Με εκπροσώπους του Δ.Σ. της, εκπροσώπους από ΕΛΜΕ και εκπαιδευτικούς και μαθητές των Διαπολιτισμικών Σχολείων της Αθήνας και του Ελληνικού συναντήθηκε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων .

  1. Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Εκπαιδευτικοί και μαθητές συνομίλησαν εκτεταμένα με την Υφυπουργό παρουσιάζοντας μια σειρά από δυσκολίες και ζητήματα προς επίλυση. Η Υφυπουργός άκουσε με προσοχή τα αιτήματα και δεσμεύθηκε να οργανώσει μια νέα συνάντηση, αποκλειστικά και μόνο για το θέμα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, καθώς και εκπροσώπων των υπόλοιπων διαπολιτισμικών σχολείων της χώρας.

Στο πλαίσιο της συζήτησης, η Υφυπουργός ανακοίνωσε πως το αμέσως επόμενο διάστημα, τα σχολεία και οι δομές θα ενισχυθούν με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, ενώ στο κρίσιμο ζήτημα της μετάφρασης και διερμηνείας τόνισε τις αυξημένες ανάγκες που αντιμετωπίζει η Πολιτεία σε όλα τα επίπεδα. Για το λόγο αυτό, τα συναρμόδια Υπουργεία μελετούν τη δημιουργία επαγγέλματος με τίτλο «Διαπολιτισμικός Μεσολαβητής».

Επίσης, όσον αφορά το αίτημα των εκπαιδευτικών για έκδοση Ατομικών Δελτίων Υγείας Μαθητών, σημειώθηκε ότι μπορεί να διευκολυνθεί κεντρικά η παροχή τους, προκειμένου να λυθούν τα προβλήματα που δημιουργούνται.

  1. Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Η Ομοσπονδία των Εκπαιδευτικών έθεσε επίσης το ζήτημα της κάλυψης των κενών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Η Υφυπουργός από μεριάς της ανέφερε πως για το σχολικό έτος 2018-2019 έχουν ήδη προσληφθεί 9.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ενώ αναμένεται να ανακοινωθεί από τον Υπουργό Κώστα Γαβρόγλου το σύστημα των 4.500 μόνιμων διορισμών εντός του έτους.

Επιπλέον, η κ. Τζούφη σημείωσε ότι με διάταξη στο νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τακτοποιείται μια χρόνια εκκρεμότητα, αφού ορίζονται οι αναθέσεις στα Τμήματα Ένταξης Γυμνασίων και Λυκείων, ως ένα σημαντικό βήμα για τον καθορισμό οργανικών θέσεων.

Η Υφυπουργός αναγνώρισε τα προβλήματα που υπάρχουν στη στελέχωση της Παράλληλης Στήριξης, τονίζοντας πως οι ανάγκες έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Ανέφερε ωστόσο, πως το Υπουργείο αναζητά άμεση λύση για την κάλυψη των απαιτούμενων αναγκών.

  1. Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο Εξωτερικό

Παρόμοιο ζήτημα έθεσε η Ομοσπονδία για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των σχολείων και των ΤΕΓ στο εξωτερικό. Η κυρία Τζούφη παρουσίασε τα σχετικά στοιχεία που αποτυπώνουν πως για το σχολικό έτος 2018-2019 έχει καλυφθεί το 80% των κενών που δήλωσαν οι Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού.

Ικανοποίηση εκφράστηκε από όλες τις πλευρές για την έγκαιρη απόσπαση των εκπαιδευτικών και την ομαλή έναρξη του σχολικού έτους, καθώς και για την απόφαση σύστασης νέου Συντονιστικού Γραφείου Εκπαίδευσης με έδρα το Βουκουρέστι, στοχεύοντας στην καλύτερη εκπαιδευτική και διοικητική οργάνωσης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στην περιοχή των Βαλκανίων.

Αναφορικά με τις κρίσεις των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, τονίστηκε πως εντός των επόμενων ημερών θα δημοσιευθεί ρυθμιστική απόφαση με τα κριτήρια κρίσης και επιλογής, καθώς και ότι θα υπάρξει δημόσια προκήρυξη για την πλήρωση των συγκεκριμένων θέσεων.

  1. Επαγγελματική Εκπαίδευση

Στη συνέχεια, η συζήτηση μεταφέρθηκε σε θέματα που αφορούν στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, όπου τέθηκαν ζητήματα σχετικά με την έγκριση ολιγομελών τμημάτων, την στελέχωση των σχολείων και την ανταπόκριση στο θεσμό του «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας».

Η Υφυπουργός υπογράμμισε πως φέτος αναγνωρίστηκαν εγκαίρως εκατοντάδες ολιγομελή τμήματα, ενώ έγιναν και συμπληρωματικές, διορθωτικές αναγνωρίσεις με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ο τελικός αριθμός ολιγομελών τμημάτων έχει αγγίξει τα 1.500 σε όλη την χώρα.

Επίσης, τονίστηκε πως ο αριθμός των μαθητών/τριών αυξήθηκε αισθητά τόσο στα ημερήσια, όσο και στα εσπερινά ΕΠΑΛ, ενώ τις επόμενες ημέρες επίκεινται νέες προσλήψεις αναπληρωτών στα Επαγγελματικά Λύκεια. Τέλος, έγινε αναφορά στην μαθητεία του Υπουργείου Παιδείας, με τις εγγραφές να αυξάνονται φέτος κατά 33% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ξεπερνώντας τις 4.000.