Ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ

Νεκτάριου Κορδή

Θέμα: Αιτήσεις απόσπασης

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Δημοσιεύτηκε στις 20/06/14 με αρ. πρωτ. 95305/Γ6 η εγκύκλιος αποσπάσεων για το διδακτικό έτος 2014-2015. Στο ενημερωτικό που ακολουθεί αποκωδικοποιούμε κάποια σημεία της εγκυκλίου:

Α.ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

1. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ

1.1. Η αίτηση από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ θα υποβληθεί μέσω του ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης αιτήσεων αποσπάσεων στην π λ η σ ι έ σ τ ε ρ η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανάλογα με τη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός, όπου θα κατατεθούν και τα δικαιολογητικά.

Το έντυπο της αίτησης απόσπασης που θα συμπληρώσουν οι εκπαιδευτικοί επισυνάπτεται.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Προθεσμία υποβολής αιτήσεων από 20-06-2014 μέχρι 25-06-2014. Η προθεσμία αυτή είναι αποκλειστική και ουδεμία παράταση θα δοθεί.

1.2. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουν υπόψη τους κατά την υποβολή της αίτησης ότι:

α) Η αίτησή τους θα καταχωρισθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα κατά την υποβολή της και οι ίδιοι θα παραλάβουν επικυρωμένο αντίγραφό της, θεωρημένο από το Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης ή από τον αρμόδιο υπάλληλο στον οποίο έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα αυτό, το οποίο και θα προσυπογράφουν, αφού πρώτα ελέγξουν και οι ίδιοι την ορθότητα των καταχωρισμένων στοιχείων και κυρίως των προσόντων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και των κριτηρίων απόσπασης.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ενστάσεις για παράλειψη καταχώρισης προσόντων στην ΕΑΕ και κριτηρίων απόσπασης στην εκτυπωμένη αίτηση που θα υπογράψει ο εκπαιδευτικός δε θα γίνονται δεκτές.

β) Τα στοιχεία που δηλώνονται στην αίτηση απόσπασης έχουν την έννοια της υπεύθυνης δήλωσης, με βάση τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του ν. 1599/1986 και ψευδής

δήλωση συνεπάγεται κυρώσεις που προβλέπονται από την παράγραφο 6 του άρθρου 22 του ίδιου νόμου.

γ) Η αίτησή τους θα πρέπει να συνοδεύεται από τα απαραίτητα επίσημα αποδεικτικά στοιχεία των προσόντων ΕΑΕ και κριτηρίων ή των λόγων απόσπασης τους οποίους επικαλούνται, όπως αυτά αναλυτικά αναφέρονται παρακάτω.

δ) Για τις αποσπάσεις από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μέχρι και ΠΕΝΤΕ προτιμήσεις ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ αντίστοιχα.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η αίτηση που θα υποβληθεί με την παρούσα εγκύκλιο

  1. Από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ, δεν θα εξετάζεται στην περίπτωση που ικανοποιηθεί τυχόν αίτηση που υποβλήθηκε από τους εκπαιδευτικούς με τη διαδικασία της εγκυκλίου για φορέα ή υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ.
  2. Εφόσον ικανοποιηθεί αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικών από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ, δεν θα εξετάζονται αιτήσεις απόσπασης που έχουν υποβληθεί με τη διαδικασία εγκυκλίου σε ΚΕΔΔΥ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Εκκλησιαστικά σχολεία ή από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.
  3. Εφόσον ικανοποιηθεί αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικών σε ΚΕΔΔΥ, δεν θα εξετάζεται η αίτησή του σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.

ε) Μετά την υποβολή των αιτήσεων δεν θα γίνονται δεκτές τροποποιήσεις (προσθήκες ή διαγραφές) των ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ απόσπασης.

στ) Ανάκληση της αίτησης απόσπασης δεν θα γίνεται δεκτή, εκτός εάν οι λόγοι τους οποίους επικαλείται ο εκπαιδευτικός έχουν προκύψει μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της αίτησης.

ζ) Να συμπληρωθούν οπωσδήποτε στην αίτηση τα πεδία που αφορούν στην επικοινωνία της υπηρεσίας με τον εκπ/κό (σταθερό και κινητό τηλέφωνο καθώς και e-mail).

2. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΚΕΔΔΥ

Α. ΓΕΝΙΚΑ:

Δικαίωμα υποβολής αίτησης για απόσπαση σε ΚΕΔΔΥ, έχουν οι εκπαιδευτικοί Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζονται από τις διατάξεις των άρθρων 12 και 21 του Ν. 3699/2008 (ΦΕΚ τ.Α΄ 199) με την επιφύλαξη του Κεφαλαίου Α’ (Νομικό πλαίσιο).

