Δύο χρόνια «νέο» και έχουν καταργηθεί οι μισές ειδικότητες – Καταργείται η Γ’ Μηχανολόγων & Γ’ Ηλεκτρολόγων στο ΕΠΑΛ Μεγάρων

ΠΕΤΕΕΜ -ΤΕ

Δεν εγγράφουν στη Γ’ ΕΠΑΛ σε άλλη ειδικότητα του ίδιου τομέα παλαιούς πτυχιούχους!

ετά τον αφανισμό της αγροτικής οικονομίας καθώς και της βιομηχανικής παραγωγής στη χώρα μας, με τα μνημόνια και την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, οι κυβερνήσεις υλοποιούν και επιβάλουν τον στρατηγικό στόχο που είναι οι περικοπές με τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα με τον άμεσο «στραγγαλισμό» της δημόσιας ΤΕΕ. Επιβάλλοντας τη μαθητεία και διάφορες δομές κατάρτισης fast drake, χωρίς στέρεες τεχνικές γνώσεις και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, αλλάζοντας έτσι το τοπίο και στις εργασιακές σχέσεις στη συνάχια.

Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο παιδείας προκειμένου να μειώσει το λειτουργικό κόστος των εκπαίδευσης κατά 50%, ανέλαβε ένα δύσκολο έργο, όπως αυτό της συρρίκνωσης των εκπαιδευτικών δομών βάζοντας αρχικά λουκέτο στα ΕΠΑΛ. Με τις ηλεκτρονικές εγγραφές, περιορίζουν τις δυνατότητες στους μαθητές να φοιτήσουν στην ειδικότητα που έχουν αρχικά επιλέξει, αφού κλείνουν τομείς και ειδικότητες μέσα στο καλοκαίρι, που τα σχολεία είναι κλειστά. Είναι γνωστό σε όλους μας πόσοι μαθητές «χάθηκαν» και θέσεις καθηγητών από την κατάργηση των διαφόρων τομέων της Β΄ ΕΠΑΛ για κάθε ειδικότητα που λειτουργούσαν πριν το ν. 4386/2016 (Α΄83), με την συγκέντρωση όλων αυτών σε ένα τμήμα αντί των ξεχωριστών τμημάτων κάθε ειδικότητας. Η κοινή τάξη – τομέα στη Β’ ΕΠΑΛ δεν έγινε για την καλύτερη και πληρέστερη τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση των αυριανών μεσαίων επαγγελματικών στελεχών ,αλλά  για τη μείωση του λειτουργικού και μισθολογικού κόστους (προαπαιτούμενο 3ου μνημονίου) στην εκπαίδευση.

Η εμπειρία των μάχιμων εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ στα δύο αυτά χρόνια που εφαρμόζεται το «νέο» πρόγραμμα στα ΕΠΑΛ λέει ότι ο περιορισμένος διδακτικός χρόνος επαγγελματικής εκπαίδευσης στην ειδικότητα μόνο στη Γ’ ΕΠΑΛ δεν επαρκεί, σε σχέση με τις απαιτήσεις των τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων και ειδικεύσεων για την απόκτηση επαγγελματικών εμπειριών των μαθητών στις ειδικότητες, που απαιτούνται για την πιστοποιήσει κάποιου ως τεχνικού ειδικότητας.

Αντί το ΙΕΠ και το υπουργείο παιδείας γιατί δεν ενημερώνουν για την πορεία του «νέου» ΕΠΑΛ, και δεν αντιμετωπίζουν τις αιτίες (υπογεννητικότητα, οικονομικά, κοινωνικά, απασχόλιση κ.α.) της μείωση του μαθητικού δυναμικού, κυρίως στις ειδικότητες τεχνικών εφαρμογών της βιομηχανικής παραγωγής, και έχουν «εξαπολύσει» ένα ανελέητο κυνηγητό κατά των δήθεν «ολιγομελών τμημάτων». Γιατί δεν μειώνεται ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα και στα εργαστήρια στα ΕΠΛ, που το ίδιο το υπουργείο καθόρισε όχι με παιδαγωγικά κριτήρια, και με δεδομένα έξω και πέρα από τα σημερινά που επικρατούν σε αυτά τα σχολεία, χωρίς να υπάρχει καμία κοινωνική κ.λ.π. μέριμνα για τους μαθητές και κάθε χρονιά να εκδίδονται αποφάσεις καταργήσεων τομέων και ειδικοτήτων με καθαρά οικονομικά κριτήρια. Αντίθετα βλέπουμε η έγκριση λειτουργίας τμημάτων και ειδικοτήτων να περνά από τις «μυλόπετρες» της γραφειοκρατίας, που στις περισσότερες περιπτώσεις να απορρίπτονται δημιουργώντας ανασφάλεια, αβεβαιότητα και  «πανικό» στους συναδέλφους, για τη συνέχεια της εργασία τους.

