Έξι προτάσεις για την των και το τέλος των διακρίσεων στην εκπαίδευση, παρουσίασε η επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, μιλώντας το πρωί σε εκδήλωση της ΓΣΕΕ και της Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμΕΑ) με θέμα «Μεγέθη Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης: Διακρίσεις και Ανισότητες».

Όπως είπε η κ. Γεννηματά, η κυβέρνηση, όχι μόνο επιβάρυνε την οικονομία με 200 δισ και φόρτωσε στον λαό το τρίτο επαχθέστερο μνημόνιο, αλλά διαπραγματεύεται νέες δεσμεύσεις και μέτρα που αμφισβητούν ακόμα και πολιτικές που αποτελούν κατακτήσεις του αναπηρικού κινήματος.

«Εμείς επαγγελλόμαστε μια άλλη πολιτική» ανέφερε η επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής και εξήγησε: «Η προοδευτική διακυβέρνηση του τόπου, όπως την οραματιζόμαστε και τη σχεδιάζουμε, επιβάλλει τη λήψη θετικών μέτρων για τα άτομα με αναπηρία, σε όλες ανεξαρτήτως τις πολιτικές που εκπονεί και εφαρμόζει η κυβέρνηση, η αυτοδιοίκηση, οι δημόσιοι οργανισμοί, όλα τα διοικητικά όργανα και Αρχές» συμπλήρωσε.

Όσον αφορά την εκπαίδευση, η Φώφη Γεννηματά τόνισε ότι στόχος του Κινήματος Αλλαγής είναι «ένα σχολείο για όλους» και παρουσίασε έξι προτάσεις για την εκπαίδευση των ΑμΕΑ:

1. Για την ειδική Αγωγή – Αυξάνονται οι δομές, αναδιοργανώνονται και αυξάνονται τα τμήματα ένταξης, που λειτουργούν ως ειδικές τάξεις, ενισχύονται με προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού.

2. Για τον θεσμό της παράλληλης στήριξης, έναν θεσμό ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς – Εξορθολογισμός, ώστε να καλύψει το σύνολο των αναγκών των οικογενειών που έχουν ως μέλη τους μαθητές με αναπηρία. Καθώς και προσλήψεις εκπαιδευτικών. Όχι μόνο για τον μαθητή που χρήζει παράλληλης στήριξης, αλλά και για το τμήμα που φοιτά ο μαθητής.

3. Για τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης – Ιδρύονται όσα επιπλέον απαιτούνται.

4. Για τις υποστηρικτικές δομές και προγράμματα – Ενισχύονται (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη) και στην προσαρμογή των εκπαιδευτικών υλικών, για να επιτευχθεί η δημιουργία του νέου σχολείου, ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

5. Για τους εκπαιδευτικούς – Ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

6. Για την προσβασιμότητα – Δίνεται βάρος στην αποκατάστασή της, στο σύνολο των εκπαιδευτικών μονάδων όλων των βαθμίδων.