Ο Υπουργός Παιδείας συμπεριφέρεται με αλαζονικό και απαξιωτικό τρόπο στο εκπαιδευτικό κίνημα και στους συνδικαλιστικούς φορείς.

Ασκεί την αντιεκπαιδευτική πολιτική του μνημονίου του με προκλητικό τρόπο εμφανίζοντάς την ως μεταρρυθμιστικό και δημιουργικό έργο. Εμπαίζει συνεχώς την εκπαιδευτική κοινότητα σε όλα τα ζητήματα, από τους διορισμούς των εκπαιδευτικών μέχρι και τις αλλαγές στο λύκειο.

Υπονομεύει συστηματικά κάθε έννοια διαλόγου.

Είναι χαρακτηριστική η συμπεριφορά του όσον αφορά τις αλλαγές στη λυκειακή βαθμίδα και στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κατά καιρούς εκφράζει τις πιο αντιφατικές θέσεις με μοναδικό γνώμονα το λαϊκίστικο περιεχόμενό τους και την φτηνή ψηφοθηρία. Είναι μια «κινούμενη άμμος» επί της οποίας τίποτα δεν μπορεί να στηριχτεί.

Ο Υπουργός τα έχει πει όλα χωρίς να πει τίποτα!

Έχει μιλήσει για «ελεύθερη πρόσβαση» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να πει όμως, πώς θα γίνει αυτή η λυτρωτική «απελευθέρωση» των υποψηφίων.

Έχει ισχυριστεί ότι θα καταργήσει τις Πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά δεν αισθάνεται την υποχρέωση να πει με τι θα τις αντικαταστήσει.

Έχει αναφερθεί στη δημιουργία Εθνικού απολυτηρίου για το Λύκειο, χωρίς να λέει όμως με ποιο τρόπο θα διαμορφώνεται, για να μην πει προφανώς ότι θα γίνεται με πανελλαδικές εξετάσεις.

Έχει δηλώσει ότι θα πάει σε απολυτήριο ενδοσχολικών εξετάσεων, χωρίς να κάνει καμιά αναφορά στο σύστημα πρόσβασης.

Έχει μιλήσει για ένα Λύκειο Γενικής Παιδείας ενώ παράλληλα προτείνει τη μείωση των γνωστικών αντικειμένων της Γενικής Παιδείας στη Β και Γ Λυκείου και εξάωρα στα μαθήματα που σχετίζονται με την πρόσβαση.

Προβάλλει την παιδευτική αυτοτέλεια του Λυκείου τη ίδια στιγμή που προτείνει επιμήκυνση του διδακτικού χρόνου μέχρι τα τέλη Μαΐου «για να προετοιμαστούν καλύτερα οι μαθητές για τις Πανελλαδικές εξετάσεις»..

Έχει θριαμβολογήσει για την αυτονομία του Λυκείου που πέτυχε (!) και την ίδια στιγμή ενσωματώνει το σύστημα πρόσβασης μέσα στο λύκειο – σε βαθμό που δεν έχει ποτέ συμβεί στα εκπαιδευτικά χρονικά – με την αντικατάσταση της Γ΄ τάξης από λυκειακή δομή σε προπαρασκευαστικό έτος και με διπλό σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων, στο τέλος και στη μέση της σχολικής χρονιάς!

Μιλάει για «εμπέδωση της εμπιστοσύνης στην ενδοσχολική αξιολόγηση» και από την άλλη εξαγγέλλει μείωση των εξεταζομένων μαθημάτων για την απόκτηση απολυτηρίου στη Γ Λυκείου.

Δεν έχει δεχτεί καμιά διαδικασία διαλόγου. Αντίθετα, κάνει καθετί ώστε να τον υπονομεύει με τον πιο προκλητικό τρόπο. Παρουσιάζει κάθε φορά ένα αποσπασματικό μέτρο χωρίς να θέτει το πλαίσιό του, με αποτέλεσμα να κινείται στη συνέχεια με τον πιο αυθαίρετο τρόπο, υιοθετώντας μια τακτική εμπαιγμού και απαξίωσης τόσο των συνδικαλιστικών φορέων όσο και του ίδιου του διαλόγου.

Το ίδιο σκηνικό και με την Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση. Ενώ μιλούν για αναβάθμιση της, την απαξιώνουν με συγχωνεύσεις τομέων και καταργήσεις ειδικοτήτων.

Η απαξίωση, οι αντιφάσεις, η απουσία σχεδίου είναι γενικότερα χαρακτηριστικά της συνολικότερης κυβερνητικής πολιτικής στην Παιδεία.

Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου ως χαρακτηριστικό στοιχείο μιας πολιτείας που θέλει να συνθέσει απόψεις και να λάβει υπόψη της τις θέσεις του κλάδου των εκπαιδευτικών για το πρώτο κοινωνικό ζήτημα της χώρας μας, της δημόσιας εκπαίδευσης. Έχει ως βασική αντίληψη τη διαμόρφωση συγκεκριμένων θέσεων στον κλάδο μας για όλα τα ζητήματα του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Και σ’ αυτή την θεώρηση του δημιουργικού συνδικαλισμού θα επιμείνει.

Καλούμε την πλειοψηφία της ΟΛΜΕ να διαφυλάσσει την έννοια και το περιεχόμενο του διαλόγου με το Υπουργείο Παιδείας. Δεν πρέπει να ενσωματωθεί στη δημαγωγία και στους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς του Υπ. Παιδείας. Δεν μπορεί να ονομάζονται οι «συναντήσεις» ως διάλογος μετά από τις οποίες ο Υπουργός παρουσιάζει με τον πιο αυθαίρετο τρόπο ό,τι θέλει αυτός, σα να μην υπάρχει ΟΛΜΕ. Δεν μπορεί να υπάρξει διάλογος χωρίς ένα συνολικό πλαίσιο των σχεδίων του Υπουργείο με συγκεκριμένες κάθε φορά θέσεις, οι οποίες θα τον δεσμεύουν.

ν