Το όλο εγχείρημα που έχει «στηθεί» με τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις στα ΕΠΑΛ φανερώνει και μια «συγκαλυμμένη» έλλειψη εμπιστοσύνης προς τα ΕΠΑΛ, όπου την ευθύνη συγκρότησης των τμημάτων, αρμοδιότητα την οποία ουσιαστικά είχαν οι Σύλλογοι διδασκόντων αφαίρεσε το υπουργείο, από όλους και την κράτησε κεντρικά υποβιβάζοντας θεσμικά τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Στην υπηρεσιακή διαδικασία δεν υπάρχει πλέον η λέξη «αναβάθμιση της ΤΕΕ», αυτό που ακούγεται καθημερινά είναι το “κόψιμο” τομέων – ειδικοτήτων και συγχωνεύσεων τμημάτων. Στα ΕΠΑΛ που κλείνουν την ειδικότητα στη Γ’ Τάξη και διώχνουν τους μαθητές, ταυτόχρονα  οδηγούν σε οριστικό κλείσιμο με έμμεσο τρόπο το ίδιο το ΕΠΑΛ, αδιαφορώντας για τα παιδιά και την υποβάθμιση της κάθε περιοχής!

Παραδείγματα υπάρχουν πολλά, τελευταίο είναι και το κλείσιμο για το σχολικό έτος 2018-2019 της Γ’ τάξης Μηχανολόγων και  Γ’ Ηλεκτρολόγων του ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΡΩΝ με απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης Αττικής. Αξίζει δε να αναφέρουμε ότι από φέτος το ΕΚ Μεγάρων εγκαταστάθηκε σε νεόδμητο  δημόσιο διδακτήριο με ΣΔΙΤ, που είναι εκτός των άλλων ένα επιπλέον κίνητρο για τα παιδιά της περιοχής να επιλέξουν το σχολείο αυτό.

Άποψή μας είναι ότιη αναβάθμιση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης δεν γίνεται με περιοριστικούς όρους και εμπόδια στις εγγραφές μαθητών και την απρόσκοπτη λειτουργίας όλων των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ. Δεν νοείται να μην μπορούν να εγγραφούν κάτοχοι πτυχίου ΕΠΑ.Λ. του ν.3475/2006 (Α΄146)), σε οποιαδήποτε ειδικότητα του ίδιου τομέα στη Γ’ τάξη του ν. 4386/2016 (Α΄83), εκτός ελαχίστων περιπτώσεων και να τους γυρίζουν πίσω στη Β’ ΕΠΑΛ, για να διδαχθούν λέει τα ίδια μαθήματα που ήδη έχουν διδαχθεί με διάφορες νομικίστικες δικαιολογίας, αδιαφορώντας για το μέλλον και τον πολύτιμο χρόνο των παιδιών στη σημερινή οικονομική συγκυρία.   

Για το συγκεκριμένο θέμα της φοίτησης των αποφοίτων-πτυχιούχων στη Γ’ ΕΠΑΛ σε ειδικότητα του ίδιου τομέα ζητάμε να δόθηκε η δυνατότητα σε όλους αυτούς τους μαθητές που θέλουν να εγγραφούν, οι μαθητές αυτοί να μπορούν να εγγράφονται στα λειτουργούντα τμήματα ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2018-2019,  ακολουθώντας τη διαδικασία της συνδιδασκαλίας μαθημάτων, σύμφωνα  με την παρ. 19 του άρθρου 46 του ν. 4186/2013 (Α’193) – Δείτε τον συνοδευτικό ενδεικτικό πίνακα αλληλουχίας ειδικοτήτων τομέων

Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αφουγκραστεί τις ανάγκες των μαθητών της Τεχνικής Εκπαίδευσης και να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων αυτών, που δυσκολεύουν στην άσκηση του καθήκοντος τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ.

