– Με αφορμή την πορεία που διεξήχθη στην Πάτμο, από κοινού των μαθητών και γονέων με τους αναπληρωτές του νησιού, λάβαμε από συνάδελφο απεργό μια επιστολή – οφειλόμενη απάντηση σε κάποιους που ενοχλούνται από την υγιή αντίδραση της κοινωνίας.

Η ρήση του Οράτιου sapere aude! (<<τόλμα να σκεφτείς!>>) βασική αρχή του Διαφωτισμού ερχόταν να ρίξει μια νέα ματία σε ζητήματα της τότε Ευρώπης του 18ου αιώνα (θρησκεία, πολιτική, λογοτεχνία και ηθική). Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι στοχαστές της τότε εποχής πρόκριναν την χρήση της ορθής λογικής και κριτικής σκέψης προκειμένου να απαλλαγούν από προλήψεις και δεισιδαιμονίες που επέβαλλε ο Μεσαίωνας. Αυτήν την κριτική σκέψη καλούμαστε να προτάξουμε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία μας.

Την ανάγκη να διαχωρίσουμε το σημαντικό από το επουσιώδες. Σε αυτό το δίλλημα βρεθηκαν αρκετοί μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου της Πάτμου. Να αφήσουν το μάθημα τους προκειμένου να στηρίξοουν την κινητοποίηση των αναπληρωτών καθηγητών τους που αλλάζουν κάθε χρόνο ή όχι; Αρκετοί από αυτούς προτίμησαν να μείνουν στο σχολείο και να παρακολουθήσουν το μάθημά τους. Δεν τους αδικώ,αντίθετα τους συγχαίρω!

Η γνώση είναι δύναμη, και το βίβλιο το όπλο των παιδιών σε μια κοινωνία που τα όπλα των μεγάλων σκοτώνουν. Κάποιοι μαθητές αποφάσισαν με την άδεια των γονιών τους να κατέβουν στην πορεία των καθηγητών τους και να τους στηρίξουν. Μάλιστα πήραν το κόστος και των απουσιών και της οποιαδήποτε κύρωσης. Οι μαθητές αυτοί λοιπόν δεν έκαναν <<κοπάνα>>, αλλά ζήτησαν με δυνατή φωνή μαζί με τους καθηγητές τους το δικαίωμα να ξανασυναντηθούν μαζί τους στα ίδια θρανία και του χρόνου!

Με αυτήν την επιστολή θέλω να αποκαταστήσω την φήμη που μπορεί να διαδόθηκε για αυτούς στα πλαίσια της μικρής κοινωνίας της Πάτμου.

Οι απόντες από τις 16/3 από τα γυμνάσια και τα λύκεια της Πάτμου, ήταν παρόντες με το σύνθηματά τους στον αγώνα για μια καλύτερη παιδεία.

Μαζί με τους παρόντες στην σχολική τάξη μακάρι να φτιάξετε μια νέα κοινωνία με αγώνες και διεκδικήσεις σε όλα τα επίπεδα!

Με τιμή ο δάσκαλος της Α τάξης
Βουγάς Φάνης