Β. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ:

Όσοι έχουν τα παραπάνω προσόντα θα πρέπει μέχρι την καταληκτική προθεσμία, να υποβάλουν αίτηση συμπληρώνοντας το ειδικό συνημμένο έντυπο (όχι ηλεκτρονικά) στην π λ η σ ι έ σ τ ε ρ η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανάλογα με τη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός, όπου θα κατατεθούν και τα δικαιολογητικά ή στο ΚΕΔΔΥ της οργανικής τους θέσης. Στη συνέχεια οι αιτήσεις αυτές θα αποσταλούν, από τις υπηρεσίες στις οποίες υποβλήθηκαν, στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Β’ Προσωπικού του ΥΠΑΙΘ, το αργότερο μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων απόσπασης. Η αίτηση αυτή θα συνοδεύεται από αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα και επίσημα έγγραφα (επικυρωμένα αντίγραφα) για την απόδειξη των απαιτούμενων προσόντων. Σημειώνεται ότι κανένας τίτλος σπουδών δε θα λαμβάνεται υπόψη εάν δεν είναι επικυρωμένος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε καμία περίπτωση η αίτηση δεν θα υποβάλλεται απευθείας από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ή στο ΚΕΔΔΥ στο οποίο ενδιαφέρονται να αποσπαστούν.

Υπενθυμίζεται στους εκπαιδευτικούς ότι τα στοιχεία που δηλώνονται στην αίτηση απόσπασης, έχουν την έννοια της υπεύθυνης δήλωσης, με βάση τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του Ν.1599/86 (ΦΕΚ 75Α΄) και ψευδής δήλωση συνεπάγεται κυρώσεις που προβλέπονται από την παράγραφο 6 του άρθρου 22 του παραπάνω νόμου.

Ø Οι εκπ/κοί οι οποίοι εκτός από απόσπαση σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ επιθυμούν απόσπαση σε ΚΕΔΔΥ θα συμπληρώσουν επιπλέον και το έντυπο απόσπασης σε ΚΕΔΔΥ με δικαίωμα δήλωσης προτιμήσεων μέχρι 5 ΚΕΔΔΥ. Εάν για έναν εκπαιδευτικό ικανοποιηθεί αίτηση απόσπασης σε ΚΕΔΔΥ, στη συνέχεια δεν εξετάζεται η αίτησή του για απόσπαση σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ. Οι Διευθύνσεις και τα ΚΕΔΔΥ της χώρας θα πρέπει να ελέγχουν τα δικαιολογητικά και να δέχονται μόνο τις αιτήσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις.

Ø Μετά τον έλεγχο για την ορθότητα των δηλουμένων από τους εκπαιδευτικούς υπηρεσιακών στοιχείων καθώς και αν οι ενδιαφερόμενοι εκπ/κοί θεμελιώνουν δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης, θα διαβιβαστεί στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής, Τμήμα Β΄ 5 Προσωπικού ΥΠΑΙΘ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των υποβληθεισών αιτήσεων μαζί με τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά.

Γ. ΔΙΚΑΙΩΜΑ-ΚΩΛΥΜΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ έχουν οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι διαθέτουν τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 20, παρ. 1.3 και του άρθρου 21, παρ. 1 και 3 του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199/τ.Α΄) προσόντα και συγκεκριμένα :

1) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΑΕ, ή στη σχολική ψυχολογία ή στην Ειδική Φυσική Αγωγή (για τον κλάδο ΠΕ11).

2) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ, ή στη σχολική ψυχολογία ή στην Ειδική Φυσική Αγωγή (για τον κλάδο ΠΕ11).

3) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου και αντίστοιχου τίτλου της αλλοδαπής,

4) είναι κάτοχοι πτυχίου Παιδαγωγικού Τμήματος ΕΑΕ, δηλαδή Πτυχίου Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με αντικείμενο την ειδική προσχολική αγωγή ή Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Νηπιαγωγών και Πτυχίου Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων ή Τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία. Επιπλέον στη κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται οι κάτοχοι πτυχίου ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένου ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίου της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα την «ΕΑΕ» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή-Θεραπευτική Γυμναστική» ή την «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία»,

5) είναι εκπαιδευτικοί με μόνιμη αναπηρία τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%),

6) είναι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω.

7) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού, (το οποίο έχει αποκτηθεί μέχρι 31/8/2010), επιτυχούς παρακολούθησης σεμιναρίου ετήσιας επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών και έχουν προϋπηρεσία τριών τουλάχιστον διδακτικών ετών σε δομές ΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ. Σεμινάρια ετήσιας διάρκειας στην ΕΑΕ, που έχουν υλοποιηθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του ν. 3699/2008, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναγνωρίζονται ωςισότιμα με τα ανωτέρω σεμινάρια τετρακοσίων (400) ωρών,

8) διαθέτουν αποδεδειγμένη διδακτική προϋπηρεσία ίση ή μεγαλύτερη του ενός διδακτικού έτους σε δομές ΕΑΕ.

Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών οι οποίοι κατέχουν τα παραπάνω κριτήρια, γίνονται σύμφωνα με τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση ,όπως ορίζεται στο άρθρο 28 παρ. 2α του Ν .4186/2013 (ΦΕΚ 193Α/17-09-2013).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ :

1) οι εκπαιδευτικοί που δεν διαθέτουν κανένα από τα παραπάνω προσόντα.

2) οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν στα δυσπρόσιτα σχολεία και διανύουν την υποχρεωτική υπηρεσία στα σχολεία αυτά, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του ν. 3328/2005 (ΦΕΚ 80/τ.Α’) σε συνδυασμό με την παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τ.Α’), όπως τροποποιήθηκαν με τις όμοιες του άρθρου 33 παρ. 2 του ν. 4038/2012 (ΦΕΚ 14/τ.Α’).

3) οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ16 και ΤΕ 16,οι οποίοι διορίστηκαν και τοποθετήθηκαν αποκλειστικά σε Μουσικά Σχολεία, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 3475/2006 (ΦΕΚ 146/τ.Α΄) , μπορούν να υποβάλουν αίτηση απόσπασης μόνο για τα Μουσικά Σχολεία.

4) οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι στελέχη της εκπαίδευσης και η θητεία τους λήγει μετά τις 31/08/2014 ή

5) οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υπηρετούν σε θέσεις με θητεία η οποία λήγει μετά τις 31/08/2014.

Αιτήσεις απόσπασης που τυχόν υποβάλλουν εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων δεν θα γίνονται δεκτές.

Β. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

1. ΤΡΟΠΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

Για τις αποσπάσεις από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ, συνυπολογίζονται στη σειρά προσόντων ΕΑΕ και τα εξής κριτήρια:

1) η συνολική υπηρεσία, που αποτιμάται αυξητικά ως ακολούθως:

α) μία (1) μονάδα για κάθε έτος από 1 έως και 10 έτη υπηρεσίας.

β) 1,5 μονάδες για κάθε έτος από 10 έτη και άνω έως και 20 έτη.

γ) δύο (2) μονάδες για κάθε έτος υπηρεσίας από 20 έτη και άνω.

2) η συνυπηρέτηση, που αποτιμάται με δέκα (10) μονάδες,

3) η εντοπιότητα, που αποτιμάται με τέσσερις (4) μονάδες,

4) οι οικογενειακοί λόγοι, που αποτιμώνται ως εξής:

  • Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες. Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).
  • Οι εκπαιδευτικοί σε χηρεία λαμβάνουν δώδεκα (12) μονάδες αν έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει, άλλως λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.
  • Οι εκπαιδευτικοί με μονογονεϊκή οικογένεια, λόγω απόκτησης παιδιών χωρίς να έχει προηγηθεί γάμος, λαμβάνουν έξι (6) μονάδες, εφόσον έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει.
  • Οι εκπαιδευτικοί που είναι έγγαμοι, σε διάσταση, σε διάζευξη ή χηρεία ή με μονογονεϊκή οικογένεια λαμβάνουν πέντε (5) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο) και δέκα (10) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά, εφόσον αυτά είναι άγαμα ανήλικα ή σπουδάζουν.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ

Η έννοια των ανωτέρω τεσσάρων κριτηρίων, με επιφύλαξη των όσων παρακάτω διευκρινίζουμε, ταυτίζεται εννοιολογικά με αυτή των μεταθέσεων. Τα κριτήρια αυτά όμως διαφοροποιούνται ως προς τους συντελεστές που αποδίδουν το σύνολο των μονάδων κάθε εκπαιδευτικού κατά τα ανωτέρω, λόγω του διαφορετικού χαρακτήρα των αποσπάσεων, και επομένως θα προκύψει διαφορετική μοριοδότηση για τις αποσπάσεις από εκείνη των μεταθέσεων για κάθε εκπαιδευτικό.

Έτσι θα ισχύουν γενικά τα όσα αναφέρονται στις αριθμ. 59755/Δ1/15-04-2014 και 59747/Δ2/15-04-2014 αντίστοιχες εγκυκλίους των μεταθέσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τα όσα παρακάτω διευκρινιστικά αναφέρονται για κάθε κριτήριο:

2. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

Επειδή ο χρόνος συνολικής υπηρεσίας είναι ο ίδιος με τον κατά την έννοια του χρόνου των μεταθέσεων και πρέπει να ταυτίζεται με αυτόν, στην περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί έχουν υποβάλει αίτηση μετάθεσης να αναγράφουν και στην αίτηση απόσπασης το ακριβές χρονικό διάστημα χρόνου που αναφέρεται στην αίτηση μετάθεσης, εννοείται επικαιροποιημένο κατά το τρέχον έτος στην περίπτωση που υποβλήθηκαν αιτήσεις μετάθεσης τα προηγούμενα έτη.

Σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις οδηγίες της εγκυκλίου των μεταθέσεων για τον υπολογισμό του χρόνου των προϋπηρεσιών, κάτι που οπωσδήποτε συνιστά προσεκτικό έλεγχο του φακέλου των εκπαιδευτικών, ώστε να υπάρξει σύγκλιση στο χρόνο που θα αναφέρουν στη χειρόγραφη αίτησή τους οι εκπαιδευτικοί και στον χρόνο που θα προκύψει από τον έλεγχο της Διεύθυνσης ή του ΚΕΔΔΥ της οργανικής τους θέσης.

3. ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

α) Οι μονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται για όλο το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ (ένα), όπου

υπηρετεί οργανικά (όχι με απόσπαση) ή εργάζεται ο/η σύζυγος, εφόσον η απόσπαση γίνεται σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ κι όχι σε περιοχή μετάθεσης. Προκειμένου για τους/τις συζύγους εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία, οι μονάδες συνυπηρέτησης λαμβάνονται για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που υπηρετεί ο/η σύζυγος και όχι για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που είναι η οργανική τους. Η συνυπηρέτηση για τις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζεται ενιαία, με βάση τις Νομαρχίες για την Αθήνα και το Νομό αντίστοιχα για τη Θεσσαλονίκη, όπως διαμορφώθηκαν σύμφωνα τις διατάξεις του άρθρ. 1 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α’).

Οι εκπαιδευτικοί επομένως που έχουν συνυπηρέτηση σε ένα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ από τα

Α, Β, Γ, ή Δ΄ Αθήνας λαμβάνουν συνυπηρέτηση σε όλα τα προαναφερόμενα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ και όσοι έχουν συνυπηρέτηση είτε στην Ανατ. είτε στη Δυτ. Θεσσαλονίκη λαμβάνουν συνυπηρέτηση και για τα δύο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ του Ν. Θεσσαλονίκης.

β) Τα μόρια συνυπηρέτησης δίνονται με την προϋπόθεση ότι ο/η σύζυγος εργάζεται στο εν λόγω ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ ένα έτος (1) στο οποίο δύναται να περιληφθούν και διαστήματα επιδοτούμενης ή μη ανεργίας χωρίς να απαιτείται ενεργός σύμβαση εργασίας κατά την υποβολή των αιτήσεων. Η συμπλήρωση του απαιτούμενου ενός έτους μπορεί να γίνει μέχρι την ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων απόσπασης.

4. ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ

Η εντοπιότητα θα προσδιορίζεται με βάση την αντίστοιχη θεώρηση των μεταθέσεων

με διαφοροποίηση μόνο ως προς το ότι η εντοπιότητα για τις αποσπάσεις ισχύει για όλη τη Δ/νση (ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) στη βάση της νέας συγκρότησης των δήμων με τις διατάξεις του ν. 1785/2010 (ΦΕΚ 87/2-6-2010 τ. Α’) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης».

5.ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΥΓΕΙΑΣ:

  • των συζύγων των εκπαιδευτικών, (μονάδες 5 για ποσοστό αναπηρίας 50-66%, μονάδες 20 για ποσοστό 67-79% και μονάδες 30 για ποσοστό 80% και άνω),
  • των γονέων τους που είναι δημότες από διετίας και διαμένουν σε δήμο της περιοχής όπου ζητείται η απόσπαση, (μονάδα 1 για ποσοστό αναπηρίας 50-66% και μονάδες 3 για ποσοστό 67% και άνω),
  • των αδελφών τους με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλειά τους (μονάδες 5).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Α Για την απόδειξη του ποσοστού αναπηρίας των τριών ως άνω περιπτώσεων απαιτείται πρόσφατη γνωμάτευση δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής ή Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), που εκδίδεται βάσει του Ενιαίου Κανονισμού Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, όπως ισχύει κάθε φορά (άρθρο 7 του Π.Δ. 91/2005,του άρθρου 17 του ν.3402/2005,της 19ηςΑπόφασης της 217ης/18.9.08 Ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας).

Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσκόμισης βεβαίωσης του ΚΕ.Π.Α ( μέχρι τη λήξη προθεσμίας υποβολής αιτήσεων απόσπασης),λόγω της πρόσφατης λειτουργίας τουθεσμού, θα υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 ότι θα προσκομιστεί η βεβαίωση, μόλις εκδοθεί από την αρμόδια υπηρεσία και πάντως πριν την εξέταση των αιτήσεων αυτών από το ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ.

