Συνεχίζοντας τις απευθείας συναντήσεις του με εκπαιδευτικούς και μαθητές/-ήτριες, ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης επισκέφθηκε, την Τετάρτη 25 Απριλίου 2018, σχολικές μονάδες του Νομού Λάρισας, συνοδευόμενος από τον Διευθυντή του Γραφείου Υφυπουργού Θέμη Κοτσιφάκη και την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Ελένη Αναστασοπούλου.

{ad]

Ο κ. Μπαξεβανάκης επισκέφθηκε το ΕΠΑ.Λ. Ελασσόνας και το ΕΠΑ.Λ.Τυρνάβου, όπου είχε εκτεταμένη συζήτηση σε ένα εξαιρετικό κλίμα με Διευθυντές, εκπαιδευτικούς και μαθητές/-ήτριες, τονίζοντας τη συστηματική προσπάθεια αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, που αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Παιδείας. Αναφέρθηκε στο σύνολο των θεσμικών αλλαγών που έχουν πραγματοποιηθεί για τη διεύρυνση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών δυνατοτήτων των μαθητών/-ητριών με την αναμόρφωση της δομής του ΕΠΑ.Λ., τη διεύρυνση της πρόσβασης σε ΤΕΙ (ποσοστό 20%) και σε Πανεπιστήμια (ποσοστό 5%), την πρόσβαση σε 2ετή τμήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, τη συνέχιση σπουδών στα ΙΕΚ και τη συμμετοχή των αποφοίτων στο «Μεταλυκειακό Έτος- Τάξη Μαθητείας», το οποίο συμβάλλει στην εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ. Επισήμανε την έναρξη του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.», που στοχεύει στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Επαγγελματικά Λύκεια και τόνισε την εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 70 εκ. € με σκοπό την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ σε σχολικές μονάδες καθώς και εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και ΙΕΚ.

Ο Υφυπουργός συναντήθηκε με τους Δημάρχους Ελασσόνας και Τυρνάβου και τέλος επισκέφθηκε το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ελασσόνας, υπενθυμίζοντας ότι για πρώτη φορά το κουδούνι του αγιασμού σήμανε για τα σχολεία Ειδικής Εκπαίδευσης ταυτόχρονα με όλα τα άλλα σχολεία, γεγονός αδιανόητο τα προηγούμενα χρόνια. Ο κ. Μπαξεβανάκης τόνισε ότι ύστερα από 8 χρόνια αδράνειας, το Υπουργείο Παιδείας, προχώρησε στην ίδρυση εκατοντάδων δομών Ειδικής Αγωγής (Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία) ώστε να παρέχεται η δυνατότητα υποστήριξης κάθε μαθητή με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε κάθε σημείο της χώρας. Επίσης, υπήρξε σημαντική αύξηση προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού (αναπληρωτές, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό) σε σχέση με τα προηγούμενα σχολικά έτη (10.800 κατά το έτος 2017-18 έναντι 6.300 το έτος 2014-15) ενώ λειτούργησαν περισσότερα από 500 νέα Τμήματα Ένταξης, 23 νέα Ειδικά Σχολεία και 12 νέες Λυκειακές Τάξεις.

Για την Ειδική Εκπαίδευση το σχολικό έτος 2016-17 αποτέλεσε, όπως είπε ο Υφυπουργός, σταθμό καθώς σηματοδότησε τη μετάβαση στην καθολική εφαρμογή του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2017-18 (ΦΕΚ 2103/19-07-2017). Με το νέο αυτό τύπο σχολείου η φοίτηση διαρκεί 4 χρόνια στο Γυμνάσιο και 4 χρόνια στο Λύκειο. Στο Γυμνάσιο εφαρμόζεται το πρόγραμμα του γενικού Γυμνασίου, προσαρμοσμένο στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, εμπλουτισμένο με θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα προ-επαγγελματικής ετοιμότητας. Στο Λύκειο εφαρμόζεται το πρόγραμμα του Εσπερινού Επαγγελματικού Γυμνασίου προσαρμοσμένο στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Αυτές οι αλλαγές έθεσαν τέλος τόσο στο άναρχο νομοθετικό πλαίσιο υπό το οποίο λειτουργούσαν ως τώρα αυτές οι δομές, όσο και στην άκαιρη, άσκοπη και αναιτιολόγητη πρόωρη εξειδίκευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η συζήτηση που ακολούθησε με εκπαιδευτικούς και μαθητές υπήρξε πολύ γόνιμη με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας να αναγνωρίζει την προτεραιότητα που δίνει το Υπουργείο στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με την εφαρμογή ενταξιακής εκπαιδευτικής πολιτικής μέσα από δράσεις συνεκπαίδευσης, γενικές και ειδικές δομές ένταξης και ενσωμάτωσης μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ώστε να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες τις εκδηλώσεις και εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής