Σειρά μέτρων για την προώθηση εκπαιδευτικών πολιτικών για την ισότητα των φύλων στην εκπαίδευση, συζητήθηκαν μεταξύ της γ.γ Ισότητας των Φύλων(ΓΓΙΦ), Φωτεινής Κούβελα και του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Γεράσιμου Κουζέλη.

Ειδικά για την εισαγωγή της περιεκτικής σεξουαλικής εκπαίδευσης, η Φ.Κούβελα τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι αποτελεί πάγιο αίτημα της ΓΓΙΦ και επιτακτική ανάγκη η εκπαίδευση των νέων για ζητήματα σχετικά με τις υγιείς διαπροσωπικές σεξουαλικές σχέσεις, την κατανόηση του φύλου ως πολιτισμική και κοινωνική κατασκευή, την έμφυλη βία «με στόχο την πρόληψη και εξάλειψη της έμφυλης βίας, την ενίσχυση του σεβασμού και της αυτοεκτίμησης και την οικοδόμηση υγιών σχέσεων βασισμένων στην αποδοχή, αμοιβαιότητα, την έμφυλη ισότητα».

Συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματέας έθεσε σειρά ζητημάτων στους εκπροσώπους του ΙΕΠ σχετικά με την αναγκαιότητα:

– Ευαισθητοποίησης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις αρχές και τις μεθόδους της αξιοποίησης του φύλου ως αναλυτικό εργαλείο στην εκπαιδευτική πρακτική

– Οριζόντιας ένταξης της οπτικής του φύλου στα νέα προγράμματα σπουδών και γνωστικών αντικειμένων

– Εισαγωγής περιεκτικής σεξουαλικής εκπαίδευσης στην α/θμια και β/θμια εκπ/ση ως διακριτό αντικείμενο

– Της απο κοινού συγκρότησης επιτροπής, σε συνεργασία και με το ΥΠΠΕΘ, με στόχο την διερεύνηση, παρακολούθηση και τροποποίηση προγραμμάτων σπουδών, επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του ΙΕΠ, ενημέρωσε την γ.γ. για μια σειρά σχετικών ενεργειών του ΙΕΠ, ενδεικτικές των οποίων είναι:

– Σύσταση Επιστημονικής Μονάδας στο ΙΕΠ, για θέματα δικαιωμάτων και ισότητας των φύλων,

– Σχεδιασμός της ερευνητικής δραστηριότητας του ΙΕΠ, ώστε να αποτυπώνονται τα έμφυλα χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης.

– Σχεδιασμός του διδακτικού αντικειμένου «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» της Β ́ τάξης του Λυκείου, σύμφωνα με το ευρύτερο πλαίσιο ιστορικής και κοινωνικής προσέγγισης του σύγχρονου κόσμου.

– Σχεδιασμός και εκπόνηση όλων των νέων διδακτικών εγχειριδίων, με έμφαση στη χρήση μη σεξιστικής γλώσσας, όπως στα βιβλία για τα Μαθηματικά της Ε΄ Δημοτικού, τα Αγγλικά Γενικού Λυκείου (1-2), κ.ά.

– Σχεδιασμός πρότασης από το σχολ. έτος 2016 κ. εξ. και υλοποίηση κατά τα σχολικά έτη 2016-17 και 2017-18 στα Γυμνάσια της χώρας, της Θεματικής Εβδομάδας, με τίτλο: «Σώμα και ταυτότητα».

– Ευαισθητοποίηση, μέριμνα και χρήση μη σεξιστικής γλώσσας σε όλα τα επιστημονικά κείμενα και διοικητικά έγγραφα του ΙΕΠ.