Όσοι επιθυμούν απόσπαση για λόγους υγείας που δεν ανήκουν όμως στις παραπάνω περιπτώσεις και υποβάλουν γνωμάτευση πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής, θα κριθούν από το ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ κατά περίπτωση.

Β: Για τις β) και γ) περιπτώσεις των σοβαρών λόγων υγείας η μοριοδότηση δεν γίνεται προσθετικά εντός της ίδιας κατηγορίας στην περίπτωση που συντρέχει λόγος μοριοδότησης σε περισσότερα του ενός συγγενικά άτομα.

  • η θεραπεία για εξωσωματική γονιμοποίηση (μονάδες 3). Τη μοριοδότηση αυτή λαμβάνουν και οι σύζυγοι των εκπαιδευτικών. Για την απόδειξη του κριτηρίου αυτού απαιτείται βεβαίωση από Ειδικό Κέντρο Εξωσωματικής Γονιμοποίησης.

Γ. ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ

Επειδή οι αποσπάσεις έχουν, σύμφωνα και με τις διατάξεις που υλοποιούνται, κοινωνικοκεντρικό και ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα αλλά και στόχο πάντα την κάλυψη των αναγκών των ΣΜΕΑΕ με εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, οι εκπαιδευτικοί των παρακάτω κατηγοριών αποσπώνται από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους κατά σειρά προσόντων και σύνολο μορίων ως ακολούθως :

α) Όσοι ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.

Διευκρινίζουμε για την κατηγορία αυτή τα ακόλουθα:

(1) Πέραν των αναφερομένων ασθενειών στο άρθρο 13 του Π.Δ. 50/1996 επιπρόσθετα σε ειδική κατηγορία μετάθεσης ανήκουν και οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από:

  • δρεπανοκυτταρική και μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία (άρθρο 17 του ν. 3402/2005, ΦΕΚ 258 /τ.Α΄),
  • σκλήρυνση κατά πλάκας (παρ. 8 του άρθρου 1 του ν. 3194/2003, ΦΕΚ 227/τ.Α΄) και
  • Ε. Hodgkin, no Hodgkin και Willebrand (αριθμ. 19 Απόφαση της 217ης/18.9.08 Ολομέλειας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας).
  • «Εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί, που τυγχάνουν γονείς δύο (2) αναπήρων τέκνων, με ποσοστό αναπηρίας 67% και, 10 κατά συνέπεια, θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο ν.3848/2010 (Α’ 71) επιφυλάσσει στους πολύτεκνους» (άρθρο 52). Οι εκπαιδευτικοί επομένως οι οποίοι έχουν δύο παιδιά ανάπηρα με ποσοστό αναπηρίας 67% υπάγονται σε ειδική κατηγορία μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή , σύμφωνα με τα οριζόμενα στις σχετικές εγκυκλίους.
  1. Προκειμένου για απόσπαση με υπαγωγή σε ειδική κατηγορία αρκεί πρόσφατη γνωμάτευση δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής ή Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), όπως απαιτείται με το νομικό πλαίσιο των μεταθέσεων.

Η υπαγωγή ή μη των εν λόγω εκπαιδευτικών στην ειδική κατηγορία θα εξεταστεί από τα αρμόδια Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια.

β) Είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της

Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος καθώς και του Ειδικού Ένστολου προσωπικού Δημοτικής Αστυνομίας (παρ. 1 του άρθρου 21 ν. 2946/2001 ΦΕΚ 224/τ.Α΄ και παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4071/2012 (ΦΕΚ 85/τ.Α΄)

Διευκρινίζουμε σχετικά με τις αιτήσεις των συζύγων στρατιωτικών ότι εάν αυτοί βρίσκονται υπό μετακίνηση και δεν είναι γνωστός ο τόπος εργασίας τους, δε θα υποβληθεί αίτηση από τους/τις εκπαιδευτικούς με τις καθορισθείσες διαδικασίες της παρούσης εγκυκλίου. Η αίτηση όμως δύναται να υποβάλλεται χειρόγραφα μόλις καταστεί γνωστός ο τόπος μετακίνησης και θα εξετάζεται από την υπηρεσία σε σχέση και με τις λοιπές αιτήσεις που θα υπάρχουν και στο πλαίσιο ύπαρξης λειτουργικών αναγκών των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής.

γ) Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων (άρθρα 93 παρ. 7 και 182 παρ. 10 του ν. 3852/2010, ΦΕΚ 87/τ.Α’ ).

δ) Είναι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών(παρ.3, άρθρου 47 ν. 2304/1995, ΦΕΚ 83/τ.Α΄).

