Με πόσες προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ Κρατικού προυπολογισμού και διορισμών μονιμων θα καλυφθούν τα κενά

Για την κάλυψη των κενών στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την πρόσληψη 11.000 αναπληρωτών μέσα από πόρους του ΕΣΠΑ και άλλων 5.000 από δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού, δεσμεύθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας-Πολιτισμού και Θρησκευμάτων Τάσος Κουράκης σύμφωνα με το ενώ εκφράζεται η πρόθεση ώστε στο προσεχές χρονικό διάστημα να υπάρξουν και 1.500 έως 2.000 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών.

«Πιστεύουμε ότι με αυτές τις εισροές εκπαιδευτικών δεν θα υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα στα σχολεία με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η πρώτη φάση των τοποθετήσεων μέχρι την έναρξη λειτουργίας των σχολείων, θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα περιλαμβάνει τους περισσότερους από αυτούς, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση», σημειώνει ο κ. Κεραμάρης.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τα κενά για τα σχολεία της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο κ. Κεραμάρης ανέφερε ότι η πρώτη εκτίμηση του Ιουλίου μιλούσε για ένα έλλειμμα εφτακοσίων έως οκτακοσίων εκπαιδευτικών και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης. Τα μεγαλύτερα κενά εντοπίζονται για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στους κλάδους ΠΕ 60 και ΠΕ 70 νηπιαγωγών και δασκάλων αντίστοιχα και για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κυρίως σε φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς, των κλάδων ΠΕ 2, ΠΕ 3 και ΠΕ 4.

«Περνάμε δύσκολες μέρες και στον χώρο της εκπαίδευσης και θεωρώ ότι η συμμετοχή και η προσπάθεια των συναδέλφων και των γονέων είναι αποφασιστικής σημασίας ώστε τα όποια προβλήματα να λύνονται επιτόπου και η εκπαιδευτική διαδικασία να οργανώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», καταλήγει ο κ. Κεραμάρης.

Ξεχωριστό κομμάτι για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αποτελεί η μειονοτική εκπαίδευση. Στον τομέα αυτό εντοπίζεται το πρόβλημα της συσσώρευσης μεγάλου αριθμού αιτήσεων μαθητών για τη φοίτησή τους στα δύο μειονοτικά γυμνάσια και λύκεια Κομοτηνής και Ξάνθης όπου οι χώροι και οι υπάρχουσες υποδομές δεν επαρκούν για να καλύψουν το αυξημένο ενδιαφέρον. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το Μειονοτικό Γυμνάσιο–Λύκειο Κομοτηνής υπεβλήθησαν φέτος 168 αιτήσεις εγγραφής στην πρώτη γυμνασίου και άλλες 148 αιτήσεις για το Μειονοτικό Γυμνάσιο της Ξάνθης. Συνολικά στα δύο Μειονοτικά Γυμνάσια–Λύκεια Κομοτηνής και Ξάνθης, αναμένεται φέτος να φοιτήσουν 860 και 640 μαθητές αντίστοιχα.

Με υπουργική απόφαση του 1996 προβλέφθηκε ο θεσμός της κλήρωσης στα μειονοτικά γυμνάσια και λύκεια της Θράκης για τους μαθητές που ζητούσαν να εγγραφούν σε αυτά, ώστε ο αριθμός τους να είναι ανάλογος των διαθέσιμων αιθουσών διδασκαλίας. Η προοπτική της επαναφοράς του θεσμού της κλήρωσης προκαλεί τις αντιδράσεις των γονέων αλλά και των ίδιων των μαθητών, που θεωρούν ότι το σύστημα της κλήρωσης είναι «άδικο και αντιπαιδαγωγικό».

Ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΑΜ-Θ, τονίζει ότι ήδη έχει αποφασιστεί από το υπουργείο Παιδείας η κατασκευή δύο λυόμενων αιθουσών στον αύλειο χώρο του Μειονοτικού Γυμνασίου –Λυκείου Κομοτηνής, που θα λύσουν το πρόβλημα της έλλειψης αιθουσών και με αυτό τον τρόπο δεν θα χρειαστεί η ενεργοποίηση της διάταξης για την διεξαγωγή κλήρωσης μεταξύ των υποψηφίων.

«Έγιναν όλες οι ενέργειες τόσο από εμένα όσο και από τον προϊστάμενο της μειονοτικής εκπαίδευσης και με τη συνεργασία του δημάρχου Κομοτηνής, της σχολικής εφορίας και με το γραφείο του κ. Μπαλτά ώστε πλέον είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε την έναρξη των εργασιών για την αποπεράτωση δύο προκάτ αιθουσών στην αυλή του σχολείου. Ο δήμαρχος Κομοτηνής είναι σε συνεργασία με τις κτιριακές υποδομές για να κάνουν τις βάσεις του μπετόν που απαιτούν τα λυόμενα και οι εργασίες θα προχωρήσουν άμεσα», επισημαίνει ο Κεραμάρης.

Στην Ξάνθη αναμένεται υπουργική απόφαση εντός των ημερών για την λειτουργία δύο απογευματινών τμημάτων. Ήδη από την προηγούμενη χρονιά λειτούργησαν πιλοτικά δύο απογευματινά τμήματα, υπήρξε όμως, σύμφωνα με τον κ. Κεραμάρη, εισήγηση της διεύθυνσης του Μειονοτικού Γυμνασίου και Λυκείου και των εμπλεκόμενων φορέων ώστε να μην λειτουργήσουν αυτά και φέτος.

«Λόγω της πίεσης του μεγάλου αριθμού εγγραφών στο μειονοτικό σχολείο, προσπαθήσαμε να βρούμε την καλύτερη λύση. Λυπάμαι που είμαστε λίγο πριν από τον Σεπτέμβριο και ακόμα δεν έχει δοθεί οριστική λύση. Πήρα πίσω την κλήρωση, όχι λόγω πιέσεων, αλλά γιατί θέλω να συμβάλω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην λειτουργία της μειονοτικής εκπαίδευσης. Για να ικανοποιήσουμε συνεπώς όλες τις αιτήσεις εγγραφών θα πάμε σε απογευματινά τμήματα. Έγιναν κάποιες προσπάθειες για να βρεθεί κοντινό κτίριο ώστε να στεγάσουμε εκεί ορισμένες αίθουσες αλλά δεν προλαβαίνουμε να ξεπεράσουμε ούτε τα γραφειοκρατικά εμπόδια ούτε και να καλύψουμε τις τεχνικές προδιαγραφές που χρειάζονται για ένα νέο σχολείο», αναφέρει ο κ. Κεραμάρης.

Τέλος, αναμένεται από φέτος η έναρξη λειτουργίας του «Διδασκαλείου» στην Αλεξανδρούπολη, που συνιστά ουσιαστικά μεταπτυχιακό τμήμα ειδίκευσης για τους δασκάλους που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, αποφοίτους των παιδαγωγικών τμημάτων των πανεπιστημίων, οι οποίοι θα κληθούν να υπηρετήσουν στην μειονοτική εκπαίδευση.