alt Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου – [email protected]

Μαθητές και έφηβοι χειρίζονται και κυρίως είναι ιδιοκτήτες κινητών συσκευών από πολύ μικρή ηλικία. Ωστόσο, αν και η τεχνολογία εχει γίνει απαραίτητο μέσο στη διδασκαλία και τη σχολική ζωή συχνά δεν είναι αποδεκτή ως αποδοτικό μέσο ενεργοποίησης του μαθητή.

Στο άρθρο του τμήματος Learning Network της ηλεκτονικής έκδοσης της New York Times περιγράφεται πως η εκπαιδευτικός Robin Fogel-Shrive χρησιμοποίησε τις φωτογραφιες τύπου Selfies των μαθητών της ως μαθητική εργασία.

Ειδικότερα, εκμεταλευόμενη την τάση αυτή της νέας γενιάς ανέθεσε ως εργασία στους μαθητές της να τραβήξουν μία δική τους Selfie ώστε να δημιουργηθεί ένας πίνακας με τις φωτογραφίες όλων των μαθητών της τάξης και μέσα από αυτόν τον πίνακα ο καθένας να συστήσει τον εαυτό του.

Παράλληλα, μεσα από αυτή τη διαδικασία ακολύθησε συζήτηση και προβληματισμός γύρω από το φαινόμενο "αυτοφωτογράφσης" που παρατηρείται στους νέους στα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα.

Με τον τρόπο αύτο οι μαθητές προβληματίστηκαν και απάντησαν σε ερωτήματα όπως γιατί επιλέγουν οι νέοι αυτό τον τρόπο φωτογράφησης, πόσο συχνά φωτογραφίζονται με αυτό τον τρόπο και κυρίως οι φωτογραφίες Selfies αποτελούν ένα νέο είδος οπτικού ημερολογίου για τους νέους.

Η κριτική αυτή χρήση των νέων τάσεων αλλά και του τρόπυ έκθεσης των νέων στα κοινωνικά δίκτυα αποτελεί μία καλή πρακτική κινητοποίησης του ενδιαφέροντος και της κριτικής σκέψης καιν προβληματισμού των μαθητών.