ε) Είναι σύζυγοι μελών ΔΕΠ (άρθρο 44 Α παρ. 12 α του ν. 4115/2013)

ΠΡΟΣΟΧΗ! Στις ανωτέρω κατά προτεραιότητα αποσπάσεις, αν δεν υπάρχουν λειτουργικά κενά στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής της περιοχής όπου θεμελιώνουν δικαίωμα απόσπασης οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν, η απόσπαση δύναται να πραγματοποιείται σε όμορη αυτής περιοχή. Γι’ αυτό εφιστούμε την προσοχή να δηλώνονται και περιοχές όμορες της περιοχής πρώτης προτίμησης.

Δ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

1. Όλοι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που επιθυμούν να αποσπαστούν από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ με τη διαδικασία της παρούσας εγκυκλίου, όλων των κατηγοριών, πρέπει απαραιτήτως να διαθέτουν τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις της παραγράφου 1.3, του άρθρου 20 και των παραγράφων 1 και 3, του άρθρου 21, του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199/τ.Α΄), προσόντα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Σε διαφορετική περίπτωση οι αιτήσεις τους δεν θα γίνονται δεκτές.

2. Για την απόδειξη των παραπάνω προσόντων ΕΑΕ στην αίτηση επισυνάπτονται κατά περίπτωση :

α) Διδακτορικοί και μεταπτυχιακοί τίτλοι στην ΕΑΕ :

Για τους τίτλους που αναφέρονται σαφώς στην Ειδική Αγωγή, Ειδικές Ανάγκες, Σχολική Ψυχολογία, Δυσλεξία, Αυτισμό, Λογοθεραπεία, Μαθησιακές Δυσκολίες κ.λ.π. δεν απαιτούνται επιπλέον δικαιολογητικά. Σε διαφορετική περίπτωση για μεν τους διδακτορικούς τίτλους, θα συνυποβάλλεται περίληψη του περιεχομένου της διδακτορικής διατριβής και για τους μεταπτυχιακούς τίτλους, θα συνυποβάλλεται το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών από το οποίο προκύπτει ότι, τουλάχιστον το 50% του συνόλου των μαθημάτων που παρακολούθησε ο εκπαιδευτικός, είναι μαθήματα Ειδικής Αγωγής με βάση τον τίτλο και το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος.

Σε περίπτωση ξένων τίτλων σπουδών συνυποβάλλεται υποχρεωτικά η μετάφρασή τους (πτυχίου και αναλυτικής βαθμολογίας) καθώς και σχετική ισοτιμία από ΔΟΑΤΑΠ ή ΔΙΚΑΤΣΑ. Όλοι οι διδακτορικοί και μεταπτυχιακοί τίτλοι εξετάζονται από τα αρμόδια Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια, προκειμένου να κριθεί η συνάφειά τους ή μη με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

β) Διδακτική υπηρεσία στις δομές της ΕΑΕ :

Για την απόδειξη της διδακτικής υπηρεσίας συνυποβάλλεται βεβαίωση του Διευθυντή Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης, που ο εκπαιδευτικός ανήκει οργανικά, στην οποία αναφέρεται για κάθε έτος ξεχωριστά η ημερομηνία ανάληψης και λήξης.

Σημειώνεται ότι, μέχρι και το σχολικό έτος 2007-2008, ως ημερομηνία έναρξης του

διδακτικού έτους στις ΣΜΕΑΕ Α΄/θμιας Εκπαίδευσης θεωρείται η 11η Σεπτεμβρίου, με λήξη την 21ηΙουνίου του επόμενου έτους. Από το σχολικό έτος 2008-2009 και εφεξής, ως ημερομηνία έναρξης του διδακτικού έτους θεωρείται η 1ηΣεπτεμβρίου, με λήξη την 21ηΙουνίου του επόμενου έτους (παρ. 7, άρθρο 8 του ν.3699/2008).

Ως ημερομηνία έναρξης του διδακτικού έτους στις ΣΜΕΑΕ της Β΄/θμιας Εκπαίδευσης και στα ΚΕΔΔΥ θεωρείται η 1η Σεπτεμβρίου, με λήξη την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

Επισήμανση: Ως διδακτική εμπειρία στην ΕΑΕ υπολογίζεται η υπηρεσία των υποψηφίων σε ΚΔΑΥ ή ΚΕΔΔΥ, σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, σε προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι ή σε εκπαιδευτικές δομές ΕΑΕ όπως αυτές ορίζονται με τις διατάξεις της περίπτωσης β) της παραγράφου 4, του άρθρου 6 , του ν.3699/2008, εφόσον η διδακτική υπηρεσία σε αυτές αποδεικνύεται από σχετικά έγγραφα.

Οι Δ/ντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πιστοποιούν με έγγραφό τους την συνολική προϋπηρεσία του εκπαιδευτικού αρμοδιότητάς τους, σε δομές της Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ, καθώς και σε αναλυτική μορφή και σε αναγωγή όπου αυτό απαιτείται, μνημονεύοντας τις κατά περίπτωση πράξεις των υπηρεσιακών συμβουλίων.

