Στο συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα Εκπαίδευσης και Νεολαίας συμμετείχε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη και ο Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς Παυσανίας Παπαγεωργίου.

Θεματική Νεολαίας
Το Συμβούλιο Υπουργών των κρατών-μελών υιοθέτησε την πρόταση που αφορά στον Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Σώματος Αλληλεγγύης (ΕΣΑ), στοχεύοντας στην διευρυμένη συμμετοχή των νέων της Ευρώπης σε προγράμματα εθελοντισμού και αλληλεγγύης. Σημειώνεται πως το ΕΣΑ είναι έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προσφέρει εμπειρίες, συνεισφέρει στη ανάπτυξη δεξιοτήτων των νέων και παρέχει υπηρεσίες σε μια σειρά από τομείς, όπως στην ένταξη μειονοτικών ομάδων, στην υποδοχή και ένταξη προσφύγων και μεταναστών, στην πρόληψη καταστροφών, στην προστασία της φύσης και την απασχόληση.

Στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς Παυσανίας Παπαγεωργίου αναφέρθηκε στην Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη Νεολαία, τονίζοντας ότι:

«απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή της έκβαση αποτελεί η ύπαρξη ενός κεντρικού οράματος, του κοινού Ευρωπαϊκού Οράματος της ειρήνης και του σεβασμού μεταξύ των λαών της Ευρώπης, της αλληλεγγύης, των ίσων ευκαιριών σε κάθε νέο άνθρωπο που βρίσκεται στην επικράτειά της. Η αναγέννηση αυτού του οράματος είναι η εγγύηση ότι οι πολιτικές θα βρουν εφαρμογή σε όλα τα επίπεδα».
Τέλος, επισήμανε πως η Εθνική Στρατηγική για τη Νεολαία, που πρόσφατα ολοκληρώθηκε στη χώρα μας, συμβαδίζει με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής και αποτελεί προϊόν μακράς διαβούλευσης με τους νέους και τις νέες και τους φορείς που δραστηριοποιούνται με τη νεολαία.

Θεματική Παιδείας
Η χώρα μας χαιρέτισε το διπλασιασμό του προϋπολογισμού του νέου Erasmus+, το οποίο αποτελεί πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη στήριξη της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού. Η Υφυπουργός Παιδείας ανέφερε πως:
«η συμπερίληψη στο πρόγραμμα όσων έχουν λιγότερες ευκαιρίας για μόρφωση, αλλά και αυτών που δεν έχουν επωφεληθεί στο παρελθόν, αποτελεί βασική μας επιδίωξη».

Στη συζήτηση για την αυτόματη αμοιβαία αναγνώριση τίτλων σπουδών η χώρα μας εξέφρασε τις επιφυλάξεις της, υπογραμμίζοντας πως την ευθύνη πιστοποίησης των τίτλων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρέπει να την έχουν οι αρχές της χώρας που προσφέρεται η διδασκαλία, ενώ για franchised προγράμματα απουσιάζει ένα από κοινού συμφωνημένο πλαίσιο ρυθμίσεων, με αποτέλεσμα να τελούν συχνά εκτός μηχανισμού εποπτείας.
Η Υφυπουργός Παιδείας τοποθετήθηκε επίσης για τον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης και τους στόχους που τίθενται μέχρι το 2025. Πιο συγκεκριμένα:

«η συνέχεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στη βάση των κοινών δημοκρατικών αξιών και αρχών, συναρτάται από την ανάγκη να αποκτήσουν οι ευρωπαίοι πολίτες επίγνωση του ανήκειν στην ευρύτερη κοινότητα. Η εκπαίδευση αποτελεί προνομιακό χώρο απόκτησης της συγκεκριμένης επίγνωσης από τους νέους και τις νέες. Ειδικά σήμερα, είναι επιτακτικό να ανταλλάξουμε ιδέες και καλές πρακτικές, οι οποίες θα βοηθήσουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων να αποτελέσουν ενεργές κοινότητες δημοκρατίας, διαλόγου, συνεργασίας και συναπόφασης».
Τέλος, η Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε την ανάγκη να συμφωνηθεί ένα σαφές πλαίσιο για το νέο Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων:
«είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί πως κανένα κράτος-μέλος δεν θα αποκλειστεί από τον θεσμό και τουλάχιστον ένα δημόσιο πανεπιστήμιο από κάθε χώρα θα συμμετάσχει. Θεωρούμε απαραίτητο τα Δίκτυα των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων να αγκαλιάσουν όλο το φάσμα των επιστημών, ώστε να υπάρχει διαθέσιμος χώρος για τις ανθρωπιστικές, τις κοινωνικές, τις οικονομικές, τις φυσικές και λοιπές επιστήμες».