Το ς σχεδιάζει  τη δυνατότητα να συγκροτηθούν ολοήμερα τμήματα και στα ολιγοθέσια σχολεία  όπως αποκάλυψε ο Υπουργός Παιδείας  σε συνέντευξή του στα ΝΕΑ.

“Σχεδιάζουμε παρόμοια παρέμβαση το επόμενο σχολικό έτος στα υπόλοιπα 830 ολιγοθέσια (μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια) σχολεία που έχουν μόνο έναν δάσκαλο και βρίσκονται στις εσχατιές της πατρίδας μας. Σε αυτά θα προσπαθήσουμε από την επόμενη χρονιά θα δώσουμε τη δυνατότητα να συγκροτήσουν και ολοήμερο τμήμα”.

Όσον αφορά στα νηπιαγωγεία σημείωσε ότι τα περισσότερα νήπια φοιτούν στα δημόσια νηπιαγωγεία και ότι όπου αυτό δε συμβαίνει οφείλεται στην έλλειψη υποδομών. Ακολουθούν οι απαντήσεις του Υπουργού στα ερωτήματα που αφορούν Δημοτικά και Νηπιαγωγεία στη συνέντευξη που έδωσε στα ΝΕΑ.

Κατά τη ΔΟΕ, η κατάργηση των σχολείων Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) στέρησε από τους μαθητές ενός 12θέσιου σχολείου 60 διδακτικές ώρες μαθημάτων εβδομαδιαίως για εξοικονόμηση εκπαιδευτικών. Τι απαντάτε;

Ούτε αυτό ισχύει. Αντιθέτως, ο νέος ενιαίος τύπος που αντικατέστησε τα σχολεία Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος, διατηρεί τα θετικά στοιχεία του ΕΑΕΠ με εμπλουτισμό και επέκταση των γνωστικών αντικειμένων, που τώρα προσφέρονται σε όλους τους μαθητές. Επίσης, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας σε σύγκριση με αυτές που υπήρχαν στα σχολεία, που δεν λειτουργούσαν με το αναμορφωμένο πρόγραμμα. Σχεδιάζουμε παρόμοια παρέμβαση το επόμενο σχολικό έτος στα υπόλοιπα 830 ολιγοθέσια (μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια) σχολεία που έχουν μόνο έναν δάσκαλο και βρίσκονται στις εσχατιές της πατρίδας μας. Σε αυτά θα προσπαθήσουμε από την επόμενη χρονιά θα δώσουμε τη δυνατότητα να συγκροτήσουν και ολοήμερο τμήμα. Ελπίζω η Διδασκαλική Ομοσπονδία να μη θέλει να επανέλθουμε σε ένα ελιτίστικο σχολείο που ήταν για λίγους και δεν μπορούσε για αντικειμενικούς λόγους να επεκταθεί σε όλα τα δημοτικά. Με τις δικές μας πρωτοβουλίες επεκτάθηκε το Ολοήμερο Σχολείο από τις 1.337 μονάδες στις οποίες λειτουργούσε, σε 4.500. Ας είμαστε ευχαριστημένοι για κάτι θετικό που έγινε και ας μη μεμψιμοιρούμε.

Το Σχολείο έχασε τον ενιαίο εκπαιδευτικό χαρακτήρα του και μετατρέπεται σε απλή φύλαξη;

Κατηγορηματικά δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Απόδειξη ότι η αποχώρηση των μαθητών δεν γίνεται αυθαίρετα, σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Οι ώρες αποχώρησης έχουν οριστεί με τρόπο που να ανταποκρίνεται στην ολοκλήρωση μιας ενότητας δράσης στο Ολοήμερο. Προβλέπεται για πρώτη φορά υποχρεωτική διδακτική ώρα κάθε ημέρα της Μελέτης – Προετοιμασίας για την επόμενη ημέρα. Προβλέπεται επίσης μία υποχρεωτική διδακτική ώρα κάθε ημέρα Δραστηριοτήτων (Εικαστικά ή Μουσική ή Αθλητισμός, ή Θεατρική Αγωγή ή ΤΠΕ ή ξένη γλώσσα). Οι δραστηριότητες της απογευματινής ζώνης συμβάλλουν σημαντικά στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Με αυτή την έννοια, η στήριξη και η γενίκευση του Ολοήμερου Σχολείου αποτελεί κεντρική μας προτεραιότητα. Επίσης έχει αρχίσει σε περίπου 200 δημοτικά προσπάθεια παροχής ζεστού γεύματος στους μαθητές που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, με στόχο την επόμενη χρονιά να επεκταθεί σε περισσότερα σχολεία. Δεν θέλω να πω ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και πάντως προσπαθούμε να τα βελτιώνουμε. Αν κάποιοι έχουν μαγικές λύσεις θα τους παρακαλούσα να μας τις μεταφέρουν.

Στα νηπιαγωγεία, χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός προσχολικής αγωγής ή σε ιδιωτικές δομές επειδή ούτε η σημερινή κυβέρνηση ούτε οι προηγούμενες ικανοποίησαν το αίτημα για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Η ένταξη του συνόλου των νηπίων 4-6 ετών στη δομή της υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αποτελεί σημαντικό στοιχείο του συνολικού μεταρρυθμιστικού σχεδίου που θα παρουσιάσουμε τέλη Ιουνίου. Στόχος μας είναι όχι μόνο να διευρυνθεί και να γενικευθεί η διετής υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων Α’ και Β’ ηλικίας στην προσχολική αγωγή, αλλά και να εφαρμόσουμε αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, εισάγοντας νέες εκπαιδευτικές μεθόδους. Είναι ένα θέμα που έχει αναδειχθεί πολιτικά από την προηγούμενη σχολική χρονιά μέσα από το περιεχόμενο του στόχου της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Επίσης, σας διαβεβαιώνω ότι στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας μας η ένταξη των προνηπίων στις δομές του δημόσιου νηπιαγωγείου έχει επιτευχθεί. Οπου υπάρχουν ακόμα δυσκολίες οφείλεται στην ανυπαρξία κατάλληλων υποδομών, αφού επί δεκαετίες δεν έγινε ο ανάλογος σχεδιασμός, παρά την ύπαρξη επί 30 χρόνια πακτωλού χρημάτων, τα οποία δεν αξιοποιήθηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Σε πιάνει η ψυχή σου όταν συνειδητοποιείς πόσο πολλά πράγματα θα μπορούσαν να είχαν γίνει όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τα χρήματα εξανεμίστηκαν. Και τώρα κάποιοι έρχονται χωρίς ντροπή και ζητάνε και τα ρέστα!