Πώς θα εισάγονται οι υποψήφιοι στα ΑΕΙ. Τι λέει η τελική πρόταση ΙΕΠ

“Η επιτυχής φοίτηση στο Λύκειο θα οδηγεί στην απόκτηση του Απολυτηρίου. Βασικός στόχος της πρότασης της επιτροπής αποτελεί η αναβάθμιση του Απολυτηρίου. Είναι σημαντικό το να αποκτήσει αξία διότι αυτό θα ενισχύσει την ποιότητα της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης. Ένα Απολυτήριο με κύρος και νόημα θα καλλιεργήσει στην κοινωνία εκείνη την κουλτούρα που σε βάθος χρόνου θα επιτρέψει στο σχολείο να αποκτήσει σταδιακά ουσιαστική εκπαιδευτική και διδακτική ισχύ”.

Σύμφωνα με το diorismos.gr:

Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα .

Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα.

Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές Πανελλαδικές Εξετάσεις να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου. Αυτό θα προτείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η οποία θα συνεδριάσει την Πέμπτη (σ.σ. αναβλήθηκε η προγραμματισμένη συνεδρίαση για Τρίτη) , παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, με θέμα : Αναβάθμιση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση..

Η Επιτροπή , σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εισηγείται επίσης:

1ον. Το να αποτελεί εισιτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

2ον .Για την απόκτηση του Απολυτηρίου θα παίζουν ρόλο δύο παράγοντες

-ο προφορικός βαθμός των δύο τετραμήνων

– η συμμετοχή στις τελικές

– ο βαθμός που θα πετυχαίνουν οι μαθητές στις εξετάσεις θα προσμετράται σε ποσοστό 20% στον βαθμό του Απολυτηρίου -το υπόλοιπο 80% θα προσμετράται από τα δύο τετράμηνα της Γ’ Λυκείου.

Η Επιτροπή εισηγείται:

-Τη δημιουργία μιας κοινής Α’ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου με πολυκλαδικό χαρακτήρα.

-Στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου δραστική μείωση του αριθμού των μαθημάτων με στόχο τον εξορθολογισμό του προγράμματος σπουδών. Για τη Β΄ Λυκείου η Επιτροπή προτείνει να διατηρηθεί ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχουν στους μαθητές ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων πριν προβούν στη Γ΄ Λυκείου στην επιλογή πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης.

Στη Γ’ Λυκείου, η Επιτροπή εισηγείται τα υποχρεωτικά μαθήματα περιορισμένα με έντονη την παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Δίωρα μαθήματα Τέλος η Επιτροπή προτείνει

-Αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων στη Β και Γ Λυκείου σε συγκεκριμένα μαθήματα, με τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων.

-Η λογική αυτή, σύμφωνα με την Επιτροπή, μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα εάν τα ενοποιημένα πεδία διδάσκονται σε μεγαλύτερες χρονικές ενότητες. Για παράδειγμα μπορεί να καθιερωθεί συνεχές δίωρο αντί για μία σχολική ώρα των 45 λεπτών

Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται με κοινά θέματα.

Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα.

Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου.

Αυτό θα προτείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η οποία θα συνεδριάσει την Πέμπτη (σ.σ. αναβλήθηκε η προγραμματισμένη συνεδρίαση για Τρίτη) , παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, με θέμα : Αναβάθμιση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση..

Η Επιτροπή , σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εισηγείται επίσης:

1ον. Το Εθνικό Απολυτήριο να αποτελεί εισιτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ

2ον .Για την απόκτηση του Απολυτηρίου θα παίζουν ρόλο δύο παράγοντες: -ο προφορικός βαθμός των δύο τετραμήνων

– η συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα

– ο βαθμός που θα πετυχαίνουν οι μαθητές στις εξετάσεις θα προσμετράται σε ποσοστό 20% στον βαθμό του Απολυτηρίου

-το υπόλοιπο 80% θα προσμετράται από τα δύο τετράμηνα της Γ’ Λυκείου.

Η Επιτροπή εισηγείται:

-Τη δημιουργία μιας κοινής Α’ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου με πολυκλαδικό χαρακτήρα.

-Στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου δραστική μείωση του αριθμού των μαθημάτων με στόχο τον εξορθολογισμό του προγράμματος σπουδών. Για τη Β΄ Λυκείου η Επιτροπή προτείνει να διατηρηθεί ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχουν στους μαθητές ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων πριν προβούν στη Γ΄ Λυκείου στην επιλογή πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης.

Στη Γ’ Λυκείου, η Επιτροπή εισηγείται τα υποχρεωτικά μαθήματα περιορισμένα με έντονη την παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Δίωρα μαθήματα Τέλος η Επιτροπή προτείνει

-Αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων στη Β και Γ Λυκείου σε συγκεκριμένα μαθήματα, με τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων.

-Η λογική αυτή, σύμφωνα με την Επιτροπή, μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα εάν τα ενοποιημένα πεδία διδάσκονται σε μεγαλύτερες χρονικές ενότητες. Για παράδειγμα μπορεί να καθιερωθεί συνεχές δίωρο αντί για μία σχολική ώρα των 45 λεπτών.