ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΠΛΗΡΟΥΣ ΩΡΑΡΙΟΥ – ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ

Των αιρετών του ΠΥΣΠΕ Πειραιά

Χρήστου Καπόνη

Βύρωνα Κουτσώνη

Εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο των

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ

« Ειδική αγωγή και εκπαίδευση – ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες . Ελλιπής υλοποίηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης.

…. Ο θεσμός, τα τελευταία χρόνια, υλοποιείται αποκλειστικά μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, και τα εγκεκριμένα από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας αιτήματα για παράλληλη στήριξη σταθερά υπερβαίνουν κατά πολύ τις διαθέσιμες πιστώσεις για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ για τον σκοπό αυτό. Ως αποτέλεσμα, σε ολόκληρη την επικράτεια, είτε δίνεται προτεραιότητα σε ορισμένες περιπτώσεις μαθητών έναντι άλλων, είτε παρέχεται σε περισσοτέρους μαθητές παράλληλη στήριξη σε μερική βάση, η οποία, ωστόσο, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δεν επαρκεί για την κάλυψη των διαπιστωμένων αναγκών τους. Όσον αφορά στο σχολικό έτος 2017-18, διαπιστώθηκε πρόοδος ως προς την έγκαιρη ολοκλήρωση των διοικητικών διαδικασιών από το Υπουργείο Παιδείας, με αποτέλεσμα η πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ να υλοποιηθεί με την έναρξη του σχολικού έτους. Ωστόσο, ιδιαιτέρα έντονο παραμένει το πρόβλημα της ανεπάρκειας των διατιθεμένων πιστώσεων που απαιτούνται για την επαρκή κάλυψη των αναγκών όλων των μαθητών που χρειάζονται και δικαιούνται παράλληλη στήριξη.», ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη (2018)

Δεν περιμέναμε βέβαια την έκθεση του Συνηγόρου του πολίτη για να δούμε ότι υπάρχει τεράστιο ζήτημα με την παράλληλη στήριξη. Είναι το τρίτο ενημερωτικό που στέλνουμε φέτος για το συγκεκριμένο θέμα. Επανερχόμαστε κυρίως ενόψει της νέας χρονιά και λόγω των αναδιαρθρώσεων που είναι σε διαβούλευση αυτό το διάστημα (Δομές Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου).

Με βάση τα στοιχεία που έδωσε το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, φέτος (σχολικό έτος 2017-2018) με εγκεκριμένες πανελλαδικά 6100 παράλληλες στηρίξεις είχαμε 3503 τοποθετήσεις εκπαιδευτικών (2.905 στην Α/θμια και 598 στη Β/θμια). Το ποσοστό δηλαδή που καλύφθηκε ήταν 57%.. Αλλά και πέρσι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση προσελήφθησαν συνολικά 2417 αναπληρωτές και καλύφθηκε το 52% των αιτημάτων.

Και στη Διεύθυνση Π.Ε. Πειραιά υπήρξε φέτος παρόμοια εικόνα. Ενώ, όπως αναφέρει και η έκθεση, η πρώτη φάση προσλήψεων έγινε φέτος με την έναρξη του σχολικού έτους, εντούτοις αρχικά έγιναν 53 μόνο προσλήψεις αναπληρωτών, αφήνοντας για αρκετό καιρό τη διεύθυνση με 179 κενά παράλληλης στήριξης (ΠΕ 70 και ΠΕ 60). Αλλά και μετά τη δεύτερη φάση προσλήψεων (22/11/2017), με 50 προσλήψεις για 216 εγκεκριμένες παράλληλες στηρίξεις, το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό. Στον ακόλουθο πίνακα, για να έχουμε μια συνολική εικόνα, παρουσιάζονται οι ανάγκες σε παράλληλη στήριξη και στην παρένθεση οι αντίστοιχες συνολικές προσλήψεις από τον Σεπτέμβρη μέχρι και τώρα στη Διεύθυνση Π.Ε. Πειραιά:

Α΄ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΠΕ 70

ΠΕ 60

214 (101)

24 (18)

Β΄ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΠΕ 70

ΠΕ 60

32 (12)

5 (2)

Επειδή δεν είναι ανεκτό κάθε χρόνο να δημιουργούνται οι ίδιες καταστάσεις σχετικά με τη στήριξη των μαθητών μας που χρειάζονται παράλληλη στήριξη (αναπληρωτές σε δύο ή τρεις μαθητές, εκπαιδευτικοί να δίνουν ώρες για παράλληλη στήριξη προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο), είναι ευθύνη της Πολιτείας και του Υπουργείου οι προσλήψεις εκπαιδευτικών να επαρκούν για όλες της εγκεκριμένες αιτήσεις. Η Πολιτεία έχει την υποχρέωση να δίνει σε όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση!

Εμείς ως αιρετοί, με βάση τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, δεν σταματάμε ποτέ να διεκδικούμε την ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο, καθώς και την πλήρη και αποκλειστική παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή που την χρειάζεται.