Τα πεπραγμένα στην εκπαίδευση και το στρατηγικό σχεδιασμό της επόμενης ημέρας παρουσίασαν ο Υπ. Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και η Υφ. Μερόπη στην εκδήλωση «Το μέλλον της Δημόσιας Παιδείας», που διοργάνωσε εχθές ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Η Υφυπουργός και υποψήφια βουλευτής Ιωαννίνων Μερόπη Τζούφη παρουσίασε μια σειρά από πρωτοβουλίες και δράσεις όπως αυτές υλοποιήθηκαν στην Ήπειρο και τα Γιάννενα. Πιο συγκεκριμένα, υπογράμμισε τα πολλαπλά οφέλη της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και ανέφερε πως ο Δήμος Ιωαννιτών μετέχει εξολοκλήρου στο εγχείρημα. Επίσης, 21 σχολεία των Ιωαννίνων συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα».

Όσον αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση, η Υφυπουργός Παιδείας επεσήμανε πως από το 2016 έγιναν στοχευμένες προσπάθειες ώστε τα Επαγγελματικά Λύκεια να βγουν από το περιθώριο. Εξασφαλίστηκαν τα απαραίτητα κονδύλια, 2.000 εκπαιδευτικοί επέστρεψαν από τη διαθεσιμότητα  και επαναλειτούργησαν κρίσιμες ειδικότητες. Παράλληλα, σχεδιάστηκαν νέα προγράμματα σπουδών, τοποθετήθηκαν ψυχολόγοι, ενώ υλοποιείται ενισχυτική διδασκαλία στα Νέα Ελληνικά και τα Μαθηματικά. Επιπρόσθετα, για το σύνολο των σχολείων της Ηπείρου, έχει ήδη προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια εργαστηριακού εξοπλισμού, συνολικού προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ.

Η κα Τζούφη τόνισε πως ιδιαίτερα κρίσιμη είναι και η θεσμοθέτηση της Μαθητείας για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Φέτος συμμετείχαν 135 μαθητευόμενοι σε 9 ειδικότητες, καλύπτοντας το 100% των προσφερόμενων θέσεων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Ο θεσμός έχει αγκαλιαστεί από τη σχολική κοινότητα και καταγράφει μια σειρά από εκπαιδευτικά, κοινωνικά, οικονομικά και τοπικά οφέλη.

Για την Ειδική Αγωγή και στα Γιάννενα η Υφυπουργός Παιδείας ανέφερε πως ο αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σχολικών νοσηλευτών και ειδικού βοηθητικού προσωπικού υπερδιπλασιάστηκε, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των αιτημάτων για «Παράλληλη Στήριξη» στα γενικά σχολεία. Παράλληλα, στην περιοχή λειτουργούν 10 ειδικά σχολεία όλων των βαθμίδων και ιδρύθηκαν 3 νέα Τμήματα Ένταξης, καλύπτοντας τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, για τη βελτίωση της σχολικής καθημερινότητας των μαθητών αυτών, ο Δήμος Ιωαννιτών έχει λάβει μέσω του Φιλόδημος 1 και 2 περισσότερα από 1 εκατ. ευρώ για την κατασκευή υποδομών, όπως κατάλληλα διαμορφωμένων τουαλετών και ραμπών.

Σε σχέση με τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η κα Τζούφη ανέφερε πως το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αποτελεί μέρος της «βαριάς βιομηχανίας» της περιοχής, ενώ λειτούργησε ως «πιλότος» για το συνολικό εγχείρημα της αναδιαμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Επίσης ενισχύθηκε με προσωπικό (μέλη ΔΕΠ και ερευνητές) και έλαβε επιπρόσθετους πόρους, ενώ η ίδρυση του νέου Ερευνητικού Ινστιτούτου και η παροχή Διετών Επαγγελματικών Προγραμμάτων Σπουδών για αποφοίτους ΕΠΑΛ αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω το ίδρυμα, καθιστώντας το σημείο επιστημονικής αναφοράς σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Κλείνοντας, η κα Τζούφη υπογράμμισε πως η σημερινή Κυβέρνηση παρέλαβε το εκπαιδευτικό σύστημα σε σημείο ασταθούς ισορροπίας, με κύρια στοιχεία την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση. Στο πλαίσιο αυτό, καλέστηκε να δώσει άμεσες λύσεις για τη σταθεροποίησή του καθώς και να υλοποιήσει ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο για την ανασυγκρότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Στον πυρήνα αυτής της πολιτικής βρίσκεται η θέση πως η Παιδεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό και αποκλειστική υποχρέωση της Πολιτείας, δίχως αποκλεισμούς και διακρίσεις, ενταγμένη σε ένα πλαίσιο αλληλεγγύης και κοινωνικής ευθύνης.