            Ζητάμε άμεσα:  

  1. Να μην κλείσει κανένα ολιγομελές τμήμα ειδικότητας της Γ’  τάξης  σε κανένα ΕΠΑΛ 
  2. Οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ να συνεχιστούν έως 20 Σεπτεμβρίου
  3. Να επανέλθουν οι τομείς κατά ειδικότητα στη Β’ τάξη ΕΠΑΛ
  4. Να ιδρυθούν νέες ειδικότητες στα ΤΕΕ που να ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις της αγοράς (για το θέμα αυτό θα καταθέσουμε συνολική πρόταση)
  5. Στα Γενικά Λύκεια πρέπει να υπάρξει Ομάδα Προσανατολισμού καθαρά «τεχνολογικής κατεύθυνσης» που να περιλαμβάνει εργαστηριακή εξάσκηση (σε ομάδες λυκείων) στα πλαίσια της σύνδεσης θεωρίας και πράξης και των νέων δεδομένων μετά τις συγχωνεύσεις των ΑΕΙ με ΑΤΕΙ, όπου οι δεξιότητες κάθε ειδικότητας είναι προαπαιτούμενες πλέον.

  ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΤΕΕΜ 

     Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                      Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

         ΚΩΣΤΑΣ    ΚΟΡΔΑΤΟΣ                             ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΚΚΟΤΟΣ


ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΙ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ – ΕΝΣΩΜΑΤΟΜΕΝΟ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

ΕΓΓΡΑΦΕΣ – ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ – ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (ΕΠΑΛ)

(Απόσπασμα από ΦΕΚ 2075/2017)

Αριθμ. Φ1α/98933/Δ4
Εγγραφές – Μετεγγραφές μαθητών/τριών στα Επαγγελματικά Λύκεια.

ΠΡΟΤΑΣΗ με Ενδεικτικές αντιστοιχίες ειδικοτήτων τομέων ΕΠΑΛ στον Πίνακα ΙΙ

ΚΑΤΟΧΟΙ ΠΤΥΧΙΟΥ ΕΠΑ.Λ. ν.3475/2006 (Α΄146)

Γ΄ ΕΠΑ.Λ. ν.4386/2016 (Α΄83)

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑ ΤΟΜΕΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑ ΤΟΜΕΑ

Κάτοχοι Πτυχίου ΕΠΑ.Λ.

Εγγράφονται στη Γ΄τάξη σε άλλη ειδικότητα ως εξής:

Κύκλος: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ

 
Τομέας: ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ Τομέας: ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού
Μηχανικών Αεροσκαφών
Ναυτικού Μηχανικού
Θερμικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
Ψυκτικών Εγκαταστάσεων και Κλιματισμού Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεν και Κατασκευών
Οχημάτων
Μηχανικών Αεροσκαφών
Θερμικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
Τεχνικός Οχημάτων Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού
Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών
Μηχανικών Αεροσκαφών
Θερμικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
Ναυτικού Μηχανικού
Ναυτικού Μηχανικού Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού
Τεχνικός Οχημάτων
Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών
Θερμικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
Μηχανικών Αεροσκαφών Οχημάτων
Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών
Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού
Θερμικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
 
 
 
Τομέας: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ Τομέας: ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών  Συστημάτων και Δικτύων Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκατατάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
Ηλεκτρονικών Συστημάτων Επικοινωνιών Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκατατάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών

Κύκλος: ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

 
Τομέας: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Τομέας: ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων
Υπαλλήλων Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών
Τομέας: ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ Τομέας: ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΥΕΞΙΑΣ
Βοηθών Νοσηλευτών Βοηθός Ιατρικών – Βιολογικών Εργαστηρίων
ΒοηθόςΒρεφονηπιοκόμων
Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων Βοηθός Νοσηλευτή
Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων Βοηθός Νοσηλευτή
Βοηθός Ιατρικών – Βιολογικών Εργαστηρίων
Τομέας: ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Τομέας: ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ, ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Τεχνολογίας και Ελέγχου Τροφίμων Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής
Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής
 Έργων Τοπίου και Περιβάλλοντος Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής
Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής
Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών
Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής
Σύγχρονης Επιχειρηματικής Γεωργίας Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών
Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής