από το τμήμα οικονομικών προσθέτει ότι «κάθε φορά που τρώω ένα γλυκό, έχω την αίσθηση πως η διάθεσή μου αλλάζει και γίνεται καλύτερη κι έτσι νιώθω πολύ πιο ωραία, απ’ ότι πιο πριν. Γι’ αυτό πιστεύω, πως τα σοκολατάκια δε θα έπρεπε να τα τρώμε μόνο όταν δεν είμαστε ψυχολογικά καλά, αλλά σε όλες τις συναισθηματικές φάσεις της ζωής μας».

Τα σοκολατάκια της “Choco-luck” διαφέρουν μεταξύ τους και ως προς το μέγεθος και το περιτύλιγμα και έχουν τρεις βασικές γεύσεις. Το «chocolove» που έχει γεύση σοκολάτα- φράουλα, έχει σχήμα καρδιάς και αποδίδει το συναίσθημα της αγάπης.Το «chocohappy» που έχει γεύση σοκολάτα γάλακτος μπισκότο και αποδίδει το συναίσθημα της χαράς και το «chocosad» που έχει γεύση μαύρης σοκολάτας με ανάμειξη πραλίνας φουντουκιού και αποδίδει το συναίσθημα λύπης.

«Μέσω της συμμετοχής μας στην «chocoluck» μάθαμε να εργαζόμαστε συλλογικά για την επίτευξη των στόχων μας, να φερόμαστε υπεύθυνα και να λαμβάνουμε ωριμότερες αποφάσεις. Ακόμη η δραστηριότητα αυτή θεωρώ πως αποτελεί πολύτιμη ευκαιρία για εμάς, αφού θα μας επηρεάσει θετικά στην επιλογή τομέα σπουδών», υπογραμμίζει από την πλευρά της η Ζωή, ενώ η Πετρίνα συμπληρώνοντας αναφέρει ότι απέκτησε «εμπειρία σχετικά με τη συνεργασία και τις δημόσιες σχέσεις.

Η ευγένεια, η επιχειρηματικότητα και η καινοτομία μετράνε παρά πολύ, όπως και η σωστή διαχείριση του κεφαλαίου και προσωπικού. Όλα αυτά είναι πολύτιμες δεξιότητες που προσφέρονται απλόχερα από το πρόγραμμα ΣΕΝ». Με τη σειρά του ο Σαχινιάν τονίζει ότι κατάφεραν να μάθουν πολλά για την ομαδικότητα, για το τι σημαίνει σκληρή δουλειά, αφιερώνοντας χρόνο από τις ελεύθερες ώρες τους. «Έχουμε αναπτύξει ικανότητες επικοινωνίας και κοινωνικότητας, καθώς συναναστρεφόμαστε με ανθρώπους διαφορετικών κοινωνικών και ηλικιακών τάξεων».

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών μαθητών καθώς όπως επισημαίνει η κ. Κουτσούλη «οι περισσότεροι μαθητές είναι ενθουσιασμένοι με το πρόγραμμα. Έχουν ενεργό ενδιαφέρον για το project, εργάζονται σε ομάδες, φέρνουν συνεχώς καινούργιες και πρωτότυπες ιδέες και προτάσεις , συζητούν, προτείνουν για την βελτίωση της διαδικασίας και του τελικού αποτελέσματος». Ακόμη, όπως αναφέρει η κ. Κουτσούλη στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, «δεν είναι μόνο σημαντικό να δημιουργούνται τέτοιου είδους εγχειρήματα στα σχολεία αλλά και απαραίτητο, καθώς συνδέουν το σχολείο με την αγορά εργασίας, και συγκεκριμένα το χώρο των επιχειρήσεων. Είναι ακριβώς αυτή η διασύνδεση που λείπει από την ελληνική κοινωνία, κάτι που υπάρχει θεσμοθετημένο σε ξένα εκπαιδευτικά συστήματα. Ίσως η οικονομική κρίση να αποτελέσει εφαλτήριο για να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα στο σχολείο και τον εργασιακό χώρο». Επιπλέον, κι οι ίδιοι οι καθηγητές αποκομίζουν πολύ θετικά στοιχεία από τη συμμετοχή τους σε ένα τέτοιο πρόγραμμα καθώς «αποκτούν πολύπλευρες εμπειρίες με τις οποίες, μπορούν να επανατροφοδοτήσουν τη μαθησιακή διαδικασία στοχευμένα και αποτελεσματικά. Τέτοια προγράμματα είναι προκλήσεις και σίγουρα μαθαίνουν όλοι και οι καθηγητές και οι μαθητές με τη συμμετοχή τους. Πολύ σημαντική είναι επίσης και η δυνατότητα πιστοποίησης esp που παρέχει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στους μαθητές που συμμετέχουν», τονίζει καταλήγοντας η κ. Κουτσούλη.

Οι μαθητές στην προσπάθειά τους μάλιστα να προωθήσουν την επιχείρησή τους έφτιαξαν ένα διαφημιστικό σποτ που συμμετέχουν οι ίδιοι.