Για τις πρωτοβουλίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να ενισχύσει την , αλλά και τις προσπάθειες της Kυβέρνησης να προστατεύσει τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, μίλησε η Υφυπουργός , από το βήμα της Ημερίδας για την Ειδική Αγωγή, την οποία διοργάνωσε το Υπουργείο Υγείας στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας.

Από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, τοποθετήθηκε και ο Παναγιώτης Κασσιανός, Προϊστάμενος της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, ενώ μετά το πέρας των παρεμβάσεων, ακολούθησε γόνιμος διάλογος με τους συμμετέχοντες στην Ημερίδα.

«Το ζήτημα της αντιμετώπισης των παιδιών με αναπηρία και των οικογενειών τους είναι ένα ζήτημα διαχρονικά δύσκολο, που για πολλά χρόνια δεν έτυχε των δεόντων χειρισμών», τόνισε η Υφυπουργός. Πρόσθεσε ότι «χρειάζονται στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλους τους τομείς», καθώς και «ενίσχυση των δομών παροχής υπηρεσιών αρχικής διάγνωσης, παρέμβασης και αποκατάστασης αλλά και των εκπαιδευτικών δομών».

Υπενθύμισε ότι «η Κυβέρνηση έχει καταβάλει ουσιαστικές προσπάθειες προκειμένου να προστατεύσει και να ενισχύσει τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία. Νομοθέτησε μια σειρά από μέτρα, όπως η Χάρτα των Δικαιωμάτων της Αναπηρίας, φτιάχνοντας κεντρικές δομές οι οποίες παρεμβαίνουν σε όλα τα συναρμόδια υπουργεία και ξεκινώντας την καταγραφή των ανθρώπων με αναπηρία».

Ιδιαίτερη μνεία έκανε στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων για την ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Συνοπτικά, ανέφερε ότι:

  • · Μετά από 8 χρόνια, ιδρύθηκαν 36 σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
  • · Ιδρύθηκαν 531 Τμήματα Ένταξης στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • · Έγιναν περίπου 3.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη (υπάρχει ωστόσο διπλάσιος αριθμός αιτημάτων).
  • · Προσαρμόστηκαν τα ωρολόγια προγράμματα των Ειδικών Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων με εκείνα των σχολείων γενικής εκπαίδευσης και δυνατότητα για Ολοήμερο Πρόγραμμα
  • · Θεσμοθετήθηκε το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο, με επαγγελματικά δικαιώματα αντίστοιχα των ΕΠΑΛ και ίδρυση 18 ακόμη τέτοιων σχολείων.
  • · Μειώθηκε ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα και έγινε προσπάθεια κάλυψης ακόμη και σε περιπτώσεις που υπάρχει μόνο ένας μαθητής
  • · Καθιερώθηκε για πρώτη φορά η άσκηση καθηκόντων Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (159 προσλήψεις).
  • · Αυξήθηκε ο αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, σε αριθμό σχεδόν διπλάσιο των προ τριετίας προσλήψεων (2014-2015: 6.300 και 2017-2018: πάνω από 10.800).
  • · Για πρώτη φορά προσελήφθησαν σχολικοί νοσηλευτές (από 0 νοσηλευτές το 2014-2015 σε 516 νοσηλευτές φέτος)
  • · Σημειώθηκε θεαματική αύξηση του αριθμού των λειτουργών που ανήκουν στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (από 438 μέλη το 2014-2015 σε 1223 φέτος).

Τέλος, η Υφυπουργός αναφέρθηκε στα ζητήματα που μένουν να επιλυθούν, μεταξύ των οποίων οι υποδομές, ο ειδικός τεχνολογικός εξοπλισμός, τα νέα βιβλία και βοηθήματα, η επιμόρφωση του προσωπικού, οι ανάγκες για άνοιγμα νέων δομών και η αναμόρφωση των προγραμμάτων των ΕΕΕΕΚ.