ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.)

Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ) ως θεσμικός εκπρόσωπος όλων των ειδικοτήτων της β/θμιας εκπ/σης, επιθυμεί σήμερα, στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, να εκφράσει τον έντονο προβληματισμό της σχετικά με τη ροή των προσλήψεων αναπληρωτών σε ό,τι αφορά τη β/θμια εκπ/ση. Μετά την α’ φάση που ανακοινώθηκε στις 7/9/2016, διαπιστώθηκε πως η πολλάκις την τελευταία περίοδο επαναληφθείσα εξαγγελία για μια μεγάλη α’ φάση που θα κάλυπτε δυνητικά το 80% των λειτουργικών κενών, αποδείχθηκε πολύ μικρότερη του αναμενομένου

. Οι 740 αναπληρωτές ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 που προσλήφθηκαν δεν αντιπροσωπεύουν την κάλυψη που εξαγγέλθηκε.

Αντίθετα, ο τρόπος που φαίνεται να αντιμετωπίζονται τα κενά στη β/θμια εκπ/ση, αποτελεί μια επιπλέον επιβεβαίωση ότι όσον αφορά τη γενική εκπαίδευση, η μεθόδευση -μέσω και των αμφιβόλου επιστημονικής και παιδαγωγικής εγκυρότητας αλλαγών στο ωρολόγιο πρόγραμμα χωρίς προηγούμενο διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα- προκάλεσε ανεπανόρθωτη βλάβη καταρχάς στις προαναφερθείσες ειδικότητες, περιορίζοντας έτσι τεχνητά τις ανάγκες.

Η β/θμια γενική εκπαίδευση αντιμετωπίζεται σαν ο «φτωχός συγγενής» της α/θμιας εκπ/σης, αλλά γενικότερα αντιμετωπίζεται με τρόπο διακριτικό. Η εξαγγελία του Υπουργείου ότι «για πρώτη φορά φέτος μέσω του ΑΣΕΠ, προσλαμβάνονται οι αναπληρωτές της Ειδικής Αγωγής κατά προτεραιότητα έναντι των αναπληρωτών της Γενικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», δεν τηρήθηκε για τις πρώτες προσλήψεις στη β/θμια εκπ/ση!

Από τις πρόσφατες «μεταρρυθμίσεις» (μείωση φιλολογικών ωρών, κατάργηση εργαστηριακών ωρών για τους ΠΕ04 κ.ο.κ.), πολλοί συνάδελφοί μας που στήριξαν για πολλά χρόνια τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων, βλέπουν το ενδεχόμενο να εργαστούν έστω και ως αναπληρωτές, να περιορίζεται δραστικά, με ό,τι σημαίνει αυτό σε επίπεδο προσωπικού και οικογενειακού προγραμματισμού.

Ως Π.Ε.Α.Δ., θεωρούμε πως η ιδιότυπη εργασιακή «ομηρία» των συναδέλφων που χρόνια τώρα αναπληρώνουν τους εαυτούς τους, δεν αποτελεί «συντεχνιακό» ζήτημα.

Αποτελεί πρωτίστως ζήτημα που αφορά τους μαθητές και τις μαθήτριες της β/θμιας εκπ/σης, γιατί το να προσαρμόζονται οι μαθησιακές και παιδαγωγικές τους ανάγκες στην δημοσιονομική πολιτική, όταν μάλιστα αυτή υπακούει σε «εργαλειοθήκες» που υπαγορεύουν τα Μνημόνια, δεν θεμελιώνει αίσθημα προάσπισης ενός τόσο ευαίσθητου και σπουδαίου δημόσιου αγαθού όπως αυτό της εκπαίδευσης. Η εγκύκλιος για τη διαβόητη γ’ ανάθεση πρεσβεύει μια αντίληψη «σκούπας» που επιδιώκει αποκλειστικά και μόνο με «μπακαλίστικη» λογική να διαχειριστεί το υφιστάμενο προσωπικό, παραβιάζοντας βασικές αρχές παιδαγωγικών, επιστημονικών και μαθησιακών αναγκών.

Η περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας β/θμιας εκπ/σης που στα έξι χρόνια των Μνημονίων έχει ενσκήψει, μόνο αισιοδοξία δεν προοιωνίζεται.

Η Π.Ε.Α.Δ. ζητά από το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση των εξαγγελιών του και στην επόμενη β’ φάση προσλήψεων να καλύψει χωρίς τεχνητές περικοπές τα λειτουργικά κενά σε όλες τις ειδικότητες.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.