“Εκφράζουμε την πλήρη διαφωνία μας με την εξαγγελλόμενη αλλαγή και, κυρίως, συμμεριζόμαστε τον προβληματισμό για μια απόφαση που, σε συνδυασμό με προηγούμενες αλλαγές, αποδυναμώνει τη θέση και τον ρόλο της αρχαιογνωστικής, και γενικότερα της ανθρωπιστικής, παιδείας στο πρόγραμμα της Μέσης Εκπαίδευσης”, αναφέρεται σε ψήφισμα που εξέδωσε το Τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ, με αφορμή την κατάργηση του μαθήματος των ως εξεταζόμενου μαθήματος στις εξετάσεις που εξήγγειλε ο Υπουργός Παιδείας.

“Ειδικότερα για τα Λατινικά, δεν επιθυμούμε σήμερα να καταλογίσουμε λεπτομερώς ευθύνες για τους λόγους που οδήγησαν βαθμιαία στην απληροφόρητη και αστόχαστη απαξίωσή τους ως διδακτικού αντικειμένου, θα επισημάνουμε όμως ότι στην περίπτωση αυτή δεν ισχύει το “μαζί τα απαξιώσαμε”. Προθέσεις και κινήσεις για βελτίωση των σχετικών σχολικών εγχειριδίων έγιναν απλώς και μόνον για να ακυρωθούν εν τη γενέσει τους, σύγχρονα εγχειρίδια ικανά να εξάψουν με γόνιμο τρόπο το ενδιαφέρον των μαθητών του Γυμνασίου και του Λυκείου κυκλοφορούν εδώ και λίγα χρόνια, μάχιμοι και πολύπειροι φιλόλογοι της Μέσης και της Ανωτάτης Εκπαίδευσης υπήρξαν και υπάρχουν πρόθυμοι να αναλάβουν τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας του μαθήματος”, αναφέρεται στο ψήφισμα.

Διευκρινίζεται, δε, ότι “το Τμήμα Φιλολογίας του είναι διαθέσιμο να συμμετάσχει στον σχετικό διάλογο με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και έτοιμο να καταθέσει τις δικές του προτάσεις στην προοπτική διαφύλαξης των Λατινικών ως πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος”.