Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κάποιος να υποστηρίζει ότι η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας είναι άκριτη και πρόχειρη.
Τη δήλωση αυτή έκανε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, στη Βουλή, ενώ καθησύχασε τους μαθητές της Α Λυκείου τονίζοντας ότι δεν εισάγονται νέες απαιτήσεις για τους εξεταζόμενους, οι οποίες να δικαιολογούν αισθήματα αγωνίας και ανασφάλειας που να σχετίζονται με την Τράπεζα

Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, ούτε υπάρχει ζήτημα αιφνιδιασμού, καθώς η αξιολόγηση βασίζεται σε όσα προβλέπονται στα προγράμματα σπουδών των μαθημάτων και όσα ισχύουν για τις προαγωγικές εξετάσεις, όπως ακριβώς συνέβαινε και τα προηγούμενα έτη.

Ο υπουργός Παιδείας επισήμανε πως πρόκειται για προαγωγικές κι όχι για Πανελλαδικές Εξετάσεις και ότι η χρήση της Τράπεζας Θεμάτων αποσκοπεί αφενός στην ενίσχυση της αντικειμενικότητας και αξιοπιστίας των εξετάσεων και αφετέρου στη διαπίστωση του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών στόχων που τίθενται από τα αναλυτικά προγράμματα.