γ) Για την απόδειξη των περιπτώσεων ε) μόνιμη αναπηρία του εκπαιδευτικού σε ποσοστό τουλάχιστον 67% και στ) μόνιμη αναπηρία τέκνων σε ποσοστό τουλάχιστον 67%, συνυποβάλλονται πρόσφατες βεβαιώσεις Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής ή βεβαίωση του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ).

3. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΚΕΔΔΥ

Επισημαίνουμε ωστόσο ότι οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από ΚΕΔΔΥ ή ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ θα προηγηθούν των αποσπάσεων σε ΚΕΔΔΥ.

Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα αποσπαστούν σε ΚΕΔΔΥ οφείλουν να παραμείνουν

στην διάθεση της υπηρεσίας μέχρι την λήξη του σχολικού έτους και αναλαμβάνουν υπηρεσία στην νέα τους θέση απόσπασης με την έναρξη του νέου διδακτικού έτους.

4. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ εντός του ίδιου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ

Η διαδικασία των αποσπάσεων σε ΣΜΕΑΕ εντός του ίδιου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παρούσας εγκυκλίου.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να αποσπαστούν σε ΣΜΕΑΕ του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που ανήκουν οργανικά ή βρίσκονται στη διάθεση, υποβάλλουν αίτηση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην προθεσμία που ορίζεται από το οικείο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί αποσπώνται σε ΣΜΕΑΕ με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πράξη του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ. Απαραίτητη προϋπόθεση και για τις αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, εντός του ίδιου ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, είναι να διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί τα προβλεπόμενα προσόντα ΕΑΕ της παρ. 1.3 του άρθρου 20 και των παρ. 1 και 3 του άρθρου 21 του ν. 3699/2008.

5. Πιστοποιημένη γνώση ΕΝΓ και γραφής Braille

Οι εκπαιδευτικοί που θα ζητήσουν να τοποθετηθούν σε ΣΜΕΑΕ κωφών ή τυφλών, πρέπει πέραν των προσόντων ΕΑΕ να διαθέτουν πιστοποιημένη γνώση της Ελληνικής

Νοηματικής Γλώσσας των Κωφών ή της Γραφής Braille των τυφλών αντίστοιχα. Στην περίπτωση αυτή υποχρεούνται να συνυποβάλουν σχετικό πιστοποιητικό στο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ απόσπασης.

Σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 7 του Ν. 3699/2008(ΦΕΚ199Α) όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 9 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013, απαραίτητη προϋπόθεση για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών στις ειδικές σχολικές μονάδες κωφών και στις ειδικές σχολικές μονάδες τυφλών, ορίζεται επιπλέον των άλλων προσόντων και η πιστοποιημένη γνώση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και της γραφής Braille αντίστοιχα. Μέχρι τη σύσταση της προβλεπόμενης από την παρ. 10 του ν. 4186/2013 Επιτροπής Πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ( Ε . Ν . Γ. ) και της γραφής Braille από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού ( Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π), η επάρκεια των παραπάνω προσόντων θα πιστοποιείται από :α) τα αναγνωρισμένα κέντρα πιστοποίησης επάρκειας και διδασκαλίας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος:

Επισήμανση: Δεν θα γίνονται δεκτές και δεν θα καταχωρισθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης από τις οποίες δεν αποδεικνύεται η πιστοποιημένη γνώση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και της γραφής Braille.

ΠΡΟΣΟΧΗ- ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ!

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ. Α΄), «Σε κάθε περίπτωση απόσπασης ως μονάδες μετάθεσης υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για τη σχολική μονάδα στην οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός. Προκειμένου για απόσπαση σε άλλη υπηρεσία, φορέα ή νομικό πρόσωπο υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα. Κατ’ εξαίρεση ως μονάδες μετάθεσης των εκπαιδευτικών, που αποσπώνται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις και Γραφεία Εκπαίδευσης, υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα και επιπλέον δύο μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος. Η περίπτωση στ΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996, καθώς και κάθε διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα αυτό καταργείται» .

Με βάση τα παραπάνω:

α) Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται από το σχολικό έτος 2010-2011 στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις και Γραφεία Εκπαίδευσης στο ΙΕΠ καθώς στα Αυτοτελή Γραφεία Νομικής Υποστήριξης των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπαίδευσης, λαμβάνουν τα μόρια της πλησιέστερης σχολικής μονάδας και επιπλέον δύο μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος.

β) Για όλες τις λοιπές αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΔΒΜΘ, καθώς και σε υπηρεσίες εκτός ΥΠΔΒΜΘ ή άσκηση καθηκόντων με θητεία οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τις Μ.Σ.Δ. της πλησιέστερης προς την υπηρεσία σχολικής μονάδας Β/θμιας Εκπ/σης καθώς σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 «Σε κάθε περίπτωση απόσπασης ως μονάδες μετάθεσης υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για τη σχολική μονάδα στην οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός. Προκειμένου για απόσπαση σε άλλη υπηρεσία, φορέα ή νομικό πρόσωπο υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα».

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Κατά τη σχολ. χρονιά 2013-2014 έγιναν 2157 αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ. Παράλληλα έγιναν και 2605 αποσπάσεις σε άλλους φορείς. Οι ελάχιστες αποσπάσεις έγιναν το Σεπτέμβρη δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους εκπαιδευτικούς ενώ η φετινή χρονιά ολοκληρώνεται με εκατοντάδες εκπαιδευτικούς να περιμένουν ακόμη την αποδέσμευσή τους, ενώ θεωρητικά ήταν αποσπασμένοι σε άλλα ΠΥΣΔΕ! Καταγγείλαμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την απαράδεκτη τακτική της σε ό,τι αφορά τις αποσπάσεις κρατώντας σε ομηρεία χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οδηγώντας τους ουσιαστικά σε απόγνωση! Σας υπενθυμίζουμε τις πάγιες θέσεις της ΟΛΜΕ για τια αποσπάσεις:

« Κρίνουµε αναγκαίο τα κενά διοικητικού προσωπικού στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ, στις περιφερειακές υπηρεσίες, στα σχολεία κ.λπ. να καλύπτονται µε µόνιµους διορισµούς διοικητικών υπαλλήλων καθώς και µε εθελοντικές µετατάξεις εκπαιδευτικών. Για όσο ακόµη χρόνο θα υπάρχουν τα κενά αυτά, η ΟΛΜΕ δεν είναι καταρχήν αντίθετη µε την κάλυψή τους µε αποσπάσεις εκπαιδευτικών, οι οποίες θα πραγµατοποιούνται έτσι, ώστε να εξασφαλίζεται κατά προτεραιότητα η εύρυθµη λειτουργία όλων των σχολείων από την 1ητου Σεπτέµβρη.

α) Όλες οι αποσπάσεις να γίνονται από το ΚΥΣ∆Ε, το όργανο που θα πρέπει να έχει στην ευθύνη του το σύνολο των υπηρεσιακών µεταβολών (προκειµένου να έχει τη συνολική εικόνα της κατάστασης).

β) Να θεσµοθετηθούν µοριοδοτούµενα κριτήρια για όλες τις κατηγορίες αποσπάσεων (από νοµό σε νοµό, από σχολείο σε σχολείο, στον ΟΕΕΚ και τα ΙΕΚ, στα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, σε διοικητικές θέσεις κ.λπ.).

γ) Οι αποσπάσεις των καθηγητών στις κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ, στις περιφερειακές δ/νσεις και γραφεία εκπαίδευσης, στα ΠΕΚ, στα ΙΕΚ και τους άλλους οργανισµούς εκτός των ΑΕΙ να γίνονται για µια τριετία και µε δυνατότητα ανανέωσης για µια ακόµη διετία». Μέσα στα πλαίσια αυτά θα επιδιώξουμε να υπάρξει πλήρης διαφάνεια και αντικειμενικότητα σε όλες τις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών .

Σας υπενθυμίζουμε ότι οι αποσπάσεις έπονται των γενικών μεταθέσεων. Ως προς τη διαδικασία των τοποθετήσεων, προηγούνται οι τοποθετήσεις των οργανικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών και ακολουθούν οι τοποθετήσεις των υπόλοιπων εκπαιδευτικών (όσων υπέβαλλαν αίτηση για βελτίωση, για οριστική τοποθέτηση, των ευρισκόμενων στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ και των μετατιθέμενων). Είναι προφανές ότι η τεράστια καθυστέρηση στις διαδικασίες των μεταθέσεων θα έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις και στις υπόλοιπες υπηρεσιακές μεταβολές (τοποθετήσεις, αποσπάσεις, διορισμοί, εθελοντικές μετατάξεις, προσλήψεις αναπληρωτών) με άμεσο αντίκτυπο στην ομαλή λειτουργία των σχολείων από την 1η Σεπτέμβρη. Εξάλλου κατά δήλωση του Υπουργού παιδείας τα σχολεία για να λειτουργήσουν το Σεπτέμβρη θα χρειαστούν 22000-24000 αναπληρωτές! Τα ευχολόγια του Υπουργείου για ομαλή έναρξη της νέας χρονιάς δυστυχώς, δεν επαρκούν αν δεν υπάρξει ανατροπή των καταστροφικών μνημονιακών πολιτικών που διαλύουν συνολικά τη δημόσια παιδεία.

Αθήνα 21/6/2014 Νεκτάριος